Κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες – Σουηδία: Η αφέλεια της ΕΕ ευθύνεται για την κατάρρευση της Northvolt – Κυριαρχία της Κίνας

Κοινοποίηση:
023507decf6492139e24fdf6eb705b8a_XL

Η “αφέλεια” της ΕΕ ευθύνεται για την κατάρρευση της Northvolt, καταγγέλλει η Σουηδία.
“Μπορεί κάλλιστα να καταλήξουμε σε μια κατάσταση όπου η ευρωπαϊκή πράσινη μετάβαση θα καταλήξει να γίνει μια κινεζική μετάβαση”, δήλωσε η αναπληρώτρια πρωθυπουργός της Σουηδίας Ebba Busch.
Η Γαλλία, η Γερμανία και η Σουηδία κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει το μέλλον της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη και να αποφύγει την εξάρτηση από την Κίνα για την κάλυψη των αναγκών της για την πράσινη μετάβαση.
Σε έγγραφο που κυκλοφόρησε πριν από τη συνάντηση των υπουργών της ΕΕ για τη συζήτηση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ την Πέμπτη, τα τρία μέλη της ΕΕ δήλωσαν ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες μπαταριών αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις όσον αφορά την κλιμάκωση σε ένα παγκόσμιο πεδίο ανταγωνισμού που δεν είναι ισότιμο.
Η ΕΕ πρέπει να μειώσει τη γραφειοκρατία, να επιταχύνει τις διαδικασίες έγκρισης, να δημιουργήσει καλύτερους δρόμους προς τη χρηματοδότηση και τις αγορές για τις νέες εταιρείες του τομέα και να διαθέσει περισσότερα κονδύλια της ΕΕ για τη βιομηχανία μπαταριών, τόνισαν.
“Αν θέλουμε να πετύχουμε την πράσινη μετάβαση, πρέπει να κάνουμε τον ευρωπαϊκό τομέα μπαταριών να πετάξει και να πάρει ένα σωστό μερίδιο της αγοράς”, δήλωσε η Ebba Busch στους δημοσιογράφους πριν από τη συνάντηση στις Βρυξέλλες.

Το ζήτημα είναι κρίσιμο για τη Σουηδία, σημειώνει το Reuters, μετά την αίτηση της Northvolt για προστασία από το κεφάλαιο 11 της πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες την περασμένη εβδομάδα.
Η σουηδική κυβέρνηση έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν θα επενδύσει στη Northvolt για να σώσει την εταιρεία, η οποία ήταν η μεγαλύτερη ελπίδα της Ευρώπης γιατις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Busch δήλωσε ότι ένα ισχυρό μήνυμα από τις Βρυξέλλες ότι η ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών έχει σταθερό μέλλον θα αυξήσει τις πιθανότητες για τη Northvolt να εξασφαλίσει νέα κεφάλαια από άλλες πηγές.
Η Κίνα έχει αποκτήσει τεράστιο προβάδισμα στην τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων, ελέγχοντας το 85% της παγκόσμιας παραγωγής κυψελών μπαταρίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Η Busch δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να διδαχθεί από την προηγούμενη εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο και να μην εξαρτηθεί ξανά από έναν οικονομικό αντίπαλο.
“Η πράσινη μετάβαση μπορεί να καταλήξει να γίνει μια κινεζική μετάβαση στην Ευρώπη… Κοιτάξτε μόνο τον τομέα των ηλιακών κυψελών ή της αιολικής ενέργειας, πολλά από αυτά έχουν αναληφθεί από επενδύσεις τρίτων χωρών”, δήλωσε.

Το χρονικό

Η σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt υπέβαλε αίτηση για προστασία κατά το κεφάλαιο 11 στις ΗΠΑ, καταφέροντας καίριο πλήγμα στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για ηλεκτροκίνηση και κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ανταγωνιστεί την Κίνα.
Η εταιρεία, που κάποτε ήταν μία από τις πιο πολύτιμες ιδιωτικές εταιρείες τεχνολογίας στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι η εθελοντική κίνηση πτώχευσης θα της επιτρέψει να αναδιαρθρώσει το χρέος της, να μειώσει τις δραστηριότητές της και να εξασφαλίσει ένα βιώσιμο θεμέλιο για τη συνέχιση της λειτουργίας της.
H Northvolt ανέφερε ότι η αναδιοργάνωση θα τη βοηθήσει να αποκτήσει πρόσβαση σε νέα χρηματοδότηση ύψους περίπου 245 εκατομμυρίων δολαρίων, συνολικά περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και 100 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή – ένα είδος δανείου που παρέχεται σε εταιρείες που βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία.
Η Northvolt Ett, η ναυαρχίδα του γιγαντιαίου εργοστασίου μπαταριών της εταιρείας στο Skellefteå στη βόρεια Σουηδία, θα παραμείνει σε λειτουργία.
Πρόσθεσε ότι η διαδικασία αναδιάρθρωσης θα βοηθήσει τελικά τη μακροπρόθεσμη αποστολή της Northvolt να δημιουργήσει μια δυτική βιομηχανική βάση για την παραγωγή μπαταριών.

Καταρρέουν οι ελπίδες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Συνεργάτης των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Northvolt παράγει μπαταρίες ιόντων λιθίου για την ανθούσα βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία έχει πρόσφατα κλονιστεί από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από χώρες όπως η Κίνα.
Η επιχείρηση με έδρα τη Στοκχόλμη θεωρείται εδώ και καιρό η καλύτερη ελπίδα της Ευρώπης για την οικοδόμηση ενός εγχώριου πρωταθλητή στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο πρόσφατα, ωστόσο, η εταιρεία αγωνίζεται να κρατηθεί όρθια, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί μια σημαντική προσπάθεια περικοπής κόστους.
Τον Σεπτέμβριο, η Northvolt ανακοίνωσε σχέδια για τη μείωση του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της κατά περίπου 20% και του προσωπικού της στη Σουηδία κατά 25%.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response