Οι καθηγητές μιλούν για ακραία ένδεια και ζητούν να γίνει καταγραφή των παιδιών, με σκοπό να τους δοθεί επίδομα και ψυχολογική στήριξη.
SOS εκπέμπουν οι εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας ζητώντας την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας, καθώς ο αριθμός των υποσιτισμένων μαθητών που δεν έχουν ούτε τα απολύτως αναγκαία για τη φοίτησή τους έχει αυξηθεί σημαντικά. Οι καθηγητές μιλούν για ακραία ένδεια και ζητούν να γίνει καταγραφή των παιδιών, με σκοπό να τους δοθεί επίδομα και παράλληλα να τους παρασχεθεί παιδαγωγική και ψυχολογική στήριξη.
Διαπιστώνοντας τη σοβαρή κατάσταση δυσχέρειας των μαθητών, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας έστειλε υπόμνημα στον Υπουργό Παιδείας ζητώντας να λάβει μέτρα για την ανακούφισή τους.
Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας περιγράφει τις δυσκολίες μαθητών και τονίζει ότι αυτό επιδρά αρνητικά στις σχολικές τους επιδόσεις, στην πλημμελή παρακολούθηση των μαθημάτων τους και την προετοιμασίας τους για αυτά, στον ψυχισμό τους, στην κοινωνική τους ένταξη και στη γενικότερη εκπαιδευτική τους απόδοση, επηρεάζοντας το μέλλον τους.
Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι η Μητρόπολη Δημητριάδος σιτίζει κάθε πρωί 241 μαθητές. Ο αριθμός αυτών των μαθητών αναδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για όλους τους μαθητές. «Θεωρούμε ότι το μείζον αυτό θέμα της στήριξης των μαθητών με διαβιωτική δυσχέρεια δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί με αποσπασματικές και κατά περίπτωση προσπάθειες. Το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί με γενική, κεντρική, πολιτειακή μέριμνα» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.Αναλυτική καταγραφή
Η Διεύθυνση Μαγνησίας ζητά να γίνει (και με τη δική τους συνδρομή) καταγραφή των μαθητών που έχουν προβλήματα με σκοπό την παροχή μαθητικού επιδόματος, ώστε να αντεπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια, στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας, θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα, ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους αλλά από τους ίδιους τους μαθητές.
Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι μέχρι τις μέρες μας το πρόβλημα επιλύεται λιγότερο ή περισσότερο με αποσπασματικές και περιστασιακές κυρίως λύσεις (από ιδιώτες, εκκλησία και συλλόγους), λύσεις που περιορίζουν το πρόβλημα, συνήθως ευκαιριακά, αλλά ταυτόχρονα καταδεικνύουν το μέγεθός του με την επίδρασή του στους μαθητές.
Σύμφωνα με δημοσίευμα, οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν την κατάσταση των παιδιών ως εξής:
– Δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα σίτισης κατά την παραμονή τους στο σχολείο, αλλά και μετά το πέρας των μαθημάτων,
– Έχουν δυσχέρεια στην προετοιμασία τους για τα μαθήματα λόγω συνθηκών που επικρατούν στο σπίτι εξαιτίας διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και λοιπών παροχών.
– Δεν μπορούν να καταβάλουν αντίτιμο εισιτηρίου για τη μεταφορά τους από και προς τις σχολικές μονάδες, καθώς και στις εξωσχολικές τους υποχρεώσεις και ανάγκες.
– Δυσχέρεια ανταπόκρισης στα έξοδα προμήθειας προσωπικών αναγκών και ειδών πρώτης ανάγκης.
– Δυσχέρεια στην κάλυψη ακόμα και του ελάχιστου αντιτίμου για τη συμμετοχή τους σε σχολικές δραστηριότητες όπως εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, μαθητικές ανταλλαγές και παρόμοιες δράσεις,