Μαρακάκης: “Μεταφέρθηκε σχεδόν ένα στρέμμα εδάφους σε σημείο έξω από το πεδίο έρευνας”

Κοινοποίηση:
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023  (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI)

Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης μιλώντας σε εκπομπή έκανε λόγο για το μπάζωμα του χώρου που σημειώθηκε το έγκλημα των Τεμπών, τονίζοντας πως μεταφέρθηκε σχεδόν ένα στρέμμα εδάφους και φερτών υλικών σε σημείο έξω από το πεδίο της έρευνας.
«Το ξεμπάζωμα το ακολούθησε το μπάζωμα και η εισαγγελία έχει αποφανθεί ότι ήταν παράνομο. Ας πάγωνε το σύμπαν για 6 μήνες, ένα χρόνο. Είναι αδιανόητο μέσα σε μία εβδομάδα να έχουν αλλοιωθεί τόσο δραματικά τα στοιχεία», ανέφερε και συνέχισε:

«Έχουμε 14 σταθμούς από τους οποίους ήταν πρόσφορα τα βίντεο για αρκετές ημέρες. Μάθαμε ότι ζητήθηκαν ετεροχρονισμένα, είναι αδύνατο να ανακτηθούν, δεν έχουν οπτικό υλικό από κανένα σταθμό, κανένα παρακείμενο σύστημα βιντεοσκόπησης και ούτε από την φορτοεκφόρτωση στη Θεσσαλονίκη».

Ο δικηγόρος υπογράμμισε πως προκύπτει από το βιντεοληπτικό υλικό ότι η έκρηξη γίνεται πολύ κοντά στις δύο συγκρουόμενες επιφάνειες. «Όταν υπάρχει φόρτωση νομίμως με φορτίο εύφλεκτου υλικού, το πρωτόκολλο ορίζει ότι πρέπει να βρίσκεται στην ουρά του τρένου. Αν υπήρχε εύφλεκτο υλικό στην εμπορική αμαξοστοιχία ήταν πολύ κοντά και δυστυχώς, από μόχλευσή μας με αστυνομικούς, συνήθως το παράνομο υλικό μπαίνει κοντά στους μηχανοδηγούς είτε για αν το προσέχουν είτε θεωρούν ότι είναι πιο κοντά σε ανθρώπινο παράγοντα για να έχει τον νου του», κατέληξε ο κ. Μαρακάκης.

Η έρευνα του Πολυτεχνείου

Αναφορά στις ποσότητες εύφλεκτου υλικού, που υπήρχαν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, έκανε ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος επιτροπής εμπειρογνωμόνων οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, μιλώντας νωρίτερα σήμερα το πρωί, σε τηλεοπτική εκπομπή.

Ο ίδιος εξήγησε πως στις αρχικές έρευνες στο σημείο της τραγωδίας, «έγιναν όλα γρήγορα σαν να έχει γίνει ένα απλό τροχαίο. Έτσι έγιναν όλα στην αρχή». Στη συνέχεια, έκανε αναφορά στην ποσότητα εύφλεκτων υλικών που υπήρχαν στην εμπορική αμαξοστοιχία. «Γνωρίζουμε ότι η ποσότητα που αναζητούμε είναι 2, 3 ή 4 τόνοι όχι παραπάνω. Είναι μια μεγάλη ποσότητα αλλά δεν είναι μια τεράστια ποσότητα. Σε περίπτωση που είχαμε 30 με 40 τόνους όπως ακούγεται θα έπρεπε να υπάρχει βυτιοφόρο. Είμαστε κοντά στους 3 τόνους κατά μέσο όρο και αυτό εξετάζουμε», επεσήμανε, ενώ σε ό,τι αφορά στο πόρισμα του Πολυτεχνείο ανέφερε πως θα δείξει αν τα έλαια σιλικόνης είναι ένα σενάριο που θα μπορεί να σταθεί η όχι.

«Το Πολυτεχνείο έχει την επάρκεια να δώσει τις κατάλληλες απαντήσεις όμως θα δώσει μισή απάντηση η οποία είναι πολύτιμη», κατέληξε ο κ. Λακαφώσης καθώς όπως εξήγησε υπήρξε καθυστέρηση και η έρευνα δεν ξεκίνησε από το Πολυτεχνείο την μέρα της τραγωδίας αλλά αρκετό καιρό αργότερα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response