Ένα μέτρο για την “ηπιοποίηση” της κυκλοφορίας που έχουν εφαρμόσει πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και έχουμε σχολιάσει στο παρελθόν, είναι αυτό του χαμηλού ορίου ταχύτητας, στα 30 Km/h, σε ορισμένες περιοχές των αστικών κέντρων. Και πλησιάζει η στιγμή που θα εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, όπως όλα δείχνουν.
Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε στις 19 Ιουνίου η Έγκριση «Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας»
Ο λόγος που προωθείται αυτό το μέτρο δεν είναι απλός και θα έχει πολλαπλά οφέλη, με (θεωρητικά) ελάχιστες παραχωρήσεις. Η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα σπάνια ξεπερνάει τα 30 Km/h οπότε το όριο αυτό θεωρείται εύλογο και πως δε θα επιβαρύνει την κυκλοφορία. Επιπλέον, χάρη στο όριο, μπορεί να μειωθούν τα ατυχήματα/δυστυχήματα, να διευκολυνθεί η κυκλοφορία με εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (πατίνια, ποδήλατα κ.λπ.) αλλά και θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων, κάτι που επίσης είναι προτεραιότητα όλης της Ευρώπης στην παρούσα φάση.
Στην έγκριση προβλέπεται επίσης η εξοικονόμηση χώρου που απαιτείται για την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων, η οποία μπορεί να επιτευχθεί σε αφαίρεση ή προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης ή μιας λωρίδας στάθμευσης, περιορισμός του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας, απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο και αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου του δρόμου από την κίνηση αυτοκινήτων.
Που είναι το σχόλιο?
Δεν έχει νόημα,αφού τα όρια δεν εφαρμόζονται έτσι κι’αλλιώς! Στα στενά έτσι κι’αλλιώς το όριο είναι τα 30kmh . Δεν έχει νόημα να κατέβει το όριο από τα 50kmh σε κεντρικές λεωφόρους οπως είναι η Εγνατία ή Λεωφόρος Νίκης στην Θεσσαλονίκη.. πολύ απλά γιατί θα υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση με μικρότερο όγκο κυκλοφορίας, μεγαλύτερος εκνευρισμός και άρα περισσότερα ατυχηματα. Ας αστυνομευθουν τα υπάρχοντα όρια ταχύτητας στα κέντρα των πόλεων και ας μπούνε σε λειτουργία οι κάμερες που υπάρχουν για να μην κάνει ο καθένας ότι του κατέβει στο κεφάλι και θα δεις πόσο θα μειωθούν οι παραβάσεις και τα ατυχήματα.! Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια εντυπωσιασμού για τα αυτιά ορισμένων ….που συγκινούνται όταν γίνεται γνωστό ένα ατύχημα με πολλά θύματα !
θα παρω ενα λαντα ….
Πεταμε τα αμαξια κ τα μηχανακια κυκλοφορουμε με ποδηλατα και παρτε τα αρχιδια μου για τελη κυκλοφοριας
Κάτι κάνανε οι χοντρομαλαάκες….Το θέμα είναι πως θα εφαρμοστεί. Στο κωλο χώρι μου πάνε με 70,80,90 οι χασίκλες, τώρα θα πηγαίνουν με 100. Ποιός θα τους εμποδίσει; Έχουν φάει τόσο κόσμο και οι χοντρομαλαάκες της κάθε κυβέρνησης νομοθετούν ακόμα….Αλλά όχι πως θα εφαρμοστεί το όριο.Αυτό δεν τους νοιάζει,τα δικά τους παιδιά είναι ασφαλή.Μπορντέλο έχω να πω.
Άντε και σε δέκα χρόνια θα κυκλοφορούμε με μια άμαξα που την σέρνουν δυο άλογα το ένα το άλογο θα είναι άσπρο σαν τα όνειρα που έκανα παιδί..το άλλο το άλογο θα είναι μαύρο σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή!
Ε Π Ι Τ Ε Λ Ο Υ Σ !!!!!!!