Παρελθόν αποτελεί εδώ και λίγες ημέρες το ντελικατέσεν που δημιούργησαν οι Αφοί Βασιλόπουλοι στο κέντρο της Αθήνας, καθώς το κατάστημα στην Παπαρηγοπούλου, όπου είχε μεταφερθεί μετά τα γεγονότα του 2010, κατέβασε πινακίδα και σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει σούπερ μάρκετ της Κρητικός.
Ιστορία 112 χρόνων
Όπως αναφέρει ιστοσελίδα, η ιστορία του καταστήματος ξεκινάει πίσω στο 1907 από τον αριθμό 19 της οδού Σταδίου όταν άνοιξε τις πόρτες του από τους επιχειρηματίες Αλεξάνδρου και Τσολίνα, με τη γνωστή ταμπέλα «εδώδιμα αποικιακά».
Το 1950 το κατάστημα θα αλλάξει χέρια και θα περάσει στα αδέλφια Γεράσιμο, Γιώργο, Χαράλαμπο και Γιάννη Βασιλόπουλο και θα παραμείνει υπό τον έλεγχο της οικογένειας ακόμη και όταν η AB Βασιλόπουλος, δημιούργημα του Γεράσιμου και Χαράλαμπου Βασιλόπουλου, περάσει στα χέρια της βελγικής Delhaize.
Ο “παλιός Βασιλόπουλος”, ο “μικρός Βασιλόπουλος” ή ο “Βασιλόπουλος στη Σταδίου” είναι μερικά από τα ονόμα που είχαν δοθεί στο κατάστημα ώστε να μην μπερδεύουν τους συνομιλητές τους με τα ΑΒ όσοι τους προτείναν σπάνια και εκλεκτά προϊόντα που κάποιος θα τα έβρισκε μόνο εκεί.
Το 2008 αγοράστηκε από τους Γιώργο και Παναγιώτη Μαστοράκο, πατέρα και υιό, οι οποίοι συνέχισαν τη διατήρηση του καλού ονόματος που είχε χτίσει η οικογένεια τα προηγούμενα χρόνια, φέρνοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και ειδικής γαστρονομίας, για τα οποία έρχονταν κόσμος από όλες τις περιοχές της Αττικής.
Παρέμεινε στη Σταδίου 19 έως τις 5 Μαΐου του 2010 όταν και καίγεται ολοσχερώς στα τραγικά γεγονότα της Marfin.
Το μόνο που σώθηκε είναι η ταμπέλα που κοσμούσε την πρόσοψη.
Οι σχετικά νέοι του ιδιοκτήτες, δεν το βάζουν κάτω. Έτσι, μόλις δυόμισι μήνες μετά, η ταμπέλα υψώνεται και πάλι λίγο πιο κάτω, επί της Πλατείας Κλαυθμώνος.
Δυστυχώς η υποβάθμιση της περιοχής μετά τα γεγονότα σε συνδυασμό με την ύφεση, την μείωση της αγοραστικής δύναμης και την στροφή σε πιο οικονομικές επιλογές δεν βοήθησαν την Ντελικατέσεν Αφοί Βασιλόπουλοι να βρει τα πατήματα της. Μέσω της ένταξης του καταστήματος πέρυσι τον Δεκέμβριο στο δίκτυο της Spar ουσιαστικά απολέσθηκε ο χαρακτήρας του ντελικατέσεν ενώ στην περιοχή εντάθηκε ο ανταγωνισμός με την λειτουργία σούπερ μάρκετ Μασούτη στην Κοραή.
Οι μέτοχοι πήραν την απόφαση να παραχωρήσουν τον χώρο στην αλυσίδα Κρητικός η οποία τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται δυναμικά κυρίως στην Αττική.
Χαρακτηριστικό της δυναμικής της είναι ότι το 2018 πραγματοποίησε πωλήσεις 310 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 35% σε σχέση με το 2017.