Παράταση δόθηκε στον διαγωνισμό για το κύριο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Χερσόνησος. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρατάθηκε η περίοδος οριστικοποίησης συμβατικών εγγράφων κατά ένα μήνα για τις 30 Σεπτεμβρίου 2024. Επίσης με την ίδια απόφαση καλείται η προσωρινή ανάδοχος του έργου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να παρατείνει την χρονική ισχύ της εγγυητικής της επιστολής μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου και τις επιστολές δανειακής υποστήριξης μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
Ο διαγωνισμός για την επιλογή Ανεξάρτητου Μηχανικού για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, έχει ως καταληκτική ημερομηνία την 6η Σεπτεμβρίου 2024. Ο Ανεξάρτητος Μηχανικός θα επιβλέπει καθ` όλη τη διάρκεια της κατασκευής το έργο του ΒΟΑΚ στο κεντρικό τμήμα και θα υπογράφει για την κάθε φορά πρόοδο των εργασιών.
Ο διαγωνισμός που τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι πρακτικά ολοκληρωμένος. Απομένει να συζητηθούν στο ΣτΕ και οι προσφυγές για την παράκαμψη Ηρακλείου και Μαλεβιζίου.
Για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα πρέπει να επιλεγεί ο Ανεξάρτητος Μηχανικός και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν, (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου και στη συνέχεια, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.