Tην τελευταία 10ετία (2008-2017) έχουν σβηστεί από τον χάρτη 5.170 καταστήματα γειτονιάς και 4.073 περίπτερα. Δηλαδή έκλεισαν συνολικά 9.243 σημεία πώλησης.
Κι αυτά που απομένουν «πάνε για ένα μεροκάματο» κι όχι πάντοτε ικανοποιητικό για τις πολλές ώρες εργασίας, που απαιτεί καθημερινά η λειτουργία τους”, σύμφωνα με ρεπορτάζ.
“Τα τσιγάρα δεν αφήνουν πλέον κέρδος, κι αν αγοραστούν με κάρτα «βάζουν μέσα τον επαγγελματία. Οι εφημερίδες και τα περιοδικά απλώς δεν πουλούν πια και με τσίχλες, σοκολάτες και παγωτά «δεν μπορεί να γίνει δουλειά».
Μοναδικός κερδισμένος, σε επίπεδο 10ετίας, φαίνεται ότι είναι το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων(σούπερ μάρκετ), το οποίο ενίσχυσε το δίκτυό του κατά 71 σημεία. Ωστόσο από τα υψηλά του 2010, όπου λειτουργούσαν 4.763 καταστήματα σούπερ μάρκετ έως το τέλος του 2017 όπου λειτουργούσαν 4.470 καταστήματα, έχουν κλείσει 293 σημεία πώλησης. Τάση, η οποία θα συνεχιστεί, καθώς, όπως υποστηρίζουν υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, για να είναι βιώσιμες οι αλυσίδες θα πρέπει να προχωρήσουν στο κλείσιμο του 20% των καταστημάτων, που λειτουργούν σήμερα.
Μείζον θέμα παραμένει ο χρόνος πληρωμής των προμηθευτών, που αντί να μειώνεται διευρύνεται. Προμηθευτές κάνουν λόγο ακόμη και για καθυστέρηση στις πληρωμές που φθάνει τις 180 ημέρες, τη στιγμή που με βάση κοινοτική οδηγία που έχει μεταφερθεί και στο εθνικό δίκαιο προβλέπεται πως στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) η προβλεπόμενη προθεσμία ανέρχεται στις 60 ημέρες, εκτός αν υπάρξει διαφορετική ρητή συμφωνία.