Στις 30 Νοεμβρίου, αναμένεται να εγκαινιαστεί η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που έχει προκαλέσει σημαντική αναστάτωση και ενδιαφέρον στην πόλη.
Η κατασκευή του μετρό δεν ήταν μόνο μια τεχνική πρόκληση, αλλά και μια αρχαιολογική ανακάλυψη, καθώς κατά τη διάρκεια των εργασιών ήρθαν στο φως περίπου 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα. Αυτά τα ευρήματα περιλαμβάνουν αντικείμενα και δομές που χρονολογούνται από διάφορες ιστορικές περιόδους, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για την ιστορία της περιοχής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε πρόσφατες δηλώσεις του κατά τη διάρκεια ξενάγησης για δημοσιογράφους, ανέφερε ότι το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό το ποσό περιλαμβάνει τόσο την κατασκευή της βασικής γραμμής όσο και την επέκταση προς την Καλαμαριά.
Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα σημαντικό έργο υποδομής, καθώς το νέο μετρό της πόλης ολοκληρώνεται. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα, το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία το επόμενο Σάββατο, 30 Νοεμβρίου. Το μετρό θα διαθέτει 13 σταθμούς και θα εκτείνεται σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων.
Οφέλη για τους Πολίτες
Το νέο μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 250.000 επιβάτες, προσφέροντας γρήγορη και ασφαλή μεταφορά. Η λειτουργία του θα συμβάλει στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη.
Συνδυαστικές Παρεμβάσεις για Βελτίωση της Συγκοινωνίας
Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι η ανανέωση κατά 50% του στόλου του ΟΑΣΘ θα ενισχύσει περαιτέρω τη δημόσια συγκοινωνία. Αυτές οι παρεμβάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου αστικού περιβάλλοντος.
Αναγνωρίζοντας ότι η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης διήρκησε μεγάλο χρονικό διάστημα, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε τις πολλές δυσκολίες και τα εμπόδια που υπήρξαν, αλλά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν και που «ξεπερνούν τα 300.000». Πολλά εξ αυτών, όπως είπε, εκτίθενται ήδη σε διάφορους σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και τα 700 επί του συνόλου στον σταθμό της Αγίας Σοφίας. Για τον Σταθμό Βενιζέλου, που αναμένεται να …αποκαλυφθεί πιθανώς στις 29/11 το απόγευμα υπογράμμισε ότι «θα αφορά σε μια μεγάλη έκπληξη για όλους και σε ό,τι αφορά τη σύνδεση των αρχαίων με τη λειτουργία του μετρό».
Για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι η λειτουργία του μαζί με τους πέντε σταθμούς τοποθετείται χρονικά μέχρι το τέλος του 2025.
Σε συζητήσεις που έγιναν μέσα στο συρμό που πραγματοποιούσε το υπόγειο ταξίδι επί τη βασικής γραμμής, επισημάνθηκε ότι τα εγκαίνια της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης αναμένονται στις 30/11 νωρίς το μεσημέρι από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας και αμέσως μετά θα παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό και μάλιστα δωρεάν για «ένα επαρκές χρονικό διάστημα», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας απαντώντας έτσι στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Κατά τον ίδιο, μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιώσει και θα δώσουν το «παρών» στην Θεσσαλονίκη από την Παρασκευή 29/11 οι ξένοι ομόλογοί του από Γερμανία, Κύπρο και Σλοβακία.
Μαζί με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, τους διευθύνοντες συμβούλους της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Κουρέτα και της κοινοπραξίας Thema, Κάρλο Μπιάνκο, καθώς και άλλα στελέχη, οι δημοσιογράφοι βρέθηκαν και στο Κέντρο Ελέγχου του μετρό Θεσσαλονίκης στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, το οποίο αποτελεί την «καρδιά» και το «μυαλό» του έργου και πληροφορείται από τους συρμούς δέκα φορές το δευτερόλεπτο, για το που ακριβώς βρίσκονται.
ΑΠΕ-ΜΠΕ