Διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα για τα σχολεία που κλείνουν
Όλη η αλήθεια και αυτά που πραγματικά ισχύουν για όλη την Ελλάδα
Γι’ ακόμη μια φορά, το γνωστό «τουρκο-κόμμα» ΚΙΕΦ (DEB) προκαλεί την κοινή γνώμη, χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά ως «όχημα» την μειονοτική εκπαίδευση. Με χθεσινή του ανακοίνωση, αφού αναφέρεται –ως συνήθως- σε μουσουλμανική-τουρκική μειονότητα, επιχειρεί να «μπερδέψει» ατυχώς την Συνθήκη της Λοζάνης με την παύση λειτουργίας σχολικών μονάδων και την «στέρηση του δικαιώματος της μειονότητας στην εκπαίδευση».
Ωστόσο η ανακοίνωση καταγράφει την ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, αφού στην πραγματικότητα δεν κλείνουν ΜΟΝΟΝ μειονοτικά σχολεία, αλλά και Χριστιανικά (7+4 συνολικά) λόγω μείωσης των μαθητών, κάτι που γίνεται σε όλη την Ελλάδα, όπου δεν πληρείται η προϋπόθεση αριθμού των μαθητών και η εκπαίδευση γίνεται σε γειτονικά σχολεία με δωρεάν μετακίνηση των παιδιών.
Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ DEB
Η χώρα μας, η Ελλάδα, συστηματοποιημένα πια συνεχίζει τον ρόλο της να παίζει με τη μοίρα των μειονοτικών σχολείων χωρίς σταματημό. Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για το σχολικό έτος 2023-2024 θα αναγκαστούν ακριβώς εννέα μειονοτικά σχολεία να δώσουν τέλος στην εκπαιδευτική τους δραστηριότητα. Με βάση την εν λόγω απόφαση θα σταματήσουν τη λειτουργία τους τα σχολεία μας στα εξής χωριά της Ροδόπης και Ξάνθης: Αμάραντα, Άμφια, Δαρμένη, Κάτω Κάρδαμος, Πόρπη, Σάλπη, Στυλάριο (Ροδόπη) Αιώρα, Παλιός Ζυγός (Ξάνθη).
Έχοντας υπόψη τις απειλητικές δηλώσεις και τοποθετήσεις που εκδηλώθηκαν απέναντι στην Μουσλουμανική Τουρκική Μειονότητα εν όψει των εκλογών, η μειονότητα βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπη με μια απογοήτευση.
Το γεγονός ότι ορισμένοι αξιωματούχοι, που αναφέρονται στη Συνθήκη της Λωζάνης με κάθε ευκαιρία στις δηλώσεις τους κατά της μειονότητας, θυμούνται αυτή τη συνθήκη μόνο όταν εξυπηρετεί δικά τους συμφέροντα και το γεγονός αυτό μας θυμίζει τη φράση «πάλι τα ίδια». Μια μειονοτική εκπαίδευση στην οποία η μειονότητα δεν έχει λόγο είναι η πιο προφανής απόδειξη του ότι είμαστε αντιμέτωποι με μια στάση αντιδημοκρατική και μακριά από τη Συνθήκη της Λωζάνης.
Καταδικάζοντας την εν λόγω απόφαση, ελπίζουμε ότι αυτό το λάθος θα αντιστραφεί το συντομότερο δυνατό. Δεν θα κάνουμε ποτέ το λάθος να δεχτούμε τη στέρηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση της μειονότητας, κάτι το οποίο είναι ένα από τα πρωταρχικά αιτήματα μας. Σε αυτό το πλαίσιο, θα συνεχίσουμε να κάνουμε τη φωνή μας να ακούγεται εκ μέρους όλων των προσβεβλημένων μελών της μειονότητας.
ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟΝ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024 – ΑΚΟΜΗ 4 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Πιο συγκεκριμένα τα σχολεία που δεν θα λειτουργήσουν για το επόμενο έτος στην Ξάνθη, είναι τα εξής:
Νηπιαγωγείο Κύρνου, Νηπιαγωγείο Αιώρας, Νηπιαγωγείο Τεμένους, Δημοτικό Σχολείο Νέου Ολβίου, Δημοτικό Σχολείο Δεκάρχου, Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αιώρας και Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Ζυγού. Επιπλέον, σύμφωνα με την συμπληρωματική απόφαση, δεν θα λειτουργήσουν ακόμη 4 νηπιαγωγεία, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφία Στυλιανίδου, η οποία ξεκαθάρισε – σε όλους τους τόνους – ότι οι λόγοι αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων αφορούν στην έλλειψη μαθητικού δυναμικού και σε καμία περίπτωση σε «δυσμενή στόχευση σε μειονοτικά σχολεία».
«ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ, ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΚΑΝΕΙΣ – ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΟΤΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΝΩ ΘΕΡΜΩΝ»
Πιο αναλυτικά η κ. Στυλιανίδου εξήγησε ότι «στην συμπληρωματική απόφαση είναι άλλα 4 νηπιαγωγεία (Ωραίου, Μάνταινας, Αγίου Αθανασίου και Μελιβοίων). Δεν έχω δει την ανακοίνωση που επικαλείστε. Αυτό το οποίο γνωρίζω είναι ότι λειτουργούμε απολύτως με το θεσμικό πλαίσιο το οποίο μάλιστα είναι πάρα πολύ ευνοικό για τα μειονοτικά σχολεία. Οι αναστολές λειτουργίας των σχολικών μονάδων, γίνονται ΜΟΝΟΝ λόγω ελλείψεως μαθητικού «δυναμικού».
Αυτό σημαίνει ότι για τα Νηπιαγωγεία – που είναι δημόσια σχολεία – που ανεστάλη η λειτουργία τους, ενώ αφορούν σε μαθητές της μειονότητας, δεν μιλά κανείς, ούτε ψέγει την αναστολή λειτουργίας τους. Αναστολή που μας λυπεί πολύ, διότι αναφέρεται στην προσχολική αγωγή και οι μαθητές, ενώ είναι τόσο μικροί ηλικιακά, θα πρέπει να μεταφέρονται σε πλησιέστερα νηπιαγωγεία. Αυτό είναι το πιο θλιβερό, γιατί αντικατοπτρίζει την μείωση του πληθυσμού και την μείωση των γεννήσεων. Επί του προκειμένου, τα νηπιαγωγεία θα πρέπει να έχουν από 5 μαθητές και άνω για να λειτουργήσουν. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές και για αυτό εκδώσαμε την συμπληρωματική απόφαση για τα 4 Νηπιαγωγεία. Στην πρώτη απόφαση αναστολής, θα δείτε ότι έχουμε το Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αιώρας και το Νηπιαγωγείο Αιώρας. Άρα σε έναν οικισμό έχουμε ταυτόχρονα αναστολή λειτουργίας και του μειονοτικού σχολείου αλλά και του δημοσίου νηπιαγωγείου. Επίσης, ενώ πέρυσι είχαμε αναστολή λειτουργίας του Νηπιαγωγείου Κοτύλης και αυτού των Άνω Θερμών, φέτος θα ανοίξουν αυτά τα νηπιαγωγεία και θα λειτουργήσουν κανονικά διότι θα έχουν τον προβλεπόμενο αριθμό μαθητών. Το γεγονός ότι στον ίδιο οικισμό της Αιώρας στον Δήμο Μύκης αναστέλλεται η λειτουργία του Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου αλλά και του Νηπιαγωγείου, που είναι δημόσιο, αποδεικνύει περίτρανα την μείωση του μαθητικού πληθυσμού και όχι δυσμενή στόχευση σε μειονοτικά σχολεία».
«ΕΥΝΟΪΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ, ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΑΝΕΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣ Ο ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ»
«Όταν λέμε «αναστολή λειτουργίας», εννοούμε ότι αναστέλλουμε για ένα έτος και όταν αυτό συνεχίσει για τρία έτη, καταργείται η σχολική μονάδα. Άρα λοιπόν, εμείς επαναλαμβάνουμε την αναστολή λειτουργίας των σχολείων που ήταν και το προηγούμενο ή και τα προηγούμενα δύο χρόνια σε αναστολή», συνέχισε η ίδια, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «οι ανακοινώσεις αυτές είναι μόνον για να δημιουργούν «θόρυβο», δεδομένου ότι τα μειονοτικά σχολεία βρίσκονται σε ένα καθεστώς ευνοϊκότερο από την ελληνική πολιτεία έναντι των δημοσίων σχολείων και η εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να εξορθολογιστεί. Διότι έχουμε Μειονοτικά Σχολεία με 9 μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι είναι διθέσια. Δηλαδή λειτουργούν με δύο τμήματα. Αριθμητικά σημαίνει ότι έχουν από «4,5 μαθητές». Αυτό δεν μπορεί να ισχύσει για το δημόσιο σχολείο, το οποίο με κάτω από 10 μαθητές δεν μπορεί να έχει τμήμα. Για τα μειονοτικά σχολεία έχουμε την ευνοϊκή ρύθμιση να λειτουργούν με 4 και 5 παιδιά, το οποίο κρίνεται απαράδεκτο για παιδαγωγικούς λόγους και θα πρέπει να εξορθολογιστεί. Έτσι λοιπόν, για τον ίδιο λόγο μπορώ να σας πω ότι διατηρήθηκε η λειτουργία του σχολείου Παλαιού Κατραμίου, μόνον με 9 μαθητές, το οποίο λειτουργεί με δύο τμήματα (με δυο εκπαιδευτικούς). Αλλά δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει διθέσιο σχολείο γιατί έχει το δίγλωσσο πρόγραμμα, με 5 και 7 μαθητές. Έτσι λοιπόν, ο θόρυβος και οι διαμαρτυρίες είναι ανευ λόγου και ουσίας, διότι οι γονείς κατανοούν πλήρως ότι με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά τους απελευθερώνονται για να πάνε σε μεγαλύτερα σχολεία και να έχουν μεγαλύτερα εκπαιδευτικά οφέλη».
«ΟΡΙΖΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΔΗΜΟΣΙΑ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ – ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ»
Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με το που και πως μετακινούνται τα παιδιά των κλειστών σχολείων, η κ. Στυλιανίδου απαντά:
«Εμείς ορίζουμε ένα σχολείο υποδοχής το οποίο θα είναι οπωσδήποτε μεγαλύτερο από αυτό που φοιτούσαν. Προτείνουμε δηλαδή εξαθέσιο μειονοτικό σχολείο. Σε περιπτώσεις που είναι πιο κοντά και βολεύει η μεταφορά μπορεί να είναι τετραθέσιο. Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα ορίσουμε ένα σχολείο διθέσιο (όταν πρόκειται για μειονοτικά σχολεία) Όμως πολλοί γονείς επιλέγουν τα μεγαλύτερα σχολεία γιατί κατανοών πλήρως ότι αφού τα παιδιά τους θα μεταφερθούν σε άλλον οικισμό, τουλάχιστον είναι καλύτερο να πάνε σε μεγαλύτερο σχολείο και να έχουν μεγαλύτερα εκπαιδευτικά οφέλη (τουλάχιστον θα έχουν τις ειδικότητες Γυμναστή και Αγγλικών). Διότι σε αυτά τα μικρά μειονοτικά σχολεία, την λειτουργία των οποίων αναστέλλουμε, δεν δικαιολογούνται ειδικότητες (Αγγλικών και Γυμναστή).
Τα δημόσια σχολεία είναι στο ΕΣΠΑ και δικαιολογούνται ειδικότητες και στο διθέσιο και άνω. Τα παιδιά που επιλέγουν τα δημόσια σχολεία έχουν όλες τις ειδικότητες των δημοσίων σχολείων και όλα τα εκπαιδευτικά οφέλη που παρέχονται από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, δεύτερης Ξένης Γλώσσας, Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής. Όλοι οι μαθητές των σχολείων που αναστέλλεται η λειτουργία τους, πηγαίνουν σε μεγαλύτερα σχολεία και αυτό γίνεται με δημόσια μεταφορά. Ήδη από τον Ιούνιο έχουμε προγραμματίσει την μεταφορά των μαθητών και για ο,τι γίνεται συμπληρωματικό, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την μεταφορά τους, ενώ έχουμε κάνει και τις επικοινωνίες με τους γονείς, για αυτό που θα είναι καλύτερο για τα παιδιά τους».
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΟΝΟ ΜΟΥΣΟΥΜΑΝΙΚΗ.
Για μένα το μέγα ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Γιατί, ενώ η γλώσσα του Κορανίου είναι η Αραβική, αποφασίσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση να διδάσκεται η Τουρκική στα μειονοτικά σχολεία;;;