Οι Ιταλικές αρχές που ερευνούν το ναυάγιο του superyacht Bayesian, που βυθίστηκε στα ανοιχτά του Παλέρμο τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα τον πνιγμό οκτώ ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λίντς, ζήτησαν αυξημένη ασφάλεια για τη φύλαξη του σκάφους, λόγω ανησυχιών ότι ευαίσθητα δεδομένα που είναι κλειδωμένα στα χρηματοκιβώτιά του «μπορεί να ενδιαφέρουν ξένες κυβερνήσεις».
Σύμφωνα με πηγές του CNNi, οι Ιταλοί εισαγγελείς που άνοιξαν ποινική έρευνα για πολλαπλή ανθρωποκτονία και ναυάγιο από αμέλεια πιστεύουν ότι στο κουφάρι του 56 μέτρων γιοτ, μπορεί να βρίσκονται εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα που συνδέονται με ορισμένες δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Ο Μάικ Λίντς είχε σχέσεις με βρετανικές, αμερικανικές και άλλες υπηρεσίες πληροφοριών μέσω των διαφόρων εταιρειών του, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, Darktrace.
Ο Λιντς, ήταν επίσης σύμβουλος των Βρετανών πρωθυπουργών Ντέιβιντ Κάμερον και Τερέζα Μέι για την επιστήμη, την τεχνολογία και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο κατά τη διάρκεια της θητείας τους, σύμφωνα με τα αρχεία της βρετανικής κυβέρνησης.
Ναυάγιο Bayesian: Πιστεύεται ότι έχει στεγανά χρηματοκιβώτια που περιέχουν δύο κρυπτογραφημένους σκληρούς δίσκους
Το Bayesian, που άνηκε στην εταιρεία της συζύγου του Λιντς, βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος περίπου 50 μέτρων και πιστεύεται ότι έχει στεγανά χρηματοκιβώτια που περιέχουν δύο κρυπτογραφημένους σκληρούς δίσκους που περιέχουν εξαιρετικά απόρρητες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων κωδικών πρόσβασης και άλλων ευαίσθητων δεδομένων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται το CNNi, ειδικοί δύτες με απομακρυσμένες κάμερες έψαξαν το σκάφος εκτενώς.
Αρχικά, οι τοπικές Αρχές, φοβήθηκαν ότι επίδοξοι κλέφτες θα προσπαθούσαν να φτάσουν στα συντρίμμια για να βρουν ακριβά κοσμήματα και άλλα αντικείμενα αξίας που εξακολουθούσαν να βρίσκονται στο γιοτ. Τώρα ανησυχούν ότι τα τμήματα του σκάφους, που αναμένεται να ανελκυστούν τις επόμενες εβδομάδες στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας για την τραγωδία, θα ενδιαφέρουν επίσης ξένες κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Κίνας. Ζήτησαν να φυλάσσεται στενά το γιοτ, τόσο πάνω από το νερό όσο και με υποβρύχια επιτήρηση.
Προτάσεις για τον καλύτερο τρόπο ανέλκυσης του σκάφους 473 τόνων
«Έχει γίνει δεκτό ένα επίσημο αίτημα και εφαρμόστηκε για πρόσθετη ασφάλεια των συντριμμιών μέχρι να μπορέσει να ανυψωθεί», επιβεβαίωσε στο CNNi ο Francesco Venuto εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας της Σικελίας.
Αφού οι δύτες ολοκληρώσουν τις έρευνες του ναυαγίου αυτή την εβδομάδα, θα κάνουν προτάσεις για τον καλύτερο τρόπο ανέλκυσης του σκάφους 473 τόνων, αφενός χωρίς να σημειωθεί διαρροή των 18.000 λίτρων πετρελαίου και καυσίμου που εξακολουθούν να βρίσκονται στο πλοίο, αφετέρου να διασφαλιστεί ότι τυχόν ευαίσθητα δεδομένα δεν θα πέσουν σε λάθος χέρια.
Τα έξοδα για την ανέλκυση του πλοίου θα βαρύνουν τον ιδιοκτήτη του σκάφους, τη χήρα του Λιντς, όπως ορίζει η ιταλική ναυτική νομοθεσία.