Μπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο να προωθείται η «πράσινη τεχνολογία» και συνεπώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο πολλές εταιρείες αλλά και καταναλωτές φαίνεται πως είναι διστακτικοί ως προς την υιοθέτηση αυτών των νέων μοντέλων. Μεταξύ στις εταιρείες αυτές είναι και η Mercedez-Benz, η οποία ανακοίνωσε χτες ότι θα βάλει στον «πάγο» τους ηλεκτρικούς της στόχους κατά πέντε χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι και η Κίνα, βάζει «φρένο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Δύσης, αφού απαγόρευσε τις εξαγωγές στις σπάνιες γαίες.
Πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της του 2021, όταν στόχευε να φτάσει στο ορόσημο του 50% έως το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius προειδοποίησε ότι ακόμη και στην Ευρώπη, θα συνεχίσει να υπάρχει ισχυρή ζήτηση για θερμικούς κινητήρες ακόμα και το 2030. Πάντως, για το 2023, μία στις τρεις Mercedes-Benz που πουλήθηκαν, μπαίνει στην πρίζα.
Συγκεκριμένα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αποτέλεσαν το 12,9% του συνολικού όγκου πωλήσεων, ενώ τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά το 19%.
Ο Kaellenius δήλωσε ότι η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα συνεχίσει να εξελίσσει την τεχνολογία τους.
Οι επενδυτές υποδέχθηκαν ενθουσιωδώς τις παραπάνω δηλώσεις, αφού οι μετοχές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 5,9% μετά την είδηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Γερμανοί παρατούν την ηλεκτροκίνηση. Μόλις πριν δύο εβδομάδες, ανακοίνωσαν τα νέα τους πλάνα σχετικά με τα EV μοντέλα τους.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι την περσινή χρονιά, η εταιρεία αύξησε τη μέση τιμή της κατά 2% στα €74.200 κι αύξησε τις δαπάνες για έρευνα κι εξέλιξη για μελλοντικές τεχνολογίες, όπως η πλατφόρμα MB.OS.
Τα κέρδη του ομίλου προ φόρων και τόκων μειώθηκαν στα €19,7 δισεκατομμύρια από €20,5 την προηγούμενη χρονιά, παρά την αύξηση των εσόδων κατά 2%.
Η βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη, η συμφόρηση στην εφοδιαστική αλυσίδα κι οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επηρέασαν επίσης τις προοπτικές της Mercedes-Benz για το 2024, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία. Προβλέποντας χαμηλότερες αποδόσεις στις πωλήσεις στο τμήμα αυτοκινήτων και φορτηγών της.
Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου είναι πιθανό να είναι χαμηλότερες από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, ανέφερε ο Kaellenius στο Reuters, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων – ιδιαίτερα των συστημάτων 48 volt που προμήθευε η Bosch – συνεχίζουν να συγκρατούν την παραγωγή.
ειναι αργα πλεον. οι σοβαροι ιαπωνες επενδυσαν στα υβριδικα και κερδισαν. εσεις ευρωπαιοι αυτοκινητοβιομηχανοι συνεχιστε με ηλεκτρικα και 1000ρηδες κινητηρες σε 1.5 τονων οχηματα και θα φατε καλα
μικρη διαρκεια ζωησ τησ μπαταριασ,
μεγαλο κοστοσ αντικαταστασησ,
μεγαλοσ ογκοσ αποβλητων,
ασυμφορα θα ειναι τα μεταχειρισμενα,