Οι αρχές της Νότιας Κορέας που αναζητούν απαντήσεις για την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή της χώρας ερευνούν τον ρόλο ενός σκληρού φράγματος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης που χτυπήθηκε μετά τη συντριβή του αεροσκάφους την Κυριακή.
Το ανάχωμα αποτέλεσε το επίκεντρο της προσοχής, αλλά δεν είναι ασυνήθιστο να υπάρχουν εμπόδια και κίνδυνοι κοντά στο τέλος των διαδρόμων προσγείωσης – όχι μόνο εξοπλισμός πλοήγησης, αλλά και μεγάλοι δρόμοι, αποθήκες, δέντρα και συχνά ανοιχτό νερό.
Αρκετά άλλα βασικά ερωτήματα παραμένουν για τους ερευνητές, όπως γιατί το αεροσκάφος προσγειώθηκε αργά στον διάδρομο με τόσο υψηλή ταχύτητα, χωρίς να έχει αναπτυχθεί το σύστημα προσγείωσης και χωρίς να έχει γίνει εμφανής η χρήση των πτερυγίων, τα οποία χρησιμοποιούνται για την επιβράδυνση του αεροπλάνου.
Ο γενικός διευθυντής πολιτικής αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, Κιμ Χονγκ-ρακ, δήλωσε σε ενημέρωση των δημοσιογράφων ότι οι αξιωματούχοι «θα προβούν σε πρόσθετη επανεξέταση των προτύπων ασφαλείας των αεροδρομίων μας».
Οι οικογένειες των νεκρών παρέμειναν την Τρίτη στο διεθνές αεροδρόμιο Muan για να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από τις αρχές.
Οι πρώτες θεωρίες σχετικά με την αιτία της συντριβής επικεντρώθηκαν σε χτύπημα πουλιού, αλλά ορισμένοι ειδικοί δεν πιστεύουν ότι ένα τέτοιο γεγονός – το οποίο είναι σχετικά συχνό – θα ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να εμποδίσει τον πιλότο να κατεβάσει το σύστημα προσγείωσης του Boeing 737-800 καθώς πλησίαζε τον διάδρομο προσγείωσης.
«Δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο για να αναγκαστεί να κάνει μια τέτοια προσγείωση», δήλωσε ο John Nance, ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας και πρώην στρατιωτικός και εμπορικός πιλότος που πετούσε 737 για την Alaska Airlines.
Μιλώντας σε τηλεοπτική συνέντευξη Τύπου, ο Kim δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία θα μειώσει τα χειμερινά της δρομολόγια κατά 10-15% και θα προσπαθήσει να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.
Ο Τσόι, ο οποίος αντικατέστησε το Σαββατοκύριακο τον παραπεμφθέντα πρώην εκτελούντα χρέη προέδρου Χαν Ντακ-σου, δήλωσε ότι προτεραιότητα είναι να εντοπιστούν τα υπόλοιπα θύματα και να στηριχθούν οι οικογένειες των επιβατών. «Ακόμα και πριν βγουν τα τελικά αποτελέσματα, ζητάμε από τους αξιωματούχους να αποκαλύψουν με διαφάνεια τη διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος και να ενημερώσουν αμέσως τις οικογένειες που πενθούν», δήλωσε σε συνάντηση για τη διαχείριση των καταστροφών.
Ο Τσόι κήρυξε αμέσως επταήμερο πένθος και απέτισε φόρο τιμής σε μνημείο στο σημείο της συντριβής. Παρόμοια μνημεία έχουν στηθεί και σε άλλα σημεία της χώρας, ενώ οι σημαίες κυμάτιζαν μεσίστιες.
Εκπρόσωποι του αμερικανικού NTSB, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και της κατασκευάστριας εταιρείας αεροσκαφών Boeing είχαν προγραμματίσει να συναντηθούν στο Μουάν την Τρίτη.
Η εξακρίβωση της αιτίας του δυστυχήματος θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο περίπλοκη και χρονοβόρα από ό,τι συνήθως, αφού το υπουργείο δήλωσε ότι από τον κατεστραμμένο καταγραφέα δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου έλειπαν βασικά κομμάτια, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την εξαγωγή των δεδομένων του. Το δεύτερο «μαύρο κουτί» που περιέχει τον καταγραφέα φωνής του πιλοτηρίου ήταν σε καλύτερη κατάσταση, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Ο Παρκ Χαν-σιν, του οποίου ο αδελφός έχασε τη ζωή του στη συντριβή, δήλωσε ότι οι αρχές του είπαν ότι ο αδελφός του έχει αναγνωριστεί, αλλά είπε ότι δεν μπόρεσε να δει τη σορό του.
Οι αρχές της Νότιας Κορέας θα βρεθούν υπό πίεση για να αποφύγουν την επανάληψη των συνεπειών της καταστροφής του φέρι Sewol τον Απρίλιο του 2014, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από 300 άνθρωποι, κυρίως μαθητές γυμνασίου. Πολλοί συγγενείς των θυμάτων κατήγγειλαν ότι οι αρχές χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να αναγνωρίσουν τους νεκρούς και να εξακριβώσουν τα αίτια του δυστυχήματος.
Οι σοροί τεσσάρων από τα αναγνωρισμένα θύματα του δυστυχήματος της Κυριακής παραδόθηκαν στις οικογένειές τους, ανέφερε το Yonhap, επικαλούμενο τοπικούς αξιωματούχους.