Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) βρίσκεται σε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης.
Ηδικηγόρος Εβίτα Βαρελά και ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμωνας Λογοθέτη προτείνουν σημαντικές αλλαγές που αφορούν την ελεύθερη πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες και την αυστηροποίηση των ποινών για φυγή οδηγού από το σημείο ατυχήματος.
Οι βασικές προτάσεις
Οι Εβίτα Βαρελά και Κίμων Λογοθέτης κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση με σκοπό τη βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και της οδικής ασφάλειας, ειδικά στην Αττική. Αναλυτικά:
1. Ελεύθερη πρόσβαση ταξί στις λεωφορειολωρίδες
Προτείνεται η νομιμοποίηση της συνεχούς και απρόσκοπτης χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα Ε.Δ.Χ. (ταξί), χωρίς περιορισμούς. Στόχος είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και η ενίσχυση της αποδοτικότητας του συγκοινωνιακού συστήματος.
2. Αυστηρότερες ποινές για φυγή οδηγού σε ατύχημα
Οι εισηγητές προτείνουν την τροποποίηση του άρθρου 43 παρ. 4 του ΚΟΚ, ώστε η εγκατάλειψη θύματος σε τροχαίο ατύχημα να θεωρείται κακούργημα. Η ποινή θα είναι πρόσκαιρη κάθειρξη, με την προσθήκη του τεκμηρίου μέθης για τον υπαίτιο οδηγό που εγκαταλείπει το σημείο του ατυχήματος.
Ο στόχος των προτάσεων
Οι δύο ειδικοί τονίζουν ότι οι εισηγήσεις τους αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας, προσφέροντας λύσεις σε σημαντικά προβλήματα. Η ελεύθερη πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μπορεί να μειώσει την ταλαιπωρία των επιβατών, ενώ η αυστηροποίηση των ποινών για τη φυγή σε ατύχημα θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους οδηγούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή άλλων.
Δημόσια Διαβούλευση
Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα» βρίσκεται στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης. Οι πολίτες, οι φορείς και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους, ώστε να διαμορφωθεί ένα τελικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας.
Η πρόταση των δύο ειδικών ανοίγει τη συζήτηση για δύο καίρια ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών και την οδική ασφάλεια. Το επόμενο βήμα εξαρτάται από την αποδοχή και την επεξεργασία αυτών των προτάσεων από τους αρμόδιους φορείς.