Κ. Μακεδονία: Απώλεια 1 εκατ. τουριστών λόγω του πολέμου – Το «κλειδί» για τη δημιουργία βιώσιμου τουρισμού

Κοινοποίηση:
oikono

Η ανθεκτικότητα του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία αλλά και οι προοπτικές ανάπτυξης ενός βιώσιμου μοντέλου για το μέλλον της φιλοξενίας επισκεπτών βρέθηκαν στο επίκεντρο της επιχειρηματικής εκδήλωσης του Hospitality Goes Live της COCO-MAT «The Future is now» που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών.

Παρά το γεγονός ότι η Κεντρική Μακεδονία έχασε φέτος ένα εκατομμύριο περίπου τουρίστες μέσω του αεροδρομίου «Μακεδονία» εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, ο τουρισμός της όχι μόνο άντεξε αλλά και οι απώλειες αντικαταστάθηκαν από τουρίστες άλλων χωρών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος τόνισε τη σημασία που έχει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής η βιωσιμότητα μέσω έργων νέας γενιάς και ολοκληρωμένων επενδύσεων. Η Περιφέρεια βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» προκειμένου να ξεκινήσουν οι υπερατλαντικές πτήσεις και να δεχόμαστε περισσότερους επισκέπτες για παράδειγμα από Αμερική.

«Η Κεντρική Μακεδονία έδειξε την ανθεκτικότητα της στον τουρισμό καθώς είχαμε μια χρονιά ρεκόρ σε δύσκολες συνθήκες. Αυτήν τη στιγμή, το ζητούμενο στην τουριστική μας ανάπτυξη είναι η βιωσιμότητα. Ζούμε σ’ ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον αλλά προσπαθούμε να διαμορφώσουμε πολιτικές ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας για τον τουρισμό. Το βασικό για να επιτευχθεί είναι να δούμε υπηρεσίες και υποδομές τέτοιες ώστε στην επόμενη προγραμματική περίοδο από το ΕΣΠΑ της ΠΚΜ να υπηρετούν τον σκοπό της βιωσιμότητας. Θέλουμε ολοκληρωμένες χωρικές επεμβάσεις στο κομμάτι του τουρισμού και να έχουμε επαγγελματίες του τουρισμού που γνωρίζουν το καθεστώς της αειφορίας», είπε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο κ. Θάνος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, την επόμενη πενταετία μέσω των χρημάτων που θα δοθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Περιφέρεια θα επενδύσει στον τουρισμό που αποτελεί την μοναδική «ηλιαχτίδα» αισιοδοξίας για το οικονομικό μέλλον της χώρα μας ώστε να γίνουν τα έργα νέας γενιάς στη βόρεια Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο Head of Hotel and B2B Department της COCO-MAT, Διονύσης Δήμας επισήμανε ότι σκοπός της σημερινής εκδήλωσης όπου μίλησαν διακεκριμένοι ομιλητές για το μέλλον της φιλοξενίας είναι η ανταλλαγή ιδεών, απόψεων και εμπειριών των ανθρώπων του τουρισμού ώστε να καταλήξουν στο πιο βασικό κομμάτι: τουρισμός είναι να μπορείς να φιλοξενήσεις, να φροντίσεις τον τουρίστα και να εισπράττεις τη χαρά μέσα από αυτό, εξηγώντας παράλληλα ότι η χώρα μας έχει τα εφόδια για να αποκτήσει και πιο ποιοτικό τουρισμό. «Αν δεν υπάρχει ο άνθρωπος, όλη η προσπάθεια πάει χαμένη. Οι τουρίστες πλέον είναι απαιτητικοί και η αγορά δείχνει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Στη χώρα μας έχουμε πολλά ξενοδοχεία τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν έναν χώρο πιο φιλικό και βιώσιμο», σημείωσε ο κ. Δήμας.

Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σημερινές επιχειρήσεις του τουρισμού εξήγησε στη συνέχεια η Λία Ζαμπέτογλου, Head of Learning & Talent Development του Sani/Ikos Group και παρουσίασε τους βιώσιμους τρόπους εξέλιξης τους με επίκεντρο τους εργαζομένους αλλά και τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς.

Οι σημερινές προκλήσεις των ξενοδοχείων

Όπως παρουσίασε η κα Ζαμπέτογλου, οι σημερινές ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν μια σειρά από κλήσεις με τις πιο σημαντικές να είναι οι εξής:

Παγκόσμια έλλειψη ταλέντων, δηλαδή εργαζομένων
Εποχικότητα
Βιομηχανία χαμηλού περιθωρίου κέρδους
Χαμηλές αμοιβές VS υψηλό εργατικό κόστος
Πρακτική αδυναμία προσφοράς μοντέλου υβριδικής εργασίας
Όσον αφορά τους εργαζόμενους, ανέφερε τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς μέσω μιας έρευνας που έγινε και τις απαιτήσεις τους από τους χώρους εργασίας του τουρισμού προκειμένου να είναι αποδοτικοί. Πρόκειται για τα εξής:

Το 75% επιθυμεί πολλαπλούς ρόλους σε μια εργασία
Εκτιμούν την καθοδήγηση καθώς το 33% την κατατάσσει στο μεγαλύτερο προνόμιο
Ζητούν προνόμια πέραν του μισθού, όπως άθληση, μετακίνηση που μειώνουν το κόστος ζωής
το 94% πιστεύει ότι οι εταιρείες οφείλουν να ασχολούνται με κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα
το 93% είπε ότι το κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας επηρεάζει την απόφαση τους να εργαστούν σε αυτή

Περιμένουν μια ηθική εργασιακή κουλτούρα χωρίς διακρίσεις
Θέλουν την αναγνώριση για τη δουλειά που κάνουν και περιμένουν ανταμοιβή για τις επιτυχίες τους

Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση που τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΠΚΜ Λεμονιά Κελίδου Παπαδοπούλου, η MSc Αρχιτέκτων Μηχανικός Creative Director Ασπασία Τάκα, η Λία Ζαμπέτογλου του Sani/Ikos Group Head of Learning & Talent Development, ο ιδρυτής και CEO της Wise Ram Σπύρος Πέγκας και σπουδαστές από ΙΕΚ τουρισμού.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. «« Περιμένουν μια ηθική εργασιακή κουλτούρα χωρίς διακρίσεις
    Θέλουν την αναγνώριση για τη δουλειά που κάνουν και περιμένουν ανταμοιβή για τις επιτυχίες τους»» που;;;;;; Στο lalaland;;;;;;

Comments are closed.