Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα έχει αρκετές αλλαγές και μια από αυτές ειναι ότι δεν θα μπορούν να σβηστούν οι κλήσεις της Τροχαίας στους παραβάτες οδηγούς.
Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις βεβαιώσεις και τις καταχωρήσεις των παραβάσεων, αλλά και τις κλήσεις με τα πρόστιμα ο κ.Κεφαλογιάννης τόνισε πως πλέον θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως οι βεβαιώσεις και οι καταχωρίσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Η αναθεώρηση που έρχεται στον ΚΟΚ
Οι κυριότερες παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν:
- την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
- τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
- τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
- τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
- την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
- την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και
- την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
- o υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ενεργοποίηση του Point System.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ίδιο δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Το έργο SAFESTRIP
Το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications) είναι μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής. Όπως συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων («εικονικά» διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη.
Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες και αποτελούν το λεγόμενο «strip».
ρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το SAFE STRIP ξεκίνησε τον πρώτο γύρο πιλοτικών δοκιμών στην Αττική Οδό και συνεχίστηκε στην Ισπανία και την Ιταλία.
Μάλιστα θα βάλουν τα δεκάχρονα να φορούν κράνος όταν θα κάνουν ποδήλατο! Θα τους γράφουν πρόστιμο; Σε ποιο ΑΦΜ ; Το νέο νομοσχέδιο μπαζει από παντού και δεν λύνει προβλήματα, απλά χαϊδεύει τα αυτιά συγκεκριμένου ακροατήριου και φυσικά για να αγοραστεί το σύστημα Strip ! Αλήθεια στα αυτοκίνητα που πωλούνται ακόμα και σήμερα ,δεν υπάρχει ! Θα βάλουν τον κόσμο να πληρώσει για να μπει υποχρεωτικά στο παλιό ή λιγότερο παλιό του Ε.Ι.Χ ; Αυτοί που το σκέφτηκαν όλο αυτό φυσικά και είναι εκτός πραγματικότητας , το αποδεικνύουν σε όλα τα θέματα, οπότε δεν ελπίζουμε για σοβαρή αντίδραση στα εθνικά θέματα….
Δεν πληρώνουμε τίποτα… Ούτε ασχολούμαστε… Αδιαφορούμε για τα πάντα
Μείωση ταχύτητας ???? Τι λέει ο κοντόφθαλμος μαλάκας ? Αυτό μας έλειπε !
Αύξηση ταχύτητας κυκλοφορίας σε υπερτοπικής σημασίας δρόμους που διασχίζουν δήμους πρόβλεψαν ????
Που ο κάθε βλαχοδήμαρχος θωρακίζει τον δήμο του από “εισβολείς” οδηγούς, με αποτέλεσμα να σε σπρώχνουν στην Αττική οδό και 3-4 ο Θεός να τις κάνει λεωφόρους ή την περιφερειακή Θεσ/νίκης και Πάτρας ? Το ίδιο και στην Κρήτη που συμφέρει να βγείς στον κεντρικό για να πάς απ το ένα άκρο στο άλλο των Χανίων, του Ηρακλείου κλπ ?
Χώρια που οι μισές διαδρομές της επαρχίας, για να μην πώ όλες, περνούν μέσα από χωριά.
Τα 50Χμ/Ω ήταν τότε που τα ΙΧ δεν είχαν ABS. Τώρα και με 60 έχεις το ίδιο επίπεδο ασφάλειας.
Άρα ή αποβλακωθήκαμε σε σχέση με τους γονείς μας και κινδυνεύουμε εκεί που εκείνοι ΔΕΝ κινδύνευαν ή χαμηλώνουν ακόμα περισσότερο τις ταχύτητες για να αυξήσουν τις καταναλώσεις καυσίμων και να προωθήσουν τα ηλεκτρικά, που έτσι και αλλιώς δεν τραβάνε, με εξαίρεση κάτι σούπερ μοντέλα για τους έχοντες…
Τέλος γιατί όχι υποχρεωτικό το κράνος σε ποδηλάτες ? Μόνο τα μικρά σπάνε κεφάλια?
Και φυσικά ούτε κουβέντα για πινακίδα στα ποδήλατα και υποχρεωτική ασφάλεια προς τρίτους. Άν μου πέσει ποδηλάτης και μου γρατζουνίσει το ΙΧ ποιός με πληρώνει ?
Και γιατί υποθέτουμε αυτόματα ότι ο ποδηλάτης γνωρίζει τον ΚΟΚ ? Για να βρώ στην άσφαλτο πέρασα εξετάσεις για οδήγηση και το όχημά μου είναι ασφαλισμένο, περνάει ΚΤΕΟ και πληρώνω και Τέλη Κυκλοφορίας. Τι κάνει από αυτά ο κάθε ποδηλάτης που βγαίνει στην άσφαλτο ????
Και να μην επεκταθώ στην παρεμπόδιση κυκλοφορίας με το έτσι το θέλω, γιατί μας κ@λωσε να σουλατσάρουμε τα ποδήλατα και μαζευόμαστε 5 – 10 νοματαίοι και περνάμε μπουλουκιδόν από όπου θέλουμε με 5Χμ/Ω καλυμμένοι και αποθρασυνμένοι στην ασφάλεια της αυτοσχέδιας αγέλης μας, γράφοντας στα @ρχίδια μας όλους τους άλλους συμπολίτες μας.