Σύμφωνα με την παράδοση και τους κανόνες της Εκκλησίας, ο νονός και φυσικά ο ρόλος αυτού ως Αναδόχου ενός παιδιού σε μια βάπτιση είναι διδάξει στο παιδί, στο νεοφώτιστο χριστιανό, τη διδασκαλία γύρω από την πίστη.
Προκειμένου ο νονός να εκπληρώσει την υπόσχεσή του ότι θα γίνει ο σωστός Ανάδοχος για το νεοφώτιστο τέκτνο, διαβάζει τρείς φορές το «Πιστευω», ώστε να βεβαιώσει κατά κάποιο τρόπο ότι ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Σύμφωνα με την παράδοση και τους κανόνες της Εκκλησίας, ο ρόλος του Νονού – Αναδόχου σε μια βάπτιση είναι να διδάξει στο παιδί – νεοφώτιστο, τη διδασκαλία γύρω από την πίστη.
Γι αυτό και πριν τη Βάπτιση ο Νονός διαβάζει τρείς φορές το «Πιστευω» ώστε να βεβαιώσει κατά κάποιο τρόπο ότι ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Για τον ίδιο λόγο έχει την ευθύνη να πάει το παιδί στην Εκκλησία να Κοινωνήσει τις επόμενες τρεις Κυριακές.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, η Βάπτιση έχει τεράστια σημασία ακόμη μεγαλύτερη και από τον Γάμο. Κανονικά λοιπόν, κανείς ΜΗ Χριστιανός Ορθόδοξος δεν έχει τη δυνατότητα να γίνει Νονός σε Ορθόδοξη Βάπτιση.
Σε κάθε περίπτωση οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει αυτά να τα συζητούν με τον Ιερέα της ενορίας τους πριν το μυστήριο για να αποφευχθούν προβλήματα και παρεξηγήσεις δίπλα από την Κολυμβήθρα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ακολουθία του Αγίου Βαπτίσματος, όπως τελείται σήμερα, βασικά διαιρείται σε τρία μέρη;
α) Τις προβαπτισματικές ευχές.
β). Την κυρίως ακολουθία της Βάπτισης.
γ) Τις μεταβαπτισματικές ευχές.
Οι ακολουθίες αυτές, που κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες γίνονταν χωριστά, φυσικά όπως κατά σειρά αναφέρονται, αργότερα, κυρίως με την επικράτηση του νηπιοβαπτισμού, ενώθηκαν χρονικά και έτσι τις παρακολουθούμε μαζί.
Ὁ ψευδο-πατριάρχης Βαρθολομαῖος τό κατήργησε καί αὐτό! Πρό ἐτῶν, ἔκανε ὁ ἴδιος βάπτισιν καί ἐδέχθη μίαν … μουσουλμάνα ὡς νονά! Δέν ἔχει ἀφήσει τίποτε ὄρθιον ὁ αἱρεσιάρχης! Συμφωώνως μέ τήν ὁμόφωνον διδασκαλίαν τῶν Ἁγίων Πατέρων, ὅσοι ἐν γνώσει των ἔχουν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μαζί του (μέσῳ τοῦ ψευδεπισκόπου πού μνημονεύει τόν Ἱερώνυμον, ὁ ὁποῖος μνημονεύει τόν Βαρθολομαῖον, ἀλλά εἶναι καί ὁ ἴδιος αἱρετικός), γίνεται συνένοχός των, τοὐτέστιν ἁμαρτάνει θανασίμως. Ἀποτείχισις εἶναι ἡ μόνη λύσις, ὅπως μᾶς ἐδίδαξαν ΚΑΙ ΕΠΡΑΞΑΝ οἱ Ἅγιοι Πατέρες.
για κανενα λογο…………