Τελικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αλλεργία στους διεθνείς διαγωνισμούς – Με απευθείας ανάθεση πυροσβεστικά αεροπλάνα 361 εκατομμυρίων ευρώ

Κοινοποίηση:
dhc-515-hi-res-e1654192041241

Τελικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αλλεργία στους διεθνείς διαγωνισμούς. Επιλέγει τις απευθείας αναθέσεις που τις περνάει από τη Βουλή με νόμο. Όπως έκανε με τα γαλλικά μαχητικά Rafale και τις φρεγάτες Belharra, κάνει τώρα και με τα πυροσβεστικά αεροπλάνα.

Διαβάζουμε στο site της Βουλής των Ελλήνων, ότι το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κατέθεσε νομοσχέδιο με τίτλο «Έγκριση Σχεδίου Σύμβασης για την Προμήθεια Αεροσκαφών τύπου «DHC-515». Το εν λόγω νομοσχέδιο αφορά την έγκριση δια νόμου (γνωστή πρακτική πλέον) της προμήθειας νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών από την Καναδική εταιρεία De Havilland, στην οποία δίνεται απ’ ευθείας ανάθεση, με τον μανδύα πάντα της διακρατικής συμφωνίας, μέσω του οργανισμού προώθησης των εξαγωγών του Καναδά.

Εισηγητής από την ΝΔ, ορίστηκε ο κ. Φίλιππος Αριστοτέλη Φόρτωμας, Βουλευτής Κυκλάδων, Ιστορικός στο επάγγελμα. Προφανώς ο συγκεκριμένος Βουλευτής επελέγη για να γράψει… Ιστορία!

Αυτό που γίνεται πλέον στην Ελλάδα με τη fast track διαδικασία δημόσιων προμηθειών είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, όπου η Βουλή εγκρίνει προμήθεια αεροσκαφών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία δεν υπάρχουν ούτε στα σχέδια….

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εν λόγω δαπάνη εκτιμάται σε 361 εκ. ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία Ευρώ/Δολαρίου χωρίς να φαίνεται πώς θα χρηματοδοτηθεί.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

4 Σχόλια

  1. AΛΟΙΜΟΝΟ ΠΟΤΕ Η ΧΟΥΝΤΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΚ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΓΟΡΑΖΑΙ ΜΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ …ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΑΡΑ ΜΑΣ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ………………………

  2. Εκ των οποίων, τα ΠΡΩΤΑ ΔΥΟ αεροπλάνα θα τα πάρουμε (αν θα τα πάρουμε) το 2027 και έχουμε 2024… τι πειράζει που θα καιγόμαστε χωρίς έλεος για άλλα τρία χρόνια και δε θα χει μείνει κολυμπηθρόξυλο μέχρι τότε;; Έπρεπε σώνει και καλά να πάρουμε τα Καναδικά παρόλο που η εταιρία έχει σταματήσει εδώ και χρόνια την παραγωγή! Αλλά δεν πειράζει, εμείς τους περιμέναμε στωικά να βρούνε αρκετούς πελάτες, να ξανα – οργανώσουν τη γραμμή παραγωγής κτλ. Με το πάσο τους. Εν τω μεταξύ εμείς καιγόμαστε κάθε καλοκαίρι και χειρότερα. Και τι έκανε ο Κούλις; Νοίκιασε και αγόρασε Αμερικάνικα (αλίμονο!) πολύ μικρής χωρητικότητας air tractors (στην ουσία εξέλιξη των πετζετέλ), από τα οποία κάποια έχουν σχεδιαστεί για να παίρνουν νερό από λίμνες με πολύ χαμηλό κυματισμό (!) ενώ κάποια άλλα πρέπει κάθε φορά να γυρίζουν στο αεροδρόμιο για ανεφοδιασμό αφού δεν είναι καν αμφίβια!
    Υπήρχαν τα εξαιρετικά γιαπωνέζικα US – 2, ήδη σε παραγωγή, για τα οποία είχε ξεκινήσει η Ελλάδα συνομιλίες για την προμήθειά τους επί ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά τελικά ανέλαβε ο Κούλις το ‘19 και τα ακύρωσε όλα. Δε συζητάμε για ενοικίαση ή αγορά ρωσικών Beriev και Ilyushin που δεν τα καταδεχόμαστε πια (καθότι στη σωστή πλευρά της ιστορίας κι ας καιγόμαστε) ενώ είχαν σώσει την Βαρυμπόπη όταν τα είχαμε.
    Λόγω του κενού στην αγορά που είχε αφήσει επί χρόνια η Canadair, έχουν δημιουργηθεί και άλλα πρότζεκτ αμφίβιων αεροπλάνων (όπως πχ το βελγικό seagle και το κινεζικό AG600 κ.α.) αλλά η κυβέρνηση ΝΔ, παρόλο που οι Έλληνες πολίτες κατακαίγονται κάθε χρόνο, δεν εκδήλωσε το παραμικρό ενδιαφέρον ούτε άσκησε πιέσεις για να τελεσφορήσουν μια ώρα αρχύτερα και να βρεθεί μια λύση για τους Έλληνες πολίτες. Υπάρχει μόνο μια ανεξήγητη παθολογική εμμονή με τα Canadair.
    Το θέμα έχει πολύ ζουμί και ρεμούλα…

Comments are closed.