Έργο ανάσα θα αποτελέσει για την Αττική η νέα Σήραγγα Ηλιουπόλεως που βρίσκεται στο στάδιο της ωρίμανσης.
Νέες σήραγγες υλοποιούνται ή βρίσκονται σε στάδιο ωρίμανσης στην Αττική, προκειμένου να καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και να αποσυμφορήσουν λεωφόρους που αυτή τη στιγμή βουλιάζουν από ΙΧ.
Αυτή τη στιγμή υλοποιείται το έργο της υπογειοποίησης τμήματος της Ποσειδώνος, ενώ προ των πυλών βρίσκεται και το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης μέσω σήραγγας για το οποίο εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου, αλλά και η εξεύρεση των απαραίτητων κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση του έργου.
Μεγάλο, ωστόσο, ενδιαφέρον συγκεντρώνει και μία ακόμα σήραγγα, που μολονότι βρίσκεται αρκετά πίσω συγκριτικά με τις προαναφερθείσες, θα συνδράμει εξίσου σημαντικά στη βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών.
Πρόκειται για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως, που βρίσκεται υπό μελέτη από τη Lamda Development για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Υποδομών. Με την ολοκλήρωσή τους, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του πρώτου 6μηνου του 2024, θα προλειανθεί το έδαφος για τον διαγωνισμό και μετέπειτα την υλοποίηση του έργου.
Η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, θα αποτελείται από δύο διακριτικούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Το μήκος της θα ανέρχεται σε 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Με το έργο θα επιτευχθεί η ταχεία σύνδεση των Νοτίων Προαστίων με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ θα εξασφαλιστεί και ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, το οποίο εκτιμάται ότι θα συγκεντρώνει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.
Ταυτόχρονα θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός ακόμα κάθετου οδικού άξονα στην Αθήνα που θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, συνδράμοντας στη μερική αποσυμφόρηση της Λεωφ. Κηφισού, η οποία αποτελεί τον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία οχημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Θετικό αντίκτυπο θα έχει και η Λ. Βουλιαγμένης, μιας και θα ξηλωθούν τα φανάρια και η λεωφόρος θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο.
Στην πράξη, η σήραγγα Ηλιουπόλεως θα επιτρέπει στους οδηγούς να μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης (και το αντίστροφο) σε 10 λεπτά όταν σήμερα, και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, η διάνυση της συγκεκριμένης απόστασης απαιτεί τουλάχιστον μισή ώρα.