Συνέντευξη Τύπου πραγματοποίησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό και την κατασκευαστική εταιρεία, με κύριο θέμα την προγραμματισμένη παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου.
Τα μηχανήματα για την ακύρωση και έκδοση εισιτηρίων έχουν εγκατασταθεί, ενώ έχει τοποθετηθεί και η απαραίτητη σήμανση, συμπεριλαμβανομένων πινακίδων και κατευθυντήριων επιγραφών. Οι κυλιόμενες σκάλες λειτουργούν κανονικά, προσφέροντας στους επιβάτες μια γεύση από τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που κοσμούν τις αποβάθρες.
Η Γραμμή 1 θα ξεκινά από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, διασχίζοντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, μέχρι να φτάσει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Εκεί θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.
Η αναμονή συρμού θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.
Η βασική γραμμή έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο επίσης υλοποιεί η ΑΚΤΩΡ, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και θα διασυνδεθεί με την κύρια γραμμή
«Η πιο σημαντική μέρα για την Θεσσαλονίκη πλησιάζει είμαστε στην τελική ευθεία απέχουμε 87 ημέρες από την παράδοση» δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.
ΜΕΤΡΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ:
- ολοκληρώνονται οι απαραίτητες εργαασίες με τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου
- 13 σύγχρονοι σταθμοί
- 9,5 χλμ. γραμμής
- 18 υπερσύγχρονοι συρμοί χωρητικότητας 450 επιβατών
- Δυνατότητα για 18.000 επιβάτες ανά ώρα και κατεύθυνση, 254.000 επιβάτες ανά ημέρα
- 94,6% έτοιμο. Απομένει μόνον η ολοκλήρωση των δοκιμών