Η Ρωσική Εκκλησία προειδοποίησε με αυστηρότητα: Μην γίνετε σαν τα λουκάνικα
Κάποιοι από όσους βγήκαν χθες στους δρόμους της χώρας φώναζαν με αφορμή το εμβόλιο συνθήματα έναντια στο 666 και στο “χάραγμα του Αντίχριστου” και άλλα τινά… Και τους είπαν…παλαβούς.
Μετά από ειδήσεις σαν την ακόλουθη πως να μην το ξανασκεφτεί κανείς;
Και μάλιστα η είδηση προκύπτει από την Ορθόδοξη Ρωσία! Οι Μοσχοβίτες, λοιπόν, που έχουν εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού ή τον έχουν περάσει τους τελευταίους έξι μήνες θα μπορούν να πάνε σε ένα εστιατόριο ή καφετέρια στην πόλη χρησιμοποιώντας ένα προσωρινό τατουάζ με την εικόνα ενός κώδικα QR. Αυτό αναφέρθηκε από το RIA Novosti. Και ήδη έχει αντιδράσει η Ρωσική Εκκλησία.
Ο Vakhtang Kipshidze, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συνοδικού Τμήματος Εκκλησιαστικών Σχέσεων με την Κοινωνία και τα ΜΜΕ, μοιράστηκε τη γνώμ του για την πιθανή εφαρμογή τατουάζ με κωδικούς QR στο σώμα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Θρησκείας και Πολιτικής .
«Ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, που έχει αναπτυχθεί στον Ιουδαϊκό-Χριστιανικό πολιτισμό, προϋποθέτει έναν ολοκληρωμένο και ασυμβίβαστο διαχωρισμό του ατόμου από το πράγμα. Η λογική που ισχύει για τον κόσμο των πραγμάτων, αγαθών και υπηρεσιών γίνεται όργανο ταπείνωσης για τον κόσμο των ανθρώπων. Όσο βολικό και αν φαίνεται. Ο κωδικός QR, όπως και οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία, δηλωμένος ως γενικά εφαρμόσιμος ή υποχρεωτικός, αναπόφευκτα μετατρέπεται σε εργαλείο καταστολής της ανθρώπινης ελευθερίας. Και μόνο επειδή ένα άτομο είναι πιο περίπλοκο και ευέλικτο από ένα πράγμα, είναι αδύνατο να το εντάξουμε στο πλαίσιο της τεχνολογίας χωρίς να διαπράξουμε απαράδεκτη βία εναντίον του», έγραψε ο Kipshidze στο κανάλι του στο Telegram.
«Οι προσωρινοί περιορισμοί στην ανθρώπινη ελευθερία δικαιολογούνται όταν υπάρχει απειλή. Αλλά σε κάθε περίπτωση, όχι μέσω ενός ηλεκτρονικού αναγνωριστικού που είναι αδιαχώριστο από έναν άνθρωπο. Που με τον πιο ρητό τρόπο μας θυμίζει τα σύμβολα της δουλείας: μαρκαρίσματα, σχοινιά γύρω από το λαιμό, που χρησιμοποιήθηκαν για σκλάβους στην αρχαία Ρώμη. Ο Homo sapiens δεν πρέπει να αποδείξει την κατάστασή του με κανένα αναγνωριστικό, αξίζει τον σεβασμό λόγω του γεγονότος ότι είναι ένας άνθρωπος που δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού », πιστεύει ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Ελπίζω πάρα πολύ ότι λίγοι θα αποφασίσουν να εφαρμόσουν τέτοια σήμανση στον εαυτό τους, εθελοντικά όμοια με γιαούρτια και λουκάνικα. Και οι υπόλοιποι θα είναι σε θέση να υπερασπιστούν την αξιοπρέπεια τους», συνόψισε ο Kipshidze.
Ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατορίων και Ξενοδόχων της Ρωσίας (FRiO), Σεργκέι Μιρόνοφ, δήλωσε στη RIA Novosti ότι οι εστιάτορες της Μόσχας είναι κατηγορηματικά εναντίον της χρήσης ενός κωδικού QR που είναι εγγεγραμμένος σε ένα άτομο με τη μορφή τατουάζ. Κατά τη γνώμη του, μια τέτοια πρόταση μπορεί να αναφέρεται σε τραγικές ενώσεις. Ο Μιρόνοφ σημείωσε επίσης ότι τέτοιες πρωτοβουλίες μπορεί να μην είναι επωφελείς για τη διαδικασία εμβολιασμού στη χώρα.
Νωρίτερα αναφέρθηκε για την πρωτοβουλία, σύμφωνα με την οποία οι Μοσχοβίτες που έχουν εμβολιαστεί ή έχουν νοσήσει τους τελευταίους έξι μήνες θα μπορούν να πάνε σε ένα εστιατόριο ή καφετέρια χρησιμοποιώντας ένα προσωρινό τατουάζ με την εικόνα του κώδικα QR. Αυτό αναφέρθηκε από το ρωσικό πρακτορείο RIA Novosti το οποίο επικαλέστηκε την υπηρεσία Τύπου της υπηρεσίας παράδοσης φαγητού του Delivery Club.
Η εταιρεία ξεκίνησε μια τέτοια επιλογή σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό κατάστημα Everink Tattoo. Συνολικά, υπάρχουν έξι επιλογές για το σχεδιασμό γραμμικού κώδικα για τους χρήστες, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να επιλέξει ένα για τον εαυτό του.
Για να κάνετε ένα τατουάζ, πρέπει να κάνετε παραγγελία στον ιστότοπο και, αφού επικοινωνήσετε με τον διαχειριστή, να στείλετε έναν κωδικό QR στο κατάστημα. Το σχέδιο θα διαρκέσει για δύο εβδομάδες.
Σε σχέση με την αντίδραση του κοινού, οι συντάκτες της πρωτοβουλίας προέτρεψαν να μην αναζητήσουν πρόσθετα νοήματα σε αυτήν.
«Ξεκινήσαμε ένα έργο με την ομάδα μάρκας Everink για να προσελκύσουμε περαιτέρω την προσοχή του κοινού στο θέμα του εμβολιασμού. Είναι επιχείρηση που πρέπει τώρα να βοηθήσει τους ανθρώπους να προσαρμοστούν γρήγορα στη νέα πραγματικότητα, μεταξύ άλλων μέσω τόσο διασκεδαστικών έργων. Τα τατουάζ είναι προσωρινά, διαρκούν μόνο δύο εβδομάδες, έχουν δημιουργηθεί για ευκολία, οπότε δεν χρειάζεται να αναζητήσετε πρόσθετες έννοιες σε ένα δημιουργικό έργο», δήλωσε η υπηρεσία Τύπου του Delivery Club στο πρακτορείο.