Οι εργαζόμενοι της Volkswagen καλούνται να σταματήσουν τη δουλειά από τη Δευτέρα στα γερμανικά εργοστάσια για να αντιταχθούν στις χιλιάδες προγραμματισμένες περικοπές θέσεων εργασίας, ανακοίνωσε την Κυριακή το συνδικάτο IG Metall.
«Εάν χρειαστεί, αυτή θα είναι η πιο σκληρή μάχη συλλογικών διαπραγματεύσεων που γνώρισε ποτέ η Volkswagen», προειδοποιεί ο διαπραγματευτής του σωματείου, Thorsten Gröger, σε ένα δελτίο τύπου στο τέλος της υποχρεωτικής περιόδου κοινωνικού διαλόγου για 120.000 υπαλλήλους της μάρκας στη Γερμανία.
Την Παρασκευή, η κατασκευάστρια εταιρεία, που προετοιμάζει ένα δραστικό σχέδιο εξοικονόμησης, απέρριψε μια αντιπρόταση του συνδικάτου που αποσκοπούσε στη μείωση του κόστους χωρίς να χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, προτείνοντας αυστηροποίηση του κοινωνικού διαλόγου.
«Οι προειδοποιητικές απεργίες θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα σε όλα τα εργοστάσια», λέει ο Thorsten Gröger, ο οποίος θεωρεί τη διοίκηση «υπεύθυνη για τη διάρκεια και την ένταση αυτής της αντιπαράθεσης».
Σε ξεχωριστή δήλωση, η Volkswagen δήλωσε ότι «σέβεται» το δικαίωμα των εργαζομένων να συμμετέχουν σε μια προειδοποιητική απεργία και είπε ότι πιστεύει στη συνέχιση ενός «εποικοδομητικού διαλόγου» για «την επίτευξη μιας διαρκούς και συλλογικά υποστηριζόμενης λύσης».
«Εξασφάλιση προμηθειών έκτακτης ανάγκης»
Η εταιρεία διευκρινίζει ότι έχουν «προβλεφθεί στοχευμένα μέτρα για την εξασφάλιση προμηθειών έκτακτης ανάγκης» κατά τη διάρκεια της απεργίας, προκειμένου «να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τον αντίκτυπό της στους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας και τις βιομηχανικές μας εγκαταστάσεις».
Ενώ η Volkswagen ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι επεξεργαζόταν ένα πρόγραμμα για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητάς της, οι συνεχιζόμενες συζητήσεις μεταξύ των στελεχών της διοίκησης και των συνδικάτων, βάσει της αρχής της συνδιαχείρισης, δεν κατέστησαν δυνατή την επίτευξη συμφωνίας για τα μέτρα αναδιάρθρωσης.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων υπέβαλαν αντιπρόταση τον Νοέμβριο που περιλαμβάνει την αναστολή των μπόνους, των αυξήσεων των μισθών και τη μείωση των ωρών εργασίας, καθιστώντας δυνατή, σύμφωνα με αυτούς, την αποφυγή κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία και μαζικών απολύσεων.
Αλλά αυτή η προσφορά δεν κρίθηκε βιώσιμη από τη διοίκηση.
Εκπρόσωποι του προσωπικού λένε ότι τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen κινδυνεύουν να κλείσουν στη Γερμανία και δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας ενδέχεται να χαθούν, ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι πρέπει να συμφωνήσουν σε περικοπές μισθών.
Στη χώρα, η Volkswagen έχει δέκα εγκαταστάσεις παραγωγής αυτοκινήτων και περίπου 300.000 υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένων 120.000 για τη μάρκα VW, η οποία επηρεάζεται περισσότερο από το σχέδιο εξοικονόμησης.
Η ναυαρχίδα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Volkswagen υποφέρει από την επιβράδυνση στην αγορά νέων οχημάτων, τον κινεζικό ανταγωνισμό, τα μοντέλα μπαταριών που δεν είναι αρκετά ελκυστικά και το υψηλότερο κόστος εργασίας από τους ανταγωνιστές της, σύμφωνα με τους ειδικούς.