Τραγική κατάσταση, με την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ, επικρατεί στον κλάδο των αστικών λεωφορείων όπου από τα 2.024 προ διετίας σήμερα υπάρχουν 1.637 εκ των οποίων διαθέσιμα είναι τα 800-900. Το δίκτυο οδηγείται προς κατάρρευση παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει το προσωπικό ενώ χιλιάδες πολίτες είναι αναγκασμένοι καθημερινά να περιμένουν επί ώρες στις στάσεις καθώς τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί δραματικά.
Όπως φαίνεται στις φωτό από τα αμαξοστάσια εκατοντάδες οχήματα παραμένουν καθηλωμένα διότι δεν διατίθενται πιστώσεις ακόμη και για ευτελούς αξίας ανταλλακτικά. Οι δε τεχνικοί προκειμένου να λειτουργήσουν παραπάνω λεωφορεία αναγκάζονται και κάνουν σέρβις χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά από άλλα επίσης παροπλισμένα οχήματα.
Επί των ημερών της προηγούμενης διακυβέρνησης όχι μόνον απαξιώθηκε το σύνολο των δημοσίων μεταφορών αλλά με τον ν. 4568/2018 (αρ. 54) άνοιξε ο δρόμος για την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και σε άλλους ιδιώτες μεταφορείς επιβατών.
Δύο δράσεις
«Αυτή τη στιγμή χρειάζονται λίγα χρήματα ώστε σε πρώτη φάση να επισκευαστούν πολλά από αυτά και να τεθούν σε κυκλοφορία για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες» δηλώνει ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζόμενων σε ΟΑΣΑ – ΟΣΥ Κώστας Σιορίκης. Και συνεχίζει: « Τα κόστη αγοράς είναι φτηνά και θα καταφέρουμε να βάλουμε σε κίνηση αρκετά λεωφορεία μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την αγορά 700 περίπου νέων. Είναι αδιανόητο να παραμένουν εκτός οχήματα που αγοράστηκαν το 2009».
Συμπληρώνει ακόμη πως ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών είναι η αρχή κάθε συζήτησης για τον εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση του συγκοινωνικού έργου.
« Το 2011 ήμασταν 8.400 εργαζόμενοι και σήμερα έχουμε μείνει οι μισοί περίπου 4.600. Όποιος νομίζει ότι υποβαθμίζοντας το δημόσιο αυτό αγαθό ταλαιπωρώντας τους πολίτες, θα καταφέρει να το εκχωρήσει στους ιδιώτες, είναι μακρά νυχτωμένος» δηλώνει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές τις μέρες συζητείται στη Βουλή νομοσχέδιο του υπ. Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες όπου οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων συμμετέχουν στις αρμόδιες επιτροπές διαλόγου. Πέραν της ανανέωσης του στόλου, προτάσσεται ιδιαίτερα το μείζον θέμα της επαναφοράς ελέγχων στις αστικές συγκοινωνίες επειδή έχει επανέλθει το εξωφρενικό και πέραν πάσης λογικής «καθεστώς» της εισιτηριοδιαφυγής.