Μαφιόζικη εκτέλεση στο Νέο Κόσμο: Για ποιο λόγο δεν προστάτευσε η θωρακισμένη BMW τον Β.Ζαμπούνη

Κοινοποίηση:
2015-BMW-X5-Security-Plus-2

Η μαφιόζικη εκτέλεση του Βαγγέλη Ζαμπούνη τα ξημερώματα της Κυριακής (14/1) στον Νέο Κόσμο δημιούργησε πολλά ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα αυτών των αυτοκινήτων τα οποία οι κάτοχοί τους πληρώνουν αδρά.

Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή στον κόσμο. Πρόκειται για μία BMW X5 Security χρονολογίας περίπου 2013.
Δεκάδες χιλιάδες BMW Χ5 σειράς Ε70 Security προστατεύουν καθημερινά τους επιβάτες τους. Η συγκεκριμένη X5 διαθέτει θωράκιση επιπέδου 6. Άλλοι κατασκευαστές της αναφέρουν ως VR6 και άλλοι ως B6.
Η θωράκιση VR6 της BMW X5 E70 Security είναι σχεδιασμένη για να αντέχει σε επιθέσεις από βαριά όπλα και εκρηκτικά. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να αντέξει πυρά από όπλα υψηλού διαμετρήματος και να προστατεύσει τους επιβάτες του από επιθέσεις με χειροβομβίδες ή άλλα εκρηκτικά μέσα. Η θωράκιση περιλαμβάνει ενισχυμένα τζάμια, πόρτες, οροφή και δάπεδο.

Οι προδιαγραφές θωράκισης καλύπτουν και όπλα ΑΚ7, όπως Kalashnikov, που ήταν και τα όπλα που χτύπησαν τον 44χρονο στο Νέο Κόσμο.

Όμως ξεκάθαρα, η θωράκιση αντέχει επίθεση σε συγκεκριμένο αριθμό βλημάτων και από συγκεκριμένη απόσταση. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση της επίθεσης, τόσο μεγαλύτερη και η αντοχή της θωράκισης. Στη συγκεκριμένη μαφιόζικη επίθεση, οι εκτελεστές αδειάζουν πάνω από δύο γεμιστήρες καλάσνικοφ εξ επαφής. Πολύ πιθανό τα καταριπάς βλήματα σε απόσταση λίγων πόντων να έσπασαν τη θωράκιση των τζαμιών και κάποιες από τις σφαίρες να πέρασαν προς τον επιβάτη, τραυματίζοντάς τον. Σημειώστε πως ενδέχεται η θωράκιση της X5 να κράτησε σε μεγάλο βαθμό τα βλήματα των καλάσνικοφ, και να χτυπήθηκε θανάσιμα το θύμα από το 9αρι που χρησιμοποίησε ο εκτελεστής, όταν ανοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς,  καμία θωράκιση δεν αντέχει καταριπάς βλήματα από πολυβόλο πολεμικό όπλο, σε μικρή απόσταση, για πολύ ώρα. Όμως δίνεται ο χρόνος αντίδρασης προς τον οδηγό να ξεκινήσει το αυτοκίνητο και να απομακρυνθεί. Αυτή είναι και η ουσία της προστασίας ενός τέτοιου αυτοκινήτου κάτι που είναι και στις βασικές αντιδράσεις άμυνας, με τις οποίες εκπαιδεύονται οι κάτοχοι τέτοιων αυτοκινήτων τόσο από την BMW, όσο και από τις ανάλογες σχολές εκπαίδευσης.

Από εκεί και πέρα, η συγκεκριμένη BMW X5 E70 Security διαθέτει ειδικά ενισχυμένη ανάρτηση και σύστημα πέδησης για να ανταπεξέλθει στο επιπλέον βάρος λόγω της θωράκισης, διασφαλίζοντας έτσι ευελιξία και ασφάλεια κατά την οδήγηση. Η ενίσχυση στην ανάρτηση βοηθά στην διατήρηση των οδηγικών χαρακτηριστικών της X5, παρά το επιπλέον βάρος.

Τέλος, η BMW X5 E70 Security είναι εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και επικοινωνίας για να εξασφαλίσει την προστασία και την άμεση ανταπόκριση σε κρίσιμες καταστάσεις. Αυτό περιλαμβάνει συστήματα επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης, ενσωματωμένα συστήματα παρακολούθησης και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.
Κάτω από το καπό της υπάρχει ένας V8 TwinPower των 4,4 lt που αποδίδει 450 PS και 66,3 kgm ροπής.

Ποια είναι τα επίπεδα θωράκισης των αυτοκινήτων;

Είναι όλα τα θωρακισμένα αυτοκίνητα το ίδιο; Η απάντηση είναι σαφώς και όχι, μιας και υπάρχουν διάφορες βαθμίδες θωράκισης που προσφέρουν και αντίστοιχη προστασία και οι οποίες είναι οι εξής:

Β4: Προστασία από επίθεση με πιστόλι, περίστροφο ή ελαφρύ τυφέκιο.

B5: Προστασία από αυτόματο τυφέκιο.

Β6: Προστασία από αυτόματο τυφέκιο – προδιαγραφών ΝΑΤΟ – και βομβιστική ενέργεια.

Β7: Προστασία από επίθεση με αυτόματο τυφέκιο, χρήση διατρητικών βολίδων και βομβιστική ενέργεια.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο με θωράκιση B6, που είναι και η πιο δημοφιλής, μπορεί να αντέξει σε βολές που προέρχονται από περίστροφα 9mm Luger, 357 Magnum, 44 Magnum, από Kalashnikov καθώς και από όλα τα τυφέκια που χρησιμοποιούν σφαίρες 223 REM Caliber, 308 WIN Caliber. Επίσης αντέχουν και σε επιθέσεις με χειροβομβίδες.

Προκειμένου να είναι αυτό εφικτό θωρακίζεται περιμετρικά το αυτοκίνητο -δάπεδο, πόρτες, οροφή, παράθυρα, ρεζερβουάρ καυσίμου- ενώ χρησιμοποιούνται και ειδικά λάστιχα.

Επίσης συνήθως εξοπλίζεται με σύστημα πυρόσβεσης και ατομικό οξυγόνο, οι πόρτες του είναι αδιάρρηκτες, ενώ υπάρχει και ειδικό σύστημα που μπορεί και να τις κλειδώσει και να δώσει οπτικό και ακουστικό συναγερμό.

Ένα ακόμα δημοφιλές στοιχείο εξοπλισμού είναι οι αδρανοποιητές κινητών τηλεφώνων (jammers) αλλά και σημάτων που μπορούν να ενεργοποιήσουν μια βόμβα.

Το βασικό επίπεδο θωράκισης B4, που είναι και η πιο προσιτή λύση, προστατεύει μόνο από όπλα μικρού διαμετρήματος, ενώ το κορυφαίο B7 χρησιμοποιείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

7 Σχόλια

  1. Oταν πηγαινε το αυτοκινητο σε συνεργειο για service, θα βαλανε κρυφο immobilizer που θα εκοβε τον κινητηρα και θα κρατουσε τις πορτες ανοικτες. Μπορει και να του αποσπασανε την προσοχη με κληση στο κινητο. Το θανασιμο λαθος του ηταν οτι δεν εβαλε μπρος αμεσως να φυγει. Επισης οτι δεν ενεργοποιησε το συστημα δακρυγονων, καπνου και σειρηνα που κανονικα εχουν τετοια αυτοκινητα.

  2. σβηστός και με ξεκλέιδωτη πόρτα, δεν τον σώζει καμιά θωράκιση. Like a sitting duck. Άσχετο, ο ανιψιός τι ξέρει για τη νέα μαφιόζικη ενέργεια;

  3. Τους απλούς Έλληνες θέλουν να τους ελέγχουν ψηφιακά για τα πάντα αυτούς που έχουν αυτά τα πανάκριβα θωρακισμένα αυτοκίνητα γιατί δεν τους ελέγχει;;;; απλά κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει…

  4. Το συγκεκριμένο πρατήριο καυσίμων κατακλεβε τον κόσμο όπως φαίνεται και από τις κριτικές πελατών στο google αλλά η μαμά εταιρεία AEGEAN συνέχιζε τη συνεργασία με τον αρχιμαφιοζο.
    Έτσι για να ξέρουμε με τι είδους άτομα συνεργάζεται η aegean και ο Μελισσανίδης το αρχιλαμογιο.

  5. παρε κι εσυ ενα Β7 ρε καραμητρο τσιφουτη αφου το παιζες αρχινονος

  6. Κανένα αυτοκίνητο, ούτε καν το επίπεδο Β7 που αναφέρει το άρθρο, δε θα μπορούσε να προστατέψει σε αυτή τη περίπτωση. Μια 100αριά σφαίρες ρίξανε με το καλάσνικοφ εξ ‘επαφής. Δεν υπήρχε περίπτωση να κρατήσει κανένα τζάμι…..

  7. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΚΟΒΩ ΤΟΥΣ ΝΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΟΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΦΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΜΕ ΤΑΝΚΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΕΦΟΣΟΝ ΕΝΑ ΤΕΤΤΟΙΟ ΑΜΑΞΗ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΕΚΛΕΚΤΟ ΝΟΝΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Comments are closed.