“Να πάρει πίσω η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης” – Πολίτες μαζεύουν υπογραφές εκατοντάδες χρόνια μετά

Κοινοποίηση:
iera-synodos-eurokinissi--1024x682

Η ‘Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους’ μαζεύει υπογραφές για την άρση του “αφορισμού της Ελληνικής Επανάστασης”

Λίγο πριν από την επίσημη έναρξη των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την επίσημη έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, ένα από τα ζητήματα που έχουν “πέσει” στο τραπέζι του δημοσίου διαλόγου, είναι ο ρόλος που τήρησε η Εκκλησία στα προεπαναστατικά χρόνια αλλά και κατά τη διάρκεια του Αγώνα.

Η Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους έρχεται να τοποθετηθεί επί του ζητήματος, ζητώντας από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να προχωρήσουν σε θεσμική άρση “του αφορισμού των Ελλήνων Επαναστατών και της Φιλικής Εταιρείας Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος Ε’ που έλαβε χώρα το 1821”.

“Ο ρόλος του Γρηγορίου Ε’ και γενικότερα της ηγεσίας της Εκκλησίας απέναντι στον ξεσηκωμό των Ελλήνων, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά την εγχώρια κοινή γνώμη, ενώ τους τελευταίους μήνες, όπως είναι φυσικό, το ενδιαφέρον έχει ενταθεί στη δημόσια σφαίρα”, προσθέτει στο κείμενό της η ομάδα του ΚΕΠΕΚ.

“Μέσω αυτής της επιστολής/ψηφίσματος, καλούμε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να άρουν τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης , συμβάλλοντας σημαντικά στον περιορισμό του διχασμού της ελληνικής κοινωνίας ενόψει των επετειακών εορτασμών του 1821″, σημειώνουν ακόμη.

Η συλλογή υπογραφών του ΚΕΠΕΚ έχει αναρτηθεί στο avaaz.org.

Το κείμενο που συνοδεύει την πρωτοβουλία:
“Προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως

Το 2021 εορτάζουμε τα 200 χρόνια από την κήρυξη της Επανάστασης των Ελλήνων κατά της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα κορυφαίας σημασίας γεγονός που σηματοδοτεί την αποτίναξη του Οθωμανικού ζυγού, αλλά και τη δημιουργία ενός ελεύθερου ελληνικού κράτους, για πρώτη φορά ύστερα από πολλούς αιώνες και κατακτητές που εκμεταλλεύτηκαν αυτόν τον τόπο και τους ανθρώπους του.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες και τα περιοριστικά μέτρα λόγω της απειλητικής πανδημίας που έχει πλήξει τον πλανήτη μας τους τελευταίους μήνες, στη χώρα μας έχουν ήδη ξεκινήσει οι εκδηλώσεις και οι εορτασμοί για το μεγάλο αυτό γεγονός. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν αρκετές μαύρες κηλίδες στον καμβά της ιστορικής αποτίμησης των γεγονότων του ’21, που γεγονός είναι ότι διχάζουν τους συμπατριώτες μας και μας απομακρύνουν από το πραγματικό νόημα και αξία των εορτασμών. Η ασφαλής οδός για την εξάλειψη των εμποδίων αυτών, δεν θα μπορούσαν να είναι οι επικοινωνιακοί τακτικισμοί, οι υπεκφυγές και η διαιώνιση των περίφημων -και επιζήμιων για την ιδιοσυγκρασία του λαού μας- εθνικών μύθων, αλλά μία θαρραλέα και ειλικρινής αντιμετώπιση των ιστορικών γεγονότων.

Ας έρθουμε όμως στο κυρίως θέμα της επιστολής αυτής. Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το 1821, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος Ε’ προέβη σε αφορισμό των Ελλήνων Επαναστατών και της Φιλικής Εταιρείας. Κάποιοι μέχρι και σήμερα υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο συνέβη κάτω από το καθεστώς της πίεσης των Οθωμανών και της απειλής τους για μαζικές σφαγές Ελλήνων στην Κωνσταντινούπολη. Άλλοι σημειώνουν ότι η αντεπαναστατική και αντιδιαφωτιστική δράση και πορεία του Γρηγορίου Ε’ δεν περιορίζεται μόνο στους αφορισμούς εκείνου του έτους, αλλά ανιχνεύεται σε μία περίοδο τουλάχιστον 23 ετών νωρίτερα, μέσα από σχετικές αντεπαναστατικές εγκυκλίους, κείμενα και δράσεις, που αποκαλύπτουν τον αντεθνικό του ρόλο. Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του Γρηγορίου Ε’ και γενικότερα της ηγεσίας της Εκκλησίας απέναντι στον ξεσηκωμό των Ελλήνων, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά την εγχώρια κοινή γνώμη, ενώ τους τελευταίους μήνες, όπως είναι φυσικό, το ενδιαφέρον έχει ενταθεί στη δημόσια σφαίρα.

Ελάχιστοι όμως, μέχρι σήμερα, έχουν θέσει επί τάπητος το κρίσιμο ερώτημα : Έχει αρθεί ο αφορισμός της Ελληνικής Επανάστασης; Δυστυχώς η απάντηση είναι αρνητική.

Μέσω αυτής της επιστολής/ψηφίσματος, καλούμε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να άρουν τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης , συμβάλλοντας σημαντικά στον περιορισμό του διχασμού της ελληνικής κοινωνίας ενόψει των επετειακών εορτασμών του 1821. Αναγνωρίζουμε ότι το βάρος της άρσης του αφορισμού πέφτει στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, πλην όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την περίοδο εκείνη δεν υπήρχε αυτοκέφαλο, οπότε Ελλαδική Εκκλησία και Πατριαρχείο ήταν ένα και το αυτό. Επιπρόσθετα, η Ελλαδική Εκκλησία εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να χρησιμοποιεί τη φιγούρα του Γρηγορίου Ε’ ως εθνομάρτυρα. Μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί με αυτή τη στάση. Πλην όμως, οι εκπρόσωποί της έχουν τη δυνατότητα να “καθαρίσουν” την μαύρη κηλίδα της προσωπικότητάς του, μέσω της άρσης του αφορισμού των επαναστατών ή έστω μέσω μιας δημόσιας παραίνεσής τους προς το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, προς αυτή την κατεύθυνση.

Ας είναι το 2021 ένα έτος τιμής και μνήμης για τους προγόνους που έπεσαν στο πεδίο της μάχης το ’21, αλλά και για όσους όσους ενέπνευσαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες τους συμπατριώτες τους με τα ιδανικά του φωτισμού, της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας.

Με εκτίμηση,

ΚΕΠΕΚ – Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους”.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

16 Σχόλια

  1. Τί να πει κανείς, για τις κινήσεις της εκκοσμικευμένης παρακατιανής !
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε …
    Από ότι φαίνεται, η Ορθόδοξη Εκκλησία απελευθερώθηκε από τη δυναστική καταπίεση του βάρβαρου και αιμοβόρου κατακτητή εξ Ανατολών, για να εγκλωβιστεί την επομένη στον μοιραίο φαύλο κύκλο του εκκοσμικευμένου αντιεκκλησιαστικού κρατισμού των καθιερωμένων “δυτικών” προτύπων (λουθηρανικών, καλβινιστικών κ.λπ.).
    Έκτοτε η “νομοκρατούσα” Πολιτεία επεδίωξε τη σταδιακή αποσύνδεση της Εκκλησίας από την Παιδεία και από την κοινωνία, όπως ακριβώς ίσχυε και στη δύση υπό την αιγίδα του διαφωτισμού. Και αυτή η τάση υπήρξε εντονότερη σε καιρούς που η οικονομική και κυριαρχική μας υποτέλεια ήταν μεγιστοποιημένη, όπως και τώρα.
    Η σχεδόν πλήρης υποταγή της εκκλησιαστικής διοίκησης (δηλ. της ιεράς συνόδου των αρχιερέων) στη νομοθετική εξουσία της εκάστοτε πολιτείας, ακόμη και όταν αυτή εκφράζεται με ύπουλο κρυπτώμενο προσωπείο δημοκρατικής επίφασης αλλά αληθώς αθεϊστικού κομμουνισμού σοβιετικού τύπου, προσδιόρισε και το επίπεδο ή -αν θέλεις-, τη δυνατότητα επίσημης αντιδράσεως επί της κυριαρχούσας κρατικής βούλησης. Και αυτό δεν αποτελεί κατ’ ανάγκη συγχωροχάρτι ούτε δικαιολογία για την τάση να λησμονείται συχνά η παραδοσιακή θέση ως αξίωμα το ότι προκρίνεται η δικαιοσύνη και ο νόμος του Θεού έναντι αυτής των ανθρώπων… Πολύ δε περισσότερο όταν κάποιοι μεμονωμένοι ιεράρχες τυγχάνει να διατηρούν κρυφίως και την ιδιότητα του τέκτονος… Ενώ άλλοι υπερέβησαν εαυτούς συμβάλλοντας τα μέγιστα για την ίδρυση του Παγκόσμιου Συμβουλίου των εκκλησιών (1948) και την ανάπτυξη και διάδοση του διαθρησκειακού συγκρητισμού, προπομπού της πανθρησκείας. Έκτοτε αναγνωρίστηκαν ως “εκκλησίες” πλείστες αιρέσεις, δοξασίες και σέκτες και τους δόθηκε δικαίωμα ως ισότιμου συνομιλητή.! Ονόματα αποφεύγω να αναφέρω για να μην σκανδαλίσω… Τελευταίο και πιο πρόσφατο παράδειγμα συγκρητισμού και αισχρής διαστρέβλωσης του μηνύματος της Ορθοδοξίας, αποτελεί η σειρά της Εκδοτικής Αθηνών με τίτλο “Ιστορία της ορθοδοξίας -2020 χρόνια”. Πρόκειται για έργο-μνημείο στρέβλωσης και αήθους αντιχριστιανικής αλλά και ανθελληνικής προπαγάνδας. Μεταξύ αυτών και γνωστών καθηγητών αλλά και περισπούδαστων ρασοφόρων αρχιερέων της νέας τάξης που ευαγγελίζονται την εποχή της αλλοτρίωσης του μηνύματος του Χριστού …
    Να θυμίσουμε εδώ ότι με την επικράτηση της λεγόμενης Οκτωβριανής επανάστασης των μπολσεβίκων και την επιβολή κομμουνιστικού καθεστώτος, από τα πρώτα τότε διατάγματα του Λένιν ήταν αφενός το “περί χωρισμού της Εκκλησίας από την Πολιτεία και την παιδεία (1918) και αφετέρου η συνταγματική κατοχύρωση του δικαιώματος άσκησης της επίσημης αθεϊστικής προπαγάνδας, στα μέτρα βεβαίως που επίτασσε ο διεθνής σιωνισμός και εξέφραζαν οι ηγέτες της λενινστικής και κυρίως της σταλινικής περιόδου. Ακολούθησαν σκληροί διωγμοί εστιαζόμενοι ειδικά εναντίον της ορθοδοξίας, διότι τις άλλες θρησκείες δεν εξεδίωξαν ιδιαιτέρως, τον δε εβραϊσμό ουδόλως έθιξαν, τουναντίον κρυφίως τον ενίσχυσαν και υποστήριξαν. Την ίδια ώρα, οι διωγμοί των κομμουνιστών εναντίον της Εκκλησίας της Ρωσίας ήταν απερίγραπτοι. Η ιδιότητα του Χριστιανού και μόνο, σε καταδίκαζε σε εκτόπιση στη Σιβηρία στην καλύτερη των περιπτώσεων ή σε θάνατο εφόσον ήσουν επιφανής ή μέλος του κρατικού μηχανισμού. Η δε συντριπτική πλειονότητα των Ορθοδόξων μελών είχε λάβει το Χριστιανικό βάπτισμα κατά τρόπο μυστικό. Η ίδια διαπίστωση επιβεβαιώθηκε και στις άλλες πρώην κομμουνιστικές ανατολικές χώρες (του υπαρκτού σοσιαλισμού), όταν αυτές ελευθερώθηκαν από τα δεσμά τους.
    Ποιά η διαφορά μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης ;;; Βρισκόμαστε στη μέγγενη του ιστορικού υλισμού. Από την μια της σιωνιστικής ατομοκεντρικής δυτικής κοσμοθεώρησης και από την άλλη της αποτυχημένης και νεκραναστημένης (επίσης σιωνιστικής) βρυκολακιασμένης προλεταριανής κοσμοθεωρίας. Και εμείς στο μέσον. Το πνεύμα της Ορθοδοξίας, εμπαίζεται, βάλλεται και διώκεται. Σιγανά, σιωπηλά και ύπουλα. Κυρίως στην πατρίδα μας. Διότι οι λοιποί ορθόδοξοι λαοί άντεξαν μέχρις στιγμής.
    (δημοσιευμένο άρθρο φίλου)

  2. Ο/Η Η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής ταύτης της αμαθείας λέει:

    Zagklo, ρίξε ένα βλέφαρο και μετά έλα να συζητήσουμε :
    Αποσπάσματα γραπτών κειμένων και ρήσεων του Γενναδίου Σχολαρίου :
    -«Ἑλλάς, ἡ πρὸς ἡμῖν αὕτη καὶ ἀρχαία πατρὶς ἡμῶν» (διάλογος μετά το έργον «Απολογία»).
    -«βέλτιστε τῶν Ἑλλήνων ἁπάντων» (επιστολή του, γραμμένη το 1451, απευθυνομένη «τῷ μεγάλω δουκί Λουκά Νοταρά», ομοίως ΄Ελληνα Χριστιανόν).
    -Οι πατέρες ημών, Ελλήνων γάρ εσμεν παίδες, πολλώ πλείους ημών, και σοφώτεροι δε ουχ ημών μόνον, αλλά και σου και ει τις άλλος κοινωνεί σοι της δόξης, Πλάτων, Αριστοτέλης εκείνος, Πυθαγόρας, Αναξαγόρας, πολύς μεν φιλοσόφων εσμός, πολλά δε ρητόρων έθνη» (έργο «Νεόφρων ή αερομυθία», γραμμένο το 1446, με την μορφή Πλατωνικών Διαλόγων).
    -«των συγγενών Ελλήνων ουδέναν εζημίωσεν» (επιτάφιος λόγος για τον Δεσπότη Θεόδωρο, αδελφό του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου).
    -«Εν τοσούτοις βεβιωκυία καλοίς και ούτω μεν εαυτήν προς υπερφυές τι κάλλος αρετής αποξέσασα, ούτω δε ωφελιμωτάτη τω κοινώ των Ελλήνων» (επιστολή με παρηγορητικό λόγο προς τον τελευταίο αυτοκράτορα της Πόλης, Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, για τον θάνατο της μητέρας του).
    -«Το μεν γαρ και δυσκολίαις εντυγχάνειν πραγμάτων, τη τε φύσει των όλων δοτέον και τη των ελληνικών πραγμάτων στενότητι» (επιστολή στον αδελφό του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Δημήτριον).
    -«Τις τοίνυν αφείς τας ελευθέρας ταύτας συνόδους και σώφρονας, οπότε τα Ελλήνων έτι και σοφία και πάσιν ήνθει τοις κρείττοσιν;» (επιστολή στον μεγάλο δούκα Λουκά Νοταρά, με την οποία καταδικάζει μία αιρετική προσθήκη των καθολικών σε συνοδικά έγγραφα της εποχής των Κομνηνών και των Λασκάρεων).
    -«Νυν εφθαρμένης ούτως ελεεινώς της καλλίστης των εν τη γη πόλεων, άμα δε και πατρίδος τω νυν ελληνικώ γένει, μιας τε και κοινής αντί πολλών των ιδίων ούσης έως εσώζετο» (έργο «Θρήνος», για την περίλαμπρη πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ελλήνων, την Κωνσταντινούπολη, μετά την άλωσή της από τους βαρβάρους).
    -«Άγχομαι δεινώς επί τω του γένους ολέθρω. Γένους, ο των επί γης το κάλλιστον ην, σοφία διαλάμπον, φρονήσει τεθηλός, ευνομίαις ανθούν, καλοίς πάσι κατάκομον. Τις ουχ ομολογεί βελτίστους Έλληνας ανθρώπων πάντων γενέσθαι; τις ου πειράται προς αυτούς αναφέρειν εν τοις συνούσι καλοίς, καν Ιταλός, καν βάρβαρος η;» (έργο «Θρήνος», βαθειά θλίψη του, για τον όλεθρο του Γένους του, του Γένους των Ελλήνων που δεν είχε όμοιό του σ’ όλο τον κόσμο, που έλαμπε για την σοφία του, που έθαλλε από φρόνηση, που άνθιζε από ευνομία, που ήταν φορτωμένο από όλα του κόσμου τα καλά).
    -«Ούτως ουν η νηστεία καθόλου τω της φύσεως υποκειμένη νόμω, ην και Πυθαγόρας και Διογένης και σπουδαίοι πάντες ετήρουν Έλληνες, εν ημίν νυν τοις χριστιανοίς μείζω την ανάγκην έχει» (κήρυγμά του την πρώτη Κυριακή της τεσσαρακοστής στον Ι. Ναό, για την αξία της νηστείας, απόλυτα εντεταγμένης στους νόμους της φύσης, που την εφάρμοζαν ο Πυθαγόρας, ο Διογένης και όλοι οι σπουδαίοι Έλληνες).
    -«Και νυν, ουκέτι τα των Ελλήνων ο ανθρώπινος βίος έξει σεμνά, ουδέ τα μνημεία της προγονικής ημών αρετής η εστήξει, ή μένοντά που καλώς γνωσθήσεταί τε και θαυμασθήσεται» (έργο «Θρήνος», για την πτώση της Πόλης, εξ αιτίας της οποίας θα χάσει πια η ανθρωπότητα «τα των Ελλήνων σεμνά». Και αυτό γιατί η προγονική μας αρετή δεν θα έχει πια τόπο να σταθεί, εκτός αν κάπου αλλού την μάθουν και την θαυμάσουν).
    -«Αυτό τε τοίνυν το του διδασκάλου βιβλίον ηρμήνευκά σοι και εις την ημετέραν φωνήν μετήνεγκα, την των Ελλήνων» (πρόλογος στο έργο του Θωμά Ακινάτη, το οποίον ο Σχολάριος μετέφρασε «στην δικιά μας γλώσσα, την γλώσσα των Ελλήνων).
    Δυστυχώς, monsieur Zagklo, χρειάζομαι πολύν χώρον και χρόνον για να καταγράψω όλες τις αναφορές του Γενναδίου Σχολαρίου, με τις οποίες επαίρεται για τον Γένος του το Ελληνικόν, την Γλώσσα του την Ελληνικήν, την συνείδησίν του την Ελληνικήν, την καταγωγήν του την Ελληνικήν …
    Πιάσε διάβασε, ρε κακομοίρη, που περιορίστηκες στην συζήτηση που είχε ο Γεννάδιος, με έναν αλλόθρησκο Ιουδαίο σχετικά με το έργο «Ἔλεγχος τῆς ἰουδαϊκῆς νῦν πλάνης», στον οποίον τόνισε την θρησκευτικήν, ΟΧΙ την εθνική του, ταυτότητα, την οποίαν άλλωστε –εθνική ταυτότητα- ΔΕΝ αρνήθηκε, εφ΄όσον εξ αρχής την εδήλωσεν : «Έλλην ων τηι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες, αλλ’ από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τίς ειμι, αποκρινούμαι Χριστιανός είναι» (διευκρινίζει ότι είναι ΄Ελληνας και ομιλεί την Ελληνική Γλώσσα, αλλά δεν πιστεύει σε ό,τι πίστευαν κάποτε οι ΄Ελληνες, εννοώντας το θρήσκευμα του δωδεκαθεϊσμού, δοθέντος του ότι η συζήτηση περιστρεφόταν σε θέματα θρησκείας κι εκείνος δήλωνε χριστιανός) …
    ΄Αντε, ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ και ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΙ νεοπαγανιστές, εθνομηδενιστές, ανθέλληνες, αντίχριστοι, πολέμιοι της Ελληνορθοδοξίας, που είστε άξιοι εσείς να κρίνετε τον Λόγιο ΄Ελληνα Γεννάδιο Σχολάριο, ο οποίος διέσωσε μέσα από τα έργα του την Ελληνική Γραμματεία, την Ελληνική Γλώσσα, τους αρχαίους ΄Ελληνες φιλοσόφους τους οποίους εθαύμαζε και δίδασκε …
    ΄Αντε πιά, που πιάσατε όλοι οι όψιμοι αναθεωρητές της Ιστορίας να «ερμηνεύσετε» τα αρχαία Ελληνικά κείμενα, παρερμηνεύοντάς τα κατά το δοκούν και το συμφέρειν …
    ————————————————
    ΄Οσον αφορά, ΨΕΥΤΗ και ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗ Zagklo, την ρήση του Κοσμά του Αιτωλού που αναφέρεις, σε πληροφορώ ότι οι ΟΛΕΣ οι διδαχές και οι προφητείες του Αγίου περιέχονται αυτούσιες στο Βιβλίο «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ» του Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη …
    Στο βιβλίο αυτό, λοιπόν, λέγει επί λέξει : «Θὰ σᾶς ζητήσουν τὰ ντουφέκια. Νὰ ἔχετε διπλά. Νὰ δώκετε τὸ ἕνα καὶ νὰ κρατήσετε τὸ ἄλλο. Ἕνα ντουφέκι 100 ψυχὲς θὰ γλυτώση»…
    Μπορείς να μου δώσεις την ιστορική πηγή, στην οποία βρήκες και διάβασες αυτά που γράφεις ή απλά γράφεις όποια αυθαιρεσία κατεβάζει το κεφάλι σου, επειδή θεωρείς ότι απευθύνεσαι σε αγράμματους, οπότε νομίζεις ότι δικαιούσαι να υποτιμάς την νοημοσύνη μας …
    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ, με τις ψευτιές, τις ανακρίβειες και τα μυθεύματα μερικών ιδεοληπτικών και αμόρφωτων …

    1. Ο/Η Προς η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής ταύτης της αμαθείας λέει:

      Μπράβο αδελφέ τα είπες όλα. Ο Zagklos είναι στυγνός προπαγανδιστής, γνωρίζει και εφαρμόζει την κοπτοραπτική μέθοδο λίαν καλώς, όπως άλλωστε όλοι οι νεοειδωλολάτρες τύπου Ρασιά και σια, τον έχω αποδομήσει παλιότερα άπειρες φορές όπως εσύ με ιστορικά στοιχεία από τις πηγές. Γνωρίζει ότι αυτά που γράφει είναι ανιστόρητα αλλά προσπαθεί ο έρμος μήπως και ψαρέψει κάποιον που δεν έχει γνώση. Όσο για τον Γεννάδιο άριστος γνώστης των ελληνικών γραμμάτων και μελετητής του Αριστοτέλη όσο ελάχιστοι.

  3. Αν είχαν ενημερωθεί από τα αρχεία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως οι πολέμιοι της Εκκλησίας, δεν θα εξέθεταν εαυτούς, διότι θα εγνώριζαν ότι ο «αφορισμός» στον οποίον αναφέρονται, έχει ήδη αρθεί προ 200 ετών και δη από την Μεγάλη Δευτέρα του έτους 1821 (4.4.1821), έξι ημέρες προ του μαρτυρικού θανάτου του Εθνομάρτυρα Γρηγορίου Πατριάρχη Ε΄, ο οποίος, μαζί με τους συλλειτουργούς του, προέβη στην άρση του «αφορισμού» αυτού, σε μυστική τελετή του Πατριαρχείου …
    Εάν οι «πολίτες για την εκκοσμίκευση του κράτους», επιθυμούν με ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια να «περιορίσουν τον διχασμό της Ελληνικής Κοινωνίας», ΟΦΕΙΛΟΥΝ να ερευνήσουν -αντικειμενικά και πέραν ιδεοληπτικών θέσεων- τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και μόνον έτσι να κρίνουν τον «αφορισμόν», ο οποίος ήταν μόνον στα χαρτιά (εικονικός) και όχι στην ψυχή των Πατριαρχών (πραγματικός) … ΟΦΕΙΛΟΥΝ οι κύριοι αυτοί (ΚΕΠΕΚ) να διαβάσουν το πλήρες κείμενο των αφοριστικών (Ιστορία Τρικούπη, τόμος Α΄) για να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα περί του «αφορισμού» …
    Τα αδιαμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα της εποχής της έκρηξης της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821, τα οποία κάθε άλλο παρά ευνοϊκά ήταν για τους εξεγερθέντες ΄Ελληνες, μαρτυρούν και τον λόγον του «αφορισμού» :
    – Η σύσταση της περίφημης Ιερής Συμμαχίας (με πρωτοβουλία του Τσάρου Αλεξάνδρου Παύλοβιτς) μεταξύ Ρωσίας, Αυστρίας, Αγγλίας, Γαλλίας, που στόχο είχε την πρόληψη και καταστολή κάθε επανάστασης, καταδίκαζε την Ελληνική Επανάσταση εν τη γενέσει της, εφ΄όσον οι ΄Ελληνες, εκτός από την οργή του Σουλτάνου, είχαν να αντιμετωπίσουν και την μήνη των τότε υπερδυνάμεων …
    -Η Επανάσταση στην Βλαχία (όπου ηγεμών ήταν ο Φαναριώτης Μιχαήλ Σούτσος), με αρχηγό τον πρίγκιπα της Ρωσίας Αλέξανδρο Υψηλάντη, ώθησε τον Σουλτάνο Μαχμούτ Β΄ να ξεσπάσει -με θηριωδίες, αγριότητες και ωμότητες- εναντίον των Ελλήνων της Πόλης και να ζητήσει εξηγήσεις από τον Εθνάρχη των Ρωμιών (Μιλέτ μπασή) Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄, αλλά και από τον Τσάρο της Ρωσίας Αλέξανδρο Α΄Παύλοβιτς … και ο μεν Πατριάρχης, για να αποπροσανατολίσει τον Σουλτάνο, προσποιήθηκε ότι δεν γνωρίζει απολύτως τίποτε για την Επανάσταση (οι σύγχρονοί του ιστορικοί, καταγράφουν ότι γνώριζε και ενεθάρρυνε τον ξεσηκωμό), ο δε Τσάρος έσπευσε να δώσει τις εξής πληροφορίες στον «εν τυραννία αδελφό» του Σουλτάνο : α) Ο πρίγκιπας Αλ. Υψηλάντης επαύθη απ’ όλα τα εν Ρωσία καθήκοντά του και απεκηρύχθη. β) Ο Τσάρος δεν έχει καμία ανάμειξη. γ) Ο Σουλτάνος αφήνεται απόλυτα ελεύθερος να αντιδράσει όπως ξέρει και να συγυρίσει τους στασιαστές. (Το έγγραφο του Τσάρου, το διέσωσε πλήρες ο Σπ. Τρικούπης στον Α΄ Τόμο της Ιστορίας της Ελληνικής Επαναστάσεως).
    -Η έκδοση φετβά (διακήρυξης) του Σεϊχουλισλάμη Φεΐζ (υπέρτατου θρησκευτικού αρχηγού όλου του Ισλάμ), με την οποία εκαλούντο οι μουσουλμάνοι να εξαφανίσουν κάθε ίχνος χριστιανού από ολόκληρη την αυτοκρατορία, είχε ως αποτέλεσμα τις -κατ’ εντολήν του Σουλτάνου- εκτελέσεις των επιφανών Ελλήνων της Πόλης, με έναρξη από τους Μουρούζηδες και Μητροπολίτες, που εθεωρούντο τα πιο απαραβίαστα πρόσωπα. Να σημειωθεί ότι ο προηγούμενος Σεϊχουλισλάμης, τον οποίον επισκέφθηκε ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ (συνοδευόμενος από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Πολύκαρπο, τους μεγάλους δραγουμάνους Κωνσταντίνο και Νικόλαο Μουρούζη και τον αυθέντη Καλλιμάχη), αρνήθηκε να εκδώσει την εθνοκτόνο φετβά, με αποτέλεσμα να καθαιρεθεί και να απαγχονισθεί από τον σουλτάνο, ο οποίος συγχρόνως έπαυσε και δύο μεγάλους Βεζίρηδες, εξ αιτίας της επιδειχθείσης επιεικούς στάσης τους, έναντι των Ελλήνων…
    Μπροστά στον κίνδυνο της καταπνίξεως της Ελληνικής Επαναστάσεως, αλλά και στην εξαγγελθείσα εξόντωση όλου του Ελληνικού ΄Εθνους (η εντολή ήταν : «χριστιανός να μην μείνει»), οι μεν Πατριάρχες Θεόληπτος και Ιερεμίας Α΄ έδιναν ψεύτικους όρκους, ο δε Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄, εξέδιδε ψεύτικα αφοριστικά -στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου- για την σωτηρία του Γένους από βεβαία σφαγή και αφανισμό …
    Εξ άλλου, οι ίδιοι οι επαναστάτες αντελήφθησαν τη σημασία του αφορισμού του Πατριάρχη. Ουδείς από τους γενναίους ΄Ελληνες αγωνιστές πτοήθηκε από τα εικονικά αφοριστικά ούτε ο αγώνας τους για Ελευθερία και Ανεξαρτησία, κατεπνίγη … Ακόμη και ο ίδιος ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο οποίος –υποτίθεται- αφορίσθηκε από το Πατριαρχείο, έγραφε στους Σουλιώτες : «Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πύλης σάς στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθείτετε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρείτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου» …Ο Αναστάσιος Εμμανουήλ Παπάς σε γράμμα του, έλεγε : «… τέτοιοι αφορισμοί δεν έχουν πέραση, γιατί είναι φτιαγμένοι κατά διαταγή του Σουλτάνου…» … Ο Ανδρέας Λασκαράτος έγραφε στον Αριστοτέλη Βαλαωρίτη για το Γρηγόριο Ε΄ : «Ευλογώντας μέσα στην ψυχή του την Επανάσταση βρέθηκε αναγκασμένος να την αφορίσει για να γλυτώσει τους διατρίβοντας εις την Τουρκίαν ομοεθνείς και ομοθρήσκους του !…» …
    Ας αφήσουν κατά μέρος, λοιπόν, οι «πολίτες για την εκκοσμίκευση του κράτους» τις υποκριτικές κινήσεις και ας φροντίσουν να μην διχάζουν οι ίδιοι την Ελληνική Κοινωνία, με την αναθεώρηση και διαστρέβλωση της ιστορικής αληθείας …

  4. Μπορεί να με πει κάποιος, γιατί στην αρχαία Ελλάδα,
    στο λίκνο του πολιτισμού, δεν είχαμε αγίους?

    Και τι θα πει “άγιος” μήπως αυτός που δεν είναι από την γη?
    και αν σημαίνει “καλός” τι σχέση έχουν με το τίτλο οι δολοφόνοι άγιοι όπως
    κωνσταντίνος, ιουστινιανός, θεοδόσιος κλπ? (βασικά όλοι οι άγιοι
    ήταν δολοφόνοι, ή γλυφτες που έγλειφαν τους δολοφόνους).

  5. Τράβα αλλού να πουλήσεις φθηνή προπαγάνδα, δυστυχώς για σένα γνωρίζουμε ιστορία.

  6. Αν πραγματικα ψαχνετε για το τι φταιει για την καταντια μας αν ψαχνετε γιατι δεν σηκωνουμε κεφαλι και πως ξεκινησε ολο αυτο….Εαν θελετε να μαθετε το πως ροκανιζετε μια αυτοκρατορια και γινεται κουρελου… ακομα και γιατι στο σημερα δεν σηκωνεσαι απο τον καναπε σου και εχεις αποκτησει την κουλτουρα στο να μη θελεις να ανακατευτεις στην ουσια πουθενα .. Αν πραγματικα θες να βρεις την ριζα του κακου των παντων ΝΑΙ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ!!! βρισκεται σε αυτη τη θρησκεια και στους αντιπροσωπους της που μισουν καθε τι ελληνικο…Ψαχτε το απο την αρχη και θα δειτε ολοι πως καταφεραν απο περηφανο πολεμιστη-φιλοσοφο της ζωης – μεγαλο ερευνητη των παντων – εραστη της τεχνης- αθλητη-μαθηματικο μυαλο-αρχιτετεκτονα …και τοσα αλλα… να σε μετατρεψουν σε καρπαζοεισπρακτορα!!!! Επισης αυτοι οι τυποι ξερουν πολυ καλα οτι αν αρχισετε να ασχολειστε και να ψαχνεστε με το τι εστι ελλην , αυτους τους γελοιους θα τους στειλετε απο εκει που ηρθαν!!! Το ηξεραν καλα βεβαια οτι θα ερχοταν μια εποχη που καποιοι θα ξεφευγαν απο το κοπαδι …για αυτο εδω και χρονια λενε συνεχεια οτι δηθεν θα ερθει η εποχη που θα μας κυνηγησουν…προετοιμαζουν συνεχεια το εδαφος για διαφορα και τα παρουσιαζουν σαν προφητειες … Σας λενε συνεχεια οτι , οτι τραβαει η χωρα και κατα επεκταση εσεις το παθαινετε γιατι φυγατε απο το μονοπατι του θεου και οτι ειμαστε δηθεν αμαρτωλοι….δηλαδη σας ποτιζουν και με ενοχες…. Θα μπορουσα να γραψω τομους για τον πραγματικο ρολο που εχουν παιξει στον ελληνικο χωρο αυτοι οι κοπριτες …Και ποσα μυρια κακα μας εχουν βρει απο τις καταρες τους …ενω την ιδια ωρα σου λενε εσενα να μην αναθεματιζεις γιατι ειναι κακο …ενω στην πραγματικοτητα θελουν να σου πουν οτι αυτο το προνομιο στην τελικη θελουν να το εχουν μονο αυτοι…αχαχαχαχα …Για να μη το παω και παραπερα για το ποιοι ειναι οι πραγματικοι λογοι που γκρεμισαν τους ελληνικους ναους, τους εκαναν οικοδομικα υλικα χτιζοντας απο πανω τους δικους τους ….Και οχι δεν ειμαι δωδεκαθειστης ….Επρεπε αυτος ο τοπος να ζησει 400 χρονια σκλαβιας και για αυτο υπευθυνοι κατα 99,99% φταινε αυτοι (γιατι ημασταν αμαρτωλοι…τα ιδια ελεγαν και τοτε στους αμοιρους ) Αλλα αναρωτιεμαι ποσοι αιωνες πρεπει να περασουν ακομα για να ξυπνησει ο μεσος ελληνας να δει τι εχει παθει απο δαυτους , και να τους παρει επιτελους στο κυνηγι και να τους πεταξει στη θαλσσα ποσοι ???

  7. Οι Ιστορικοί που έγραψαν για τα γεγονότα εκείνης της εποχής αναφέρουν πως οι βάρβαροι δεν σε ρωτούσαν αν είσαι Χριστιανός πριν σε σφάξουν ! Σε ρωτούσαν αν θέλεις να αλλαξοπιστήσεις η είσαι άθεος .

  8. «Τους ασεβείς και καταραμένους αυτούςΕλληνιστές, και με φωτιά και με ξίφος και με πνιγμό και με κάθε τρόπο θανατώστε τους. Μαστιγώστε , φυλακίστε, κόψτε τους τη γλώσσα, ύστερα το χέρι και αν επιμένουν, τότε στείλτε τους στο βυθό της θάλασσας. Είμαι χριστιανός, ως εκ τούτου δεν δύναμαι να είμαι Έλλην. Αν με ρωτήσει κανείς τι είμαι, απαντώ Χριστιανός είμαι.» (Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος)
    ………………………………………………
    ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
    ”Ένα πράγμα σας συμβουλεύω Χριστιανοί μου:
    Αν θέλετε να μαζώξετε όλοι σας τα άρματα, να τα δώσετε
    εις τους ζαπιτάδες και να τους ειπήτε: Δεν είναι εδικά μας.
    Εμάς ο Χριστός μας τον σταυρό μας εχάρισεν να έχωμεν και όχι άρματα”

  9. σιγα να μην παρει πισω τον αφορισμο ουτως η αλλος αδελφα σωματεια ειναι απο την ιδια μητρα προεκυψαν οποτε το πολυ πολυ να ξανααφορησει την επομενη επανασταση που δεν βλεπω να γηνεται γιατι ειναι καλητερα τα ριαλιτι απο τον πολεμο

  10. Η απάντηση στους όψιμους πατριώτες έρχεται από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές της επανάστασης και μέσα από τις ιστορικές πηγές. Ο αρχηγός της επανάστασης Αλέξανδρος Υψηλάντης σε επιστολή του μέσα από το προσωπικό του αρχείο γράφει, ο αφορισμός του πατριάρχη είναι ψευδής μην φοβάστε. Τα γεγονότα που ακολούθησαν όπως ο θάνατος του θρησκευτικού αρχηγού των μουσουλμάνων, ο απαγχονισμός του πατριάρχη, οι σφαγές χριστιανών της Πόλης και άλλων μητροπολιτών αποδεικνύουν ότι ο αφορισμός δεν ήταν αποτέλεσμα προδοσίας αλλά εξαναγκασμού και βίας . Αυτή είναι η ιστορική πραγματικότητα οποιαδήποτε άλλη άποψη είναι είτε ανιστορητη, είτε εξυπηρετεί προπαγανδιστικούς σκοπούς πχ Αριστερών, μασόνων, δωδεκαθειστων. Όσο για τον Βαρθολομαίο ποτέ δεν ανέφερε ότι ξεσηκώθηκαν οι ξεβρακωτοι το 21 αυτό είναι δημοσίευμα της κολοφυλαδας του Κουρή Αυριανής καθαρά για πολιτικούς λόγους. Και τώρα ένα δωράκι για τους νεοειδωλολατρες δωδεκαθειστες,μασόνους που το παίζουν πατριώτες ο Υψηλάντης στην σημαία του έγραψε Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατριδος.

    1. προς απιστους ανθελληνες χριστιανους η θρησκεια σας και η μουσουλμανικη προερχονται απο την ιουδαικη θρησκεια γεγονος οποτε παντε να αναθεματισετε τους ελληνες οπως κανετε καθε κυριακη της ορθοδοξειας και μετα προσευχηθειτε υπερ της αγιας σιων και του προγονυ σας αβρααμ και μετα να αναρωτιεσται τι φταιει…2000 χρονια εχουμε την κολοθρησκειας και δεν παραξαμαι απολυτως τιποτα μονο χασαμε και φυσικα τα ιδια υσχηουν για ολους τους θρησκοληπτους πανω απο ολα η ΕΛΛΑΣ κουφαλες μετα ολα τα αλλα

  11. Σε πλήρη αρμονια με της δηλώσεις του προκαθημενου της ορθόδοξης εκκλησίας
    Δημητρίου Αρχοντόνη, Bαρθολαιου
    “…ΔΥΣΤΥΧΩΣ οι 2 λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων,
    όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι, το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές”

  12. Βρήκαν αφορμή οι εκκοσμικευτές να πάρουν το αίμα τους πίσω απο την εκκλησία. Κρίμα!!

Comments are closed.