Λονδίνο: Ακτιβιστές μπλόκαραν όλες τις κάμερες που χρησιμοποιούνται για την επιβολή κλιματικού φόρου

Κοινοποίηση:
GettyImages-1259058165-1-640x480

Σε μια μαζική πράξη πολιτικής ανυπακοής, ακτιβιστές μπλόκαραν «κάθε μία» κάμερα στην κοινότητα Σάτον, που χρησιμοποιείται για την επιβολή του κλιματικού φόρου αυτοκινήτων του Σαντίκ Καν.
Η αντίδραση συνεχίζεται κατά της επέκτασης από τον Σαντίκ Καν της ζώνης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών (ULEZ) από την προηγούμενη έκτασή της που κάλυπτε μια σχετικά μικρή περιοχή του κεντρικού Λονδίνου ως μέτρο κατά της συμφόρησης, ώστε να επεκταθεί σε ολόκληρη την πρωτεύουσα, πράγμα που σημαίνει ότι οι οδηγοί οχημάτων που δεν συμμορφώνονται με τα κλιματικά πρότυπα του δημάρχου χρεώνονται με ένα βασικό τέλος 12,50 λιρών την ημέρα για την οδήγηση οπουδήποτε στην πόλη, επηρεάζοντας δυσανάλογα τους εργαζόμενους που μετακινούνται.

Το απόγευμα της Κυριακής, περίπου 400 ακτιβιστές διαμαρτυρήθηκαν στην κοινότητα Σάτον, μια περιοχή που προηγουμένως δεν είχε επηρεαστεί από το πράσινο σύστημα, και το τοπικό συμβούλιο της οποίας, όπως και μία κίνηση κατοίκων αντιτάχθηκαν στην επέκταση της ULEZ για να καλύψει την περιοχή.

Οι ακτιβιστές διασκορπίστηκαν σε όλη τη συνοικία, χρησιμοποιώντας αυτοκόλλητα για να μπλοκάρουν τις κάμερες πινακίδων κυκλοφορίας που χρησιμοποιούνται για την επιβολή του φόρου, γεγονός που, όπως είπαν, σε συνδυασμό με τις ενέργειες των εκδικητών που σπάνε τις κάμερες ULEZ -που αναφέρονται ως “Blade Runners”- σημαίνει ότι “κάθε κάμερα” είναι άχρηστη για τη διοίκηση της πόλης. Επίσης, έχει διαμορφωθεί μια τάση των πολιτών να “ψαρεύουν ULEZ”, χρησιμοποιώντας καλάμια για να κολλήσουν αυτοκόλλητα στο φακό των καμερών σε όλη την πόλη.

Σε μια συνέντευξη κατά τη διαμαρτυρία της Κυριακής με την The Telegraph, ο Κίνγκσλι Χάμιλτον, οδηγός λεωφορείου και μέλος της ομάδας εκστρατείας Action Against Unfair Ulez (Δράση κατά του άδικου ULEZ), δήλωσε: «Υπάρχουν 107 κάμερες που γνωρίζουμε, αλλά πολλές από αυτές έχουν απενεργοποιηθεί».

«Έχουμε τουλάχιστον 80 καλυμμένες σήμερα, οπότε κάθε μία κάμερα στο δήμο είτε είναι απενεργοποιημένη είτε καλύπτεται με αυτοκόλλητα σήμερα. Βγάλαμε μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζοντας το γεγονός ότι είναι μόνο για τρεις ώρες, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να κάνουν ό,τι θα έκαναν κανονικά – όπως να επισκεφθούν έναν συγγενή τους στο νοσοκομείο, χωρίς να τους επιβληθεί πρόστιμο».

Η σύζυγος του Χάμιλτον, η οποία επίσης συμμετείχε στη διαμαρτυρία, πρόσθεσε: «Δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουμε νέο αυτοκίνητο και αν ο γιος μου πρέπει να πάει στο νοσοκομείο, δεν πρόκειται να περιμένω ασθενοφόρο – θα τον οδηγήσω εγώ ο ίδιος».

Σε απάντηση στην εκτεταμένη πολιτική ανυπακοή, το γραφείο του δημάρχου αναγκάστηκε να αναπτύξει φορτηγάκια παρακολούθησης για την επιβολή των πράσινων φόρων. Ο Καν φέρεται επίσης να έχει προσλάβει μια «ομάδα μπράβων» μασκοφόρων για να περιφέρονται στους δρόμους και να εμποδίζουν με τη βία, το κοινό να απενεργοποιήσει τις κατασκοπευτικές κάμερες.

Η εκστρατεία του Καν να πείσει το κοινό για τα πλεονεκτήματα του κλιματικού φόρου υπέστη σοβαρό πλήγμα την περασμένη εβδομάδα, καθώς η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων έκρινε ότι οι διαφημίσεις που έτρεξαν στο ραδιόφωνο και στις εφημερίδες είχαν παραπλανήσει το κοινό σχετικά με τα υποτιθέμενα οφέλη της ULEZ.

Ο εποπτικός φορέας έκρινε ότι οι ισχυρισμοί της διοίκησης Καν ήταν «παραπλανητικοί» και «αβάσιμοι», όπως ότι «ένα από τα πιο μολυσμένα σημεία του Λονδίνου βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητό σας», «οι περισσότεροι θάνατοι από ατμοσφαιρική ρύπανση συμβαίνουν στην περιφέρεια του Λονδίνου» και ότι η ULEZ είχε ως αποτέλεσμα «σχεδόν το μισό των επιπέδων διοξειδίου του αζώτου».

Απαντώντας με αποφασιστικότητα, η κύρια αντίπαλος του Καν στις επερχόμενες εκλογές για τη δημαρχία του Λονδίνου τον Μάιο, η συντηρητική βουλευτής Σούζαν Χολ δήλωσε στο ιστολόγιο του Westminster Guido Fawkes: «Είναι ντροπιαστικό το γεγονός ότι ο Σαντίκ Καν έχει παραπλανήσει τους Λονδρέζους σχετικά με την επέκταση της ULEZ. Δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια φορολογική αρπαγή που έχει αμελητέα μόνο επίδραση στην ποιότητα του αέρα.

«Γνωρίζουμε ότι το επιτελείο του στηρίχθηκε σε επιστήμονες για να αλλάξουν τα ευρήματά τους και παίρνει εκατοντάδες εκατομμύρια από τους φτωχότερους κατοίκους του Λονδίνου. Θα καταργήσω την επέκταση της ULEZ από την πρώτη μέρα της δημαρχίας μου, χωρίς αν και χωρίς αλλά».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: