Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε χθες Τετάρτη στο Journal of the American Chemical Society, η λαδομπογιά που χρησιμοποίησε ο Ιταλός καλλιτέχνης της Αναγέννησης Λεονάρντο ντα Βίντσι, στο βασικό στρώμα της Μόνα Λίζα έχει μια χημική σύνθεση που διαφέρει από τα άλλα έργα του.
Η παρουσία της σπάνιας χημικής ένωσης, που ονομάζεται πλουμπονακρίτης, επιβεβαίωσε μια μακροχρόνια θεωρία μεταξύ των ιστορικών τέχνης ότι ο Λεονάρντο χρησιμοποίησε σκόνη οξειδίου του μολύβδου για να πυκνώσει και να στεγνώσει τα στρώματα χρωμάτων της Μόνα Λίζα.
«Ήταν κάποιος που του άρεσε να πειραματίζεται και κάθε πίνακας του είναι εντελώς διαφορετικός από τον άλλον σε τεχνικό επίπεδο», δήλωσε στο Associated Press ο Victor Gonzalez, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και χημικός στο CNRS της Γαλλίας.
Οι επιστήμονες του CNRS, ενός εξέχοντος ερευνητικού οργανισμού, συνεργάστηκαν με ιστορικούς τέχνης για το έργο.
«Σε αυτή την περίπτωση, είναι ενδιαφέρον να δούμε ότι όντως υπάρχει μια συγκεκριμένη τεχνική για τη βάση της Μόνα Λίζα», πρόσθεσε ο Gonzalez.
αιμα ειχαν γραψει πριν καποια χρονια πισω αιμα