Στην Αλβανία μπορεί να μην έχουνε στον ήλιο μοίρα αλλά συνεχίζουν να παίζουν με τη φωτιά του εθνικισμού – Η νέα πρόκληση αφορά άρθρο για τον κορυφαίο Έλληνα ζωγράφο Νίκο Εγγονόπουλο.
Η Κυριακάτικη εφημερίδα Shqiptarja.com, σε άρθρο της με τίτλο «Εγγονόπουλος, ένα μεγάλο όνομα που ενώνει δύο λαούς», επιχειρεί να εμφανίσει τον κορυφαίο Έλληνα ζωγράφο ως… αλβανικής καταγωγής.
Οι κομπλεξικοί και δίχως ταυτότητα Αλβανοί εθνικιστές αγωνίζονται να δώσουν κάποια «αίγλη» στη φάρα τους.
Για να το πετύχουν αυτό σφετερίζονται σπουδαίους Έλληνες. Ακόμα και σύγχρονους.
Ο Εγγονόπουλος, ο σπουδαγμένος στα Παρίσια, προφανώς και θα θεωρούσε εξωφρενικά κακόγουστη την αλβανοποίησή του.
Η κυριακάτικη φιλοκυβερνητική Shqiptarja.com, αφιέρωσε άρθρο στο έργο του Νίκου Εγγονόπουλου, γραμμένο από το συνεργάτη της Μιχαλάκη Κιλέρη.
Αυτός ο κύριος Μιχαλάκης Κιλέρης, με το «ελληνικό» όνομα, καλό είναι να μας μιλήσει για τη δική του καταγωγή αντί του κορυφαίου Έλληνα, Νίκου Εγγονόπουλου.
Ο Έλληνας καλλιτέχνης, ποιητής και ζωγράφος, γράφει η εφημερίδα, είναι από τους πιο επώνυμους της τέχνης και των γραμμάτων του 20ου αιώνα, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.
Ο αρθρογράφος για το άρθρο του, επικαλείται το έργο «Έλληνες ζωγράφοι» του Στέφανου Μπουλανίκιου, που εξέδωσε η «Μέλισσα».
Ο Εγγονόπουλος, σύμφωνα με το άρθρο, «έχει ελληνο-γερμανο-αρβανίτικη καταγωγή».
Φιλοτέχνησε, συνεχίζει, ένα σουρεαλιστικό πορτραίτο του Σκεντέρμπεη, έχει και άλλα έργα όπως πορτραίτο για τον αρβανίτη Μερκούρη Μπούα, «Μέγας Αλέξανδρος και Έλληνες Λακεδαιμόνιοι» κ.ά.
Ο Εγγονόπουλος φιλοτέχνησε τον Σκεντέρμπεη επειδή τον θεωρούσε Έλληνα ήρωα. Όχι Αλβανό.
Πολλοί πριν οι Σκοπιανοί σφετεριστούν τον Μέγα Αλέξανδρο, οι Αλβανοί σφετερίστηκαν τον «Αλέξανδρο Μπέη» (αυτό σημαίνει Σκεντέρμπεης) όπως αποκαλούνταν ο Γεώργιος Καστριώτης.
Η Ελλάδα δεν αντέδρασε ποτέ σε αυτή την καπήλευση. Επέτρεψε στην Αλβανία να πάρει τον Σκεντέρμπεη.
Ο Γεώργιος Καστριώτης ήταν Ηπειρώτης Έλληνας, όπως αδιάψευστα διακηρύσσουν οι ακόλουθες ιστορικές πηγές, που αποτελούν μνημειώδη ντοκουμέντα:
Ο Marini Barletii, πρώτος του Βιογράφος από την Σκόδρα (αρχές 16ου μ.Χ. αι.), τον αποκαλεί «Ηπειρώτη πρίγκηπα» και «Ηγεμόνα των Ηπειρωτών», ενώ ολόκληρη η βιογραφία αναφέρεται μόνο σε Ηπειρώτες και καθόλου σε Αλβανούς.
Ο ίδιος ο Σκεντέρμπεης απευθυνόμενος προς τον ηγεμόνα του Τάραντα Ιωάννη Αντώνιο και προδίδοντας έτσι την καταγωγή και τα αληθινά του αισθήματα, γράφει:
«Οι προπάτορες ημών ήσαν Ηπειρώτες, εκ των οποίων ηγέρθη εκείνος ο Πύρρος του οποίου την ορμήν μόλις οι Ρωμαίοι ηδυνήθησαν να αντικρούσουν».
Παρομοίως ως απόγονος των Ηπειρωτών και όχι των Ιλλυριών αναφέρει σε επιστολή του προς τον Ιταλό Ursini το 1460.
Ακόμη προς τον Βασιλιά Αλφόνσον, μονάρχη της Αραγόνος, Νεαπόλεως και Σικελίας γράφει:
«Τω λαμπροτάτω και κραταιώ Βασιλεί Αλφόνσω, Μονάρχη της Αραγόνος, Νεαπόλεως και Σικελίας, Σκεντέρμπεης Πρίγκιψ των Ηπειρωτών χαίρειν τε και ευ πράττειν».
Σημείωση: Ο Νίκος Εγγονόπουλος του Παναγιώτου (21 Οκτωβρίου 1907 – 31 Οκτωβρίου 1985) ήταν Έλληνας καθηγητής του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, ζωγράφος, σκηνογράφος και ποιητής. Θεωρείται ένας από τους μείζονες εκπροσώπους της γενιάς του ’30, ενώ αποτέλεσε και έναν από τους κύριους εκφραστές του υπερρεαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Το έργο του περιλαμβάνει ακόμα μεταφράσεις, κριτικές μελέτες και δοκίμια.
Εγώ προτείνω σέ κάποιον δήμο της χώρας κατά προτίμηση στην Ήπειρο νά στήσουμε άγαλμα του Καστριώτη με την επιγραφή ο Ελλην.
Αν θέλουν ήρωα οι Αλβανοί ας κάνουν άγαλμα τόν Βελή Γκέκα.
Απο ζωγραφικη , εμεινα αναυδος !!! Εαν ειχε δουλεψει σε κινουμενα σχεδια θα ειχε κονομιση πολλα ταλαρα.