Οι σημαίες κυματίζουν σήμερα μεσίστιες στη Νότια Κορέα, η οποία θρηνεί 179 ανθρώπους που σκοτώθηκαν σε ένα από τα χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα στο έδαφός της, καθώς οι ερευνητές διερευνούν τους λόγους για τους οποίους το αεροπλάνο της Jeju Air συνετρίβη και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Η χώρα ξεκίνησε επταήμερο εθνικό πένθος, με τον εκτελούντα χρέη προέδρου να πετάει στο σημείο της συντριβής στο νοτιοδυτικό Μουάν για ένα μνημόσυνο, καθώς ομάδες ερευνητών από τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα έτρεχαν να εξακριβώσουν τι προκάλεσε την καταστροφή της Κυριακής.
Το Boeing 737-800 μετέφερε 181 άτομα από την Ταϊλάνδη στη Νότια Κορέα, όταν εξέδωσε σήμα κινδύνου και προσγειώθηκε με την κοιλιά, προτού προσκρούσει σε φράγμα και τυλιχθεί στις φλόγες. Όλοι όσοι επέβαιναν στην πτήση 2216 της Jeju Air σκοτώθηκαν, εκτός από δύο αεροσυνοδούς που ανασύρθηκαν ζωντανοί από τα συντρίμμια.
Οι αξιωματούχοι ανέφεραν αρχικά ως πιθανή αιτία της συντριβής ένα χτύπημα από πουλιά. Ωστόσο, η Σεούλ δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα διενεργήσει ειδική επιθεώρηση των 101 Boeing 737-800 που βρίσκονται σε λειτουργία στη χώρα, ενώ στην έρευνα για τη συντριβή θα συμμετάσχουν και Αμερικανοί ερευνητές, ενδεχομένως και από την ταλαιπωρημένη κατασκευάστρια εταιρεία Boeing.
«Εξετάζουμε τα σχέδια για τη διενέργεια ειδικής επιθεώρησης στα αεροσκάφη B737-800», δήλωσε ο Τζου Τζονγκ-γουάν, επικεφαλής του γραφείου πολιτικής αεροπορίας στο υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.
Η Νότια Κορέα έχει ένα σταθερό ρεκόρ αεροπορικής ασφάλειας και τα δύο μαύρα κουτιά της πτήσης 2216 – ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο – έχουν βρεθεί.
Οι ερευνητές της Νότιας Κορέας δήλωσαν τη Δευτέρα ότι 141 από τα 179 θύματα έχουν πλέον ταυτοποιηθεί με τη χρήση ανάλυσης DNA ή συλλογής δακτυλικών αποτυπωμάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου γης της Νότιας Κορέας.
Οι οικογένειες των θυμάτων κατασκήνωσαν στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ειδικές σκηνές που είχαν στηθεί στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου μετά από μια μακρά, επώδυνη ημέρα περιμένοντας νέα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
«Είχα έναν γιο στο αεροπλάνο», δήλωσε ένας ηλικιωμένος άνδρας που περίμενε στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, λέγοντας ότι η σορός του γιου του δεν είχε ακόμη ταυτοποιηθεί.
Μνημείο
Στο σημείο της συντριβής νωρίς τη Δευτέρα, ένας μεσήλικας άνδρας και μια γυναίκα κρατούσαν το βλέμμα τους καρφωμένο μέσα από τον φράχτη, όπου τα απομεινάρια του αεροπλάνου – καθίσματα, πύλες και διαστρεβλωμένα μεταλλικά μέρη – ήταν ακόμη διασκορπισμένα στο χωράφι κοντά στην απανθρακωμένη ουρά. Η μυρωδιά του αίματος βρισκόταν ακόμα στον αέρα. Στρατιώτες χτένιζαν προσεκτικά ένα χωράφι με καλάμια δίπλα στον διάδρομο προσγείωσης, ασχολούμενοι με αυτό που φαινόταν να είναι μια αναζήτηση για ανθρώπινα μέλη.
Ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, Τσόι Σανγκ-μοκ, ο οποίος βρίσκεται στο αξίωμα μόλις από την Παρασκευή, δήλωσε ότι η κυβέρνηση καταβάλλει «κάθε δυνατή προσπάθεια» για τον εντοπισμό των θυμάτων και την υποστήριξη των οικογενειών που πενθούν. Ο Τσόι, ένας μη εκλεγμένος γραφειοκράτης που ανέλαβε καθήκοντα προέδρου μετά την παραπομπή των δύο προκατόχων του, δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα διεξαχθεί «ενδελεχής έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος».
Είπε επίσης ότι η Νότια Κορέα θα διενεργήσει «επείγουσα επιθεώρηση ασφάλειας του συνολικού συστήματος λειτουργίας των αεροσκαφών» για να αποτραπούν μελλοντικές αεροπορικές καταστροφές. Οι επιβάτες, ηλικίας από τριών έως 78 ετών, ήταν όλοι Κορεάτες εκτός από δύο Ταϊλανδούς, δήλωσαν οι αρχές.
Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους Jeju Air δήλωσε ότι ζήτησε «ειλικρινά» συγγνώμη, με κορυφαίους αξιωματούχους να υποκλίνονται βαθιά σε συνέντευξη Τύπου στη Σεούλ.
Πλήρης αδιαφορία από το αεροδρόμιο αναγκαστικής προσγείωσης βλέπω. Η εικόνες μαρτυρούν ότι οι υποδομές του αεροδρομίου έβαλαν τίτλους τέλους καθώς και η πιθανή απουσία σοβαρότητας διαχείρισης καταστάσεων από τους ελεγκτές αεροδρομίου. Ας σκεφτεί 2 φορές όποιος αγοράζει, ή ταξιδεύει προς τα κράτη αυτά. Για κάποιους μόνο το χρήμα έχει αξία και όχι η ασφάλεια.
Το αεροπλανο φαινεται καθαρα πως ηταν σε διαδικασια προσγείωσης με τα thrust reversers στους κινητηρες σε λειτουργια για να φρεναρει. ομως αυτο δεν φτανει αφου οι ροδες για το βασικο φρεναρισμα ηταν OFF