Τροποποιήσεις έγιναν στον ΚΟΚ, ο οποίος προβλέπει πλέον μέχρι και ισόβια φυλάκιση σε ορισμένες περιπτώσεις και στενεύει πολύ τα περιθώρια για την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Η κατανάλωση αλκοόλ πριν την οδήγηση έχει ως αποτέλεσμα αμέτρητους θανάτους στη χώρα μας κάθε χρόνο. Παρά την ενημέρωση και τα καθημερινά παραδείγματα γύρω μας, πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να ακολουθούν την ίδια τακτική.
Πλέον ωστόσο, τα πράγματα «αγριεύουν» πολύ με την ανασύνταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πιο συγκεκριμένα, φυλάκιση έως και τρία έτη, χρηματική ποινή και πολλές, βαρύτερες κυρώσεις σε περίπτωση τραυματισμών από ατύχημα κλπ, θα δέχεται όποιος οδηγεί όχημα:
Υπό την επήρεια αλκοόλ
Υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών
Με επικίνδυνη σωματική ή πνευματική εξάντληση
Σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
Σε πεζόδρομους, πεζοδρόμια, πλατείες
Που είναι τεχνικά ανασφαλές
Που έχει φορτωθεί με μη ασφαλή τρόπο
Επιπροσθέτως, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον κίνδυνο τραυματισμού κάποιου ανθρώπου, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους. Σε περίπτωση δε, που τραυματίσει άνθρωπο, η φυλάκιση είναι έως και δέκα έτη και αν η πράξη είχε αποτέλεσμα το θάνατο ανθρώπου, θα τιμωρηθεί με φυλάκιση τουλάχιστον δέκα ετών.
Ακόμη, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει ισόβια κάθειρξη αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων. Ο νέος Ποινικός Κώδικας αναδιαρθρώθηκε πλήρως και προχώρησε στην κατάργηση των αναχρονιστικών διατάξεων του προηγούμενου Ποινικού Κώδικα, ο οποίος ήταν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 1951.
Πάντως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε μερικά πολύ σημαντικά πράγματα. Αρχικά, για να έχουν αντίκτυπο όλα τα παραπάνω στους δρόμους και επιτέλους, να γίνουν ασφαλέστεροι, πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι στο ακέραιο προς παραδειγματισμό και συμμόρφωση! Επίσης, οι έλεγχοι να γίνουν συχνότεροι και η ενημέρωση, περισσότερη!
Επίσης, πολλά ερωτήματα έχουν γεννηθεί για την αξιολόγηση της σωματικής και πνευματικής εξάντλησης από τα όργανα της τάξης. Πώς θα κρίνει δηλαδή η αστυνομία, ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν είναι σε θέση να οδηγεί λόγω της κούρασής του; Θα περνάει κάποιο… τεστ για παράδειγμα ή απλώς θα το κρίνει ο εκάστοτε αστυνομικός; Σίγουρα αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να ξεκαθαριστούν, ώστε να ενημερωθούν και οι οδηγοί.
Για τα μηχανάκια δεν θα μιλήσω, τα είπε με λίγα λόγια ο Σωτήρης και άλλοι σχολιαστές. Για την χυδαία συμπεριφορά προς τα ΑΜΕΑ και την αδιαφορία μας, από την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, τι να πει κανείς… Εκεί δείχνουμε πόσο κάφροι είμαστε.
Εγώ θα μιλήσω όμως για ένα θέμα που ποτέ δεν αναφέρεται από κανέναν και ιδίως από τους “υπεύθυνους”!!!
Τους πεζούς και τους ποδηλάτες!
► Ο πεζός, που διασχίζει τον δρόμο για να περάσει απέναντι, απ’ όπου γουστάρει και όχι από διάβαση, δεν αποτελεί κίνδυνο;;;
► Ο ποδηλάτης, που περνά τα κόκκινα επειδή έτσι γουστάρει, λες και είναι αόρατος, δεν αποτελεί κίνδυνο;;; Που κινείται επάνω στα πεζοδρόμια, που ορμά σε μονόδρομο και όποιον πάρει ο χάρος, δεν αποτελεί κίνδυνο για τον εαυτό του και τους υπολοίπους;;;
Ας μην αναφέρω την μόδα-μαλακία με τα πατίνια! Ο ορισμός του “ότι να ‘ναι”!!!
Αν θέλουμε να αλλάξει πραγματικά κάτι, πρέπει πρώτα να κοιτάμε εμείς οι ίδιοι πως συμπεριφερόμαστε στους δρόμους και μετά τους άλλους, όπως επίσης να βλέπουμε ολόκληρο το πρόβλημα και όχι μόνο ότι ενοχλεί εμάς!
Και τα μηχανάκια μονίμως να τρέχουν επάνω στη διαχωριστική λωρίδα και να σου κορνάρουν κιόλας να τους ανοίξεις πηγαίνοντας αριστερά ή δεξιά και όταν τους λές ότι εγώ είμαι στη λωρίδα μου ΕΣΥ σε ποια λωρίδα είσαι,σου λέει να πάς να ¨@@μηθείς”
ΝΑΙ ΝΑΙ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ!!! ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΟΥ. ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΙΠΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΥΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ ΑΛΛΑ ΑΝ ΤΟΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΤΡΟΧΑΙΑ [ΠΟΥ ΤΕΤΟΙΑ ΤΥΧΗ] ΘΑ ΤΟΝ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΚΡΑΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΑΕΙ ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ ΟΔΗΓΟΣ. ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ…ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΦΥΛΑΚΗ ΠΕΣΕ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Η ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ. ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΣ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΚ
στο μπουρδελόπραμα μόνο απο πρόστιμα ξέρουν. Τι να το κανουνε το προστιμο αυτοι που τραυματιστηκαν ή σκοτώθηκαν ρε τρελλοηλίθιοι; Γεμίστε κι άλλο τις κομπινο-τσεπούλες σας. Κράτος του κώλου.
Α και πού ‘σαστε, και γιατί να μην τα παιρνετε προκαταβολικσ χωρις να εχει γινει τίποτα?
Κατι οπως οι “προληπτικες συλληψεις” σε πολιτες που δεν εχουν κανει τιποτα. Θα τα αρπαξετε ακομα πιο χοντρα ντε!!!!!@
ΓΥΦΤΟΙΟΙΟΙ !!! Το μεεγαλυτερο προβλημα σας ειναι οτι φαινεσται πλεον. Αν χασετε, δεν θα εχετε τρυπα να κρυφτειτε ΚΟΠΡΟΙ Ε ΚΟΠΡΟΙ!!!!
τοσα χρονια ακουμε για ΚΟΚ απο την καθε κυβερνηση και τιποτα δεν γινεται.100αδες νεκροι στην ασφαλτο ακομη και στα πεζοδρομια,αμαξια να παρκαρουν πανω σε αυτα.οι δρομοι εχουν γινει πεζοδρομια και το αντιθετο.
οι οδηγοι σε πληρη αχρωματοψια κανοντας το κοκκινο πρασινο κλπ.τριπλοπαρκαρισματα παντου…εχουμε περασει σε ανωτερο εππιπεδο αφου τα διπλοπαρκαρισματα εχουν ξεπεραστει πλεον.
..οι πεζοι τρεχουν να περασουν την διαβαση αφου οι οδηγοι τους βριζουν ασταματητα. στην ελλαδα ειμαστε υποχρεωμενοι να περιμενουμε εμεις και οχι οι οδηγοι.
σεβασμος στους ΑΜΕΑ ανυπαρκτη…στις πλατειες να δειτε τι γινεται..ο κακος χαμος.εχουν γινει κεντρο παρκαρισματος δικυκλων…με την αστυνομια που κανερι την παρουσια της για προστασια των πολιτων να εχει προβλημα ορασης και να μην βλεπει τιποτα.
στις σκανδιναβικες χωρες αν προκαλεσεις θανατηφορο δυστηχημα φταις δεν φταις η ποινη ειναι αφαιρεση διπλωματος δια βιου.
δεν προκειται να αλλαξει τιποτα δυστυχως.κακομοιρα Ελλαδα πως σε εχουν καταντησει..μονο τους παχυλους μισθους να περνουν στο κΥνοβουλιο οι κηφηνες του Εθνους.
ΠΡΟΧΘΕΣ ΕΙΔΑ ΑΜΑΞΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΑΝΑΒΕΙ ΦΑΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΒΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΓΕΜΑΤΗ ΜΕ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΜΑΞΙΑ ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΕΙ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΤΛ ΔΕΝ ΚΟΨΑΝΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΚΛΗΣΗ…ΑΠΛΑ ΠΗΓΑΝΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΠΛΕ ΦΑΡΟ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ