Λεωφορείο ο θάνατος! 1 χρόνος από το φιάσκο της Λιβύης – ΟΜΕΡΤΑ για τις ευθύνες

Κοινοποίηση:
greece-libya-humanitarian-aid-6

Μια αποστολή φιάσκο. Θανατηφόρο φιάσκο. Μια αποστολή που ανακοινώθηκε με φωτογραφίες λες και επρόκειτο για εκδρομή. Ένας χρόνος από την αποστολή θανάτου στη Λιβύη. Μια επιχείρηση που θα διδάσκεται σε όλο τον κόσμο ως παράδειγμα προς αποφυγή. Το ΓΕΕΘΑ και η Διοίκηση Ειδικού Πολέμου, έστειλα να C-130 για να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στη δοκιμαζόμενη από την κακοκαιρία Λιβύη. Αποτέλεσμα; Πέντε νεκροί…Τρεις στρατιωτικοί και δύο πολίτες: Ο Αρχιλοχίας  της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ, Γιώργος Βούλγαρης… Η επισμηναγός Εύη Ανδρεαδάκη… Η πλωτάρχης Γλυκερία Μεμεκίδου… Τα αδέρφια Άντζελα και Φίλιππος Μανδαλιός, παιδιά του Κανάκη Μανδαλιού, του προέδρου της ελληνικής κοινότητας της Βεγγάζης στη Λιβύη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε μήνες μετά, η απόφαση για την «αποστολή στη Λιβύη, ελήφθη από τον πρωθυπουργό στις 13 Σεπτεμβρίου 2023. Αξιωματικός διατάχθηκε προφορικά από τη μονάδα του να πάρει μέρος χωρίς να του δοθούν άλλες οδηγίες.  Ειδικά οι υγειονομικοί της αποστολής δεν είχαν ιδέα τι θα απαιτείτο να κάνουν στη Λιβύη ,ούτε είχαν λάβει καμία πληροφορία για το τι είδους προετοιμασία έπρεπε να κάνουν και τι υλικά θα έπρεπε να έχουν μαζί τους κάτι που είναι σύνηθες ακόμα και σε υγειονομικές αποστολές, εντός Ελλάδας. Αυτό επιβεβαιώνεται και από ένα μήνυμα της νοσηλεύτριας του ΓΕΕΘΑ επισμηναγού Εύης Ανδρεαδάκη στις 16 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα η επισμηναγός,ρώτησε τον αρχηγό της αποστολής τι ρόλο ακριβώς θα είχαν οι υγειονομικοί και τι υγειονομικό σταθμό θα έπρεπε να είναι έτοιμοι να στήσουν .Πρώτων βοηθειών; Κάποιο χειρουργείο; Θα ενώνονταν με κάποιο ήδη υπάρχον υπαίθριο νοσοκομείο; Η απάντηση σε αυτό το κρίσιμο ερώτημα ήταν , ότι δεν υπήρχε ακόμα απάντηση!

Ηταν Σάββατο 1.51 μ.μ μόλις 19 ώρες πριν από την απογείωση του C-130 για τη Λιβύη. Στις ελάχιστες διαθέσιμες ώρες του Σαββάτου οι δύο νοσηλεύτριες της αποστολής οι οποίες έχασαν τελικά τη ζωή τους και ο γιατρός της Ζ Μοίρας Αμφίβιων Καταδρομών που επίσης ήταν μέλος της αποστολής πήραν μόνοι τους την πρωτοβουλία να συλλέξουν ό,τι υλικό μπορούσαν από τις μονάδες τους για παν ενδεχόμενο. Η επισμηναγός είχε πει στους ανωτέρους της ότι δεν ήθελε να πάει στην αποστολή.

Η περιγραφή όσων έγιναν στη Λιβύη μόλις το C-130 προσγειώθηκε από στρατιωτικό που συμμετείχε στην πιο πρόχειρη επιχείρηση που έχει γίνει στην ιστορία των Ενόπλων Δυνάμεων: «Μόλις κατεβήκαμε από το αεροπλάνο ήρθαμε αντιμέτωποι με το πρώτο σημάδι ότι κάτι πήγαινε πολύ στραβά. Οι στρατιώτες που ήταν παρατεταγμένοι για την υποδοχή μας ήταν σαν να φορούσαν αποκριάτικες στολές. Η ασφάλειά μας ήταν ένα τσούρμο ατάκτων σε δύο αγροτικά με κάτι τρύπιες μάλλινες κουβέρτες στην καρότσα», λέει σήμερα ο αξιωματικός που μίλησε στην Κ. Τα δύο αγροτικά που υποτίθεται ότι έπρεπε να εξασφαλίσουν την ασφάλεια της αποστολής ήταν όπως έχει αναφερθεί την περισσότερη ώρα 100-200 μέτρα μπροστά ή πίσω από το λεωφορείο. «Ηταν εμφανής η παντελής έλλειψη εκπαίδευσης και αντίληψης της αποστολής τους», πρόσθεσε ο αξιωματικός Ηταν ένα πολύ στενό λεωφορείο φτηνής κινεζικής κατασκευής. Οι περισσότεροι από εμάς δεν χωρούσαμε στα καθίσματα. Ο Λίβυος οδηγός αγνοούσε συνεχώς τις οδηγίες να σταματήσει τις προσπεράσεις και να μειώσει ταχύτητα και έμπαινε συνέχεια στο αντίθετο ρεύμα ενώ χτύπησε και προπορευόμενο όχημα διότι του έκοψε την πορεία. Ο δικηγόρος στρατιωτικών που επέζησαν, Κωνσταντίνος Μορτόπουλος έχει προχωρήσει όλες τις νομικές διαδικασίες και καταγγέλει την προσπάθεια του ΓΕΕΘΑ να εμποδίσει κάθε πρόοδο της δικαστικής έρευνας! ΝΑ υπενθυμίσουμε ότι την ημέρα της τραγωδίας ο κ.Δημ.Χούπης ήταν επικεφαλής της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου. Πληροφορίες έλεγαν ότι δεν γνώριζε το σχεδιασμό της αποστολής. Έγινε Α/ΓΕΕΘΑ. Αν δεν γνώριζε τέτοια επιχείρηση που υποτίθεται ότι σχεδιάστηκε από τη ΔΕΠ την οποία διοικούσε ,γιατί δεν παραιτήθηκε;

Πηγή: militaire.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Πρόκειται για φιάσκο, αλλά όχι το μοναδικό. Απλά αυτό δεν μπορούσε να κρυφτεί και όμως κανείς από όσους ενεπλάκησαν με το (μη) σχεδιασμό και εκτέλεση της αποστολής δεν έπαθε τίποτα. Ο Φλώρος ανανέωσε ένα έτος την θέση του αρχηγού, ο Χούπης έμεινε και έγινε μετά αρχηγός κλπ κλπ. Αίσχος

Comments are closed.