Νότια Κορέα: Το μοιραίο λάθος που οδήγησε στον θάνατο 179 επιβαίνοντες του αεροπλάνου της Boeing 737-800

Κοινοποίηση:
notiakorea_3e984

Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.
Όλοι οι επιβάτες θα είχαν επιβιώσει αν δεν υπήρχε ο τσιμεντένιος τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, είπε ειδικός της αεροπορίας, για το δυστύχημα στη Νότια Κορέα με τους 179 νεκρούς.

Τα αεροδρόμια δεν πρέπει να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος ενός διαδρόμου, δήλωσε στο Sky News ειδικός της αεροπορίας. Χωρίς αυτόν, το αεροπλάνο θα είχε ακινητοποιηθεί, ακόμα κι αν ο εξοπλισμός προσγείωσής του δεν λειτουργούσε σωστά, είπε ο David Learmount.

«Όταν γλιστρούσε στο τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν φλεγόταν. Το αεροσκάφος ήταν πλήρως υπό έλεγχο» δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «ακόμα και όταν ακούμπησε το αεροσκάφος στο έδαφος, το επίπεδο των φτερών ήταν απόλυτα ευθυγραμμισμένο. Ο χειρισμός του αεροσκάφους ήταν σωστός. Το αεροπλάνο ήταν καλά μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» επισήμανε.

Ο Learmount υπογράμμισε πως τα πληρώματα έκτακτης ανάγκης ήταν έτοιμα και περίμεναν να σβήσουν με αφρό τις φλόγες που προκλήθηκαν από τη συντριβή.

Ωστόσο όπως είπε, το κλειδί για την κατανόηση της αιτίας της συντριβής είναι «να μάθουμε γιατί ο πιλότος δεν μπόρεσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή τον εξοπλισμό προσγείωσης του αεροπλάνου», συνέχισε ενώ επισήμανε «ο λόγος που πέρασε σε όλο το μήκος του διαδρόμου το αεροσκάφος ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα».

Δεν είναι σαφές ακόμα εάν το σύστημα ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, είπε.

«Ο πιλότος είχε στείλει μήνυμα mayday (sos). Το mayday είναι δήλωση του περιστατικού. Λέει (στον πύργο ελέγχου) ότι “έχω πραγματικό πρόβλημα εδώ”» είπε ο κ. Learnmount σημείωσε πως ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να αναφέρει συγκεκριμένα τα προβλήματα επειδή εκείνη την ώρα ο φόρτος εργασίας του ήταν τόσο υψηλός».

Η μαρτυρία ενός από τους επιζώντες

Ένας από τους δύο επιζώντες του τραγικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα έχει τις αισθήσεις του και ανταποκρίνεται και σύμφωνα με το Guardian, είπε στους γιατρούς ότι είχε «ήδη διασωθεί» όταν ξύπνησε.

Ο 33χρονος επιζών, γνωστός ως Lee, εργαζόταν ως αεροσυνοδός στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη το πρωί της Κυριακής.

Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μετέφεραν αρχικά τον Lee σε ένα νοσοκομείο στην κοντινή πόλη Mokpo, νότια της Σεούλ, αλλά αργότερα τον μετέφεραν στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ewha Womans της Σεούλ.

«Όταν ξύπνησα, είχα ήδη διασωθεί», είπε στους γιατρούς του νοσοκομείου, σύμφωνα με τον διευθυντή του Ju Woong.

«Είναι πλήρως ικανός να επικοινωνήσει», είπε ο διευθυντής του νοσοκομείου. «Δεν υπάρχει ακόμη ένδειξη απώλειας μνήμης ή κάτι τέτοιο». Ο Lee νοσηλεύεται στην εντατική καθώς οι γιατροί του διέγνωσαν πολλαπλά κατάγματα και κίνδυνο παράλυσης.

notiakorea_3e984.jpg

Οριστικός απολογισμός το αεροπορικού δυστυχήματος

Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.

Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.

Από τους 179 νεκρούς έχουν αναγνωρισθεί οι 65, ανακοίνωσε η πυροσβεστική υπηρεσία διευκρινίζοντας ότι λαμβάνονται δείγματα DNA για την αναγνώριση των υπολοίπων θυμάτων ενώ κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Ωστόσο το δεύτερο μαύρο κουτί έχει υποστεί μερική ζημιά, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap στη Νότια Κορέα. Η ζημιά πιθανότατα θα καθυστερήσει την ανάλυση για τον εντοπισμό της αιτίας του δυστυχήματος, δήλωσαν αξιωματούχοι. «Η αποκωδικοποίηση του FDR μόνο μπορεί να διαρκέσει περίπου ένα μήνα», πρόσθεσε ο αξιωματούχος. «Αν δυσκολευόμαστε να το αποκωδικοποιήσουμε εδώ, τότε ίσως χρειαστεί να το στείλουμε στο NTSB», είπε ο δεύτερος αξιωματούχος. «Έχουν περιπτώσεις από όλο τον κόσμο να αναλύσουν, οπότε θα μπορούσε να πάρει αρκετό χρόνο».

Ο πύργος ελέγχου είχε ειδοποιήσει το πλήρωμα του αεροσκάφους για σύγκρουση με σμήνος πουλιών, σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Μεταφορών. Ο πιλότος εξέπεμψε «Mayday» δύο λεπτά αργότερα κατά την προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response