Μια πρόσφατη δημοσίευση της καναδικής εφημερίδας The Globe and Mail αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) σε εξαιρετικά κρύο καιρό. Η ιστορία της Globe and Mail είναι μια προειδοποιητική ιστορία για τους ανθρώπους που ζουν σε ορισμένες από τις βορειότερες περιοχές του κόσμου, οι οποίες βιώνουν τακτικά ακραίο κρύο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της εξάρτησής τους από τις μπαταρίες, δυσκολεύονται στο κρύο, με μεγάλες μειώσεις στην εμβέλεια και στις δυνατότητες ρυμούλκησης, οι οποίες συχνά απαιτούνται στις βόρειες εκτάσεις.
Στο άρθρο με τίτλο: «Στο τσουχτερό κρύο της βόρειας Νορβηγίας, η αντοχή των ηλεκτρικών οχημάτων δοκιμάζεται», ο Νορβηγός δημοσιογράφος Nathan Vanderklippe αναφέρει τις πρόσφατες δοκιμές των ηλεκτρικών οχημάτων σε κρύο καιρό στο πεδίο δοκιμών της Λαπωνίας. Μετά από μια νύχτα με -40°C, τρία από τα πέντε αυτοκίνητα δεν έπαιρναν μπρος.
Αν και δεν είναι ακριβώς ένα άρθρο κατά των EV, περιγράφει ορισμένους από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στον μακρινό βορρά με οχήματα που είναι λιγότερο αξιόπιστα στο κρύο. Ο Vanderklippe πήρε συνέντευξη από έναν οδηγό ασθενοφόρου από το Hesseng, του οποίου «η περιοχή κάλυψης εκτείνεται μέχρι το Bugøynes, μια διαδρομή σχεδόν 100 χιλιομέτρων». Ο οδηγός ασθενοφόρου αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται τα σημερινά ηλεκτροκίνητα οχήματα για να κάνουν τη δουλειά τους.
Ενώ οι προκλήσεις του ακραίου ψύχους για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) γίνονται ολοένα και πιο εμφανείς, είναι σημαντικό να εξεταστούν λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν τόσο την άνεση όσο και την αξιοπιστία των οδηγών σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες. Οι ανησυχίες που εξέφρασε ο οδηγός ασθενοφόρου από το Hesseng υπογραμμίζουν την κρίσιμη ανάγκη για αξιόπιστες μεταφορές, ιδίως σε απομακρυσμένες περιοχές όπου μπορεί να εξαρτώνται ζωές. Σε αυτό το πλαίσιο, η επένδυση σε αξεσουάρ αυτοκινήτου υψηλής ποιότητας, όπως τα καλύμματα καθισμάτων αυτοκινήτου, μπορεί να προσφέρει πρακτικά οφέλη.
Μάρκες όπως τα καλύμματα καθισμάτων unlimited παρέχουν επιλογές σχεδιασμένες να αντέχουν σε ακραίες θερμοκρασίες, προσφέροντας μόνωση από το κρύο, ενώ παράλληλα προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από τη συνεχή χρήση. Εξασφαλίζοντας ότι το εσωτερικό των οχημάτων παραμένει άνετο και λειτουργικό, ακόμη και σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, οι οδηγοί μπορούν να διατηρούν την προσοχή τους στο δρόμο και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Εκτός από την επένδυση σε ποιοτικά αξεσουάρ, όπως καλύμματα καθισμάτων αυτοκινήτου, η τακτική συντήρηση του οχήματος είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση αξιόπιστων επιδόσεων, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η αξιόπιστη μεταφορά μπορεί να είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Η τακτική συντήρηση κρίσιμων εξαρτημάτων, όπως ο κινητήρας, τα φρένα και τα ηλεκτρικά συστήματα, συμβάλλει στην πρόληψη απροσδόκητων βλαβών και διασφαλίζει ότι το όχημα λειτουργεί με μέγιστη απόδοση.
Η ύπαρξη ενός αξιόπιστου παρόχου υπηρεσιών είναι ανεκτίμητη. Το Pete’s Garage, γνωστό για τη δέσμευσή του στην ολοκληρωμένη φροντίδα του αυτοκινήτου, προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες συντήρησης προσαρμοσμένες για να διατηρούν τα οχήματα σε βέλτιστη κατάσταση. Οι εξειδικευμένοι τεχνικοί τους είναι εξοπλισμένοι για να χειρίζονται ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από ελέγχους ρουτίνας έως πιο σύνθετες επισκευές, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα είναι προετοιμασμένο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των απομακρυσμένων ταξιδιών.
Ένας οδηγός ταξί αναφέρει ότι αφήνει το ένα EV του στόλου του στην αποθήκη κατά τη διάρκεια των πιο κρύων τμημάτων του χειμώνα και ένας κυνηγός χλευάζει την «ηλιθιότητα» της εντολής για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ο Vanderklippe γράφει ότι πολλοί άνθρωποι στη βόρεια Νορβηγία, ειδικά όσοι ζουν σε απομακρυσμένα χωράφια, ρυμουλκούν μαζί τους snowmobiles σε περίπτωση που τα χρειαστούν, «και η ρυμούλκηση μπορεί να μειώσει την εμβέλεια ενός ηλεκτρικού οχήματος στο μισό, ειδικά σε μια περιοχή όπου οι αποστάσεις είναι τεράστιες».
Ορισμένα μοντέλα EV φέρονται να είναι καλύτερα στο κρύο από άλλα, αλλά όλα υποφέρουν από μειωμένη εμβέλεια και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης.
Η Tesla, η οποία διατέθηκε στην αγορά ως ένα μοντέλο φιλικό προς το κρύο στη Νότια Κορέα, τιμωρήθηκε πρόσφατα με πρόστιμο από την κυβέρνηση για το γεγονός ότι η εταιρεία υπερεκτίμησε την χειμερινή εμβέλεια των αυτοκινήτων της, όταν οι δοκιμές και η εμπειρία έδειξαν ότι η εμβέλεια των οχημάτων μειώθηκε πολύ πιο γρήγορα και απότομα από ό,τι ισχυριζόταν η Tesla στις διαφημίσεις της.
Στο Juneau της Αλάσκας, το πρώτο ηλεκτρικό δημόσιο λεωφορείο της πόλης δεν μπορούσε να κρατήσει τη φόρτιση της μπαταρίας του αρκετά για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του τις κρύες ημέρες και απαιτεί θερμαινόμενο γκαράζ.
Ο χειμώνας είναι σκληρός για κάθε μπαταρία και η αυξημένη ζήτηση για θέρμανση στο σπίτι επιβαρύνει επίσης το ηλεκτρικό δίκτυο. Αυτό ισχύει και το καλοκαίρι, όπως διαπίστωσαν οι Καλιφορνέζοι από μια ειδοποίηση Flex από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Συστήματος της Καλιφόρνιας (CAISO) το περασμένο καλοκαίρι, που καλύφθηκε από το Climate Realism. Οι Καλιφορνέζοι ενημερώθηκαν ότι δεν πρέπει να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια καύσωνα, διότι θα υπερφορτώσουν το δίκτυο, καθώς η αναμενόμενη χρήση κλιματιστικών αυξάνεται.
Η CAISO είπε στους πελάτες της κοινής ωφέλειας:
«…οι διαχειριστές του δικτύου ζητούν και πάλι από το κοινό να εξοικονομήσει ηλεκτρική ενέργεια για να βοηθήσει στην εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης στο δίκτυο και να αποφύγει τις διακοπές των υπηρεσιών λόγω της ακραίας ζέστης σε μεγάλο μέρος των νοτιοδυτικών περιοχών».
«Προ-φορτίστε τις ηλεκτρονικές συσκευές – Κλείστε τα καλύμματα παραθύρων για να διατηρήσετε το σπίτι ή το διαμέρισμά σας δροσερό – Προ-φορτίστε τα ηλεκτρικά οχήματα»
Ενώ ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα πάνε μια χαρά όταν ένα σπίτι έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει το αυτοκίνητο σε ένα θερμαινόμενο γκαράζ ή χρησιμοποιείται ένα ακριβότερο μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τεχνολογία θέρμανσης της μπαταρίας, αυτό δεν θα λειτουργήσει για όλους σε μέρη όπου ακόμη και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μπορούν να δυσκολευτούν. Τόσο το υπερβολικό κρύο όσο και η υπερβολική ζέστη μπορούν να αδειάσουν γρήγορα τις μπαταρίες, καθιστώντας τις τοποθεσίες με παρατεταμένες περιόδους πολύ χαμηλών ή υψηλών θερμοκρασιών λιγότερο από ιδανικές για χρήση EV. Οι μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των πληθυσμιακών κέντρων, οι σκληρές θερμοκρασίες υπό το μηδέν και οι μη βέλτιστες οδικές συνθήκες καθιστούν τα EV λιγότερο ελκυστικά. Οι πολιτικές εντολές που σταματούν την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αυτά τα μέρη του κόσμου πριν βελτιωθούν οι τεχνολογίες EV μπορεί να είναι όχι μόνο άβολες ή δαπανηρές, αλλά και θανατηφόρες. Η The Globe and Mail έχει δίκιο να επισημαίνει αυτές τις αδυναμίες των EV, αντί να κολακεύει απλώς τους κατασκευαστές EV και να επιδεικνύει «αρετές» για τους κινδυνολόγους του κλίματος.
Το 2075…..ολα θα λυθουν….!!!!!
Το θεμα ειναι απλο στο εργοστασιο π.χ. θυμαμαι ηλεκτρικα κλαρκ που δουλευαν αξιοπιστα ολη μερα και το βραδυ φορτιζοταν.
Φυσικα παντα σε εσωτερικους χωρους κσι σπανια εξω για ξεφορτωμα π.χ νταλικας.
Αυτο ομως απεχει πολυ με ενα αυτοκινητο που ειναι παρκαρισμενο εξω στο κρυο και πρεπει να διανυσει καποια αποσταση καθημερινη π.χ. 50 χιλιομετρα.
Σιγουρα θα πεσει κατα πολυ η αποδοση του και δεν μπορεις να μαντευεις ποσο θα σε κρατησει κ.α.