Ένα πολύ σοβαρό θέμα αποκαλύφθηκε στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, το οποίο αναμένεται να έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις και επιπτώσεις, ακόμα και στην Ελλάδα…
Έχουμε μπει για τα καλά στην εποχή που το αυτοκίνητο έχει ανοιχτεί στις ψηφιακές υπηρεσίες και είναι πλέον μία “ανοιχτή” πλατφόρμα που αφορά όχι μόνο την οδήγηση αλλά και την ψηφιακή διασύνδεση.
Το γεγονός αυτό κάνει το αυτοκίνητο ευάλωτο σε όσους για διάφορους λόγους θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος αλλά -πολύ περισσότερο- στα προσωπικά δεδομένα του ιδιοκτήτη του.
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι ειδήσεις για χάκερς που “σπάνε” τους κώδικες ασφαλείας των οχημάτων έτσι ώστε να αποκτούν πρόσβαση σε αυτά είτε για να τα κλέψουν είτε για να υποκλέψουν στοιχεία των οδηγών τους.
Αυτό όμως που έγινε με την Toyota στην Ιαπωνία δεν έχει προηγούμενο. Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρία, πάνω από 2 εκατομμύρια οδηγοί αυτοκινήτων της είναι αντιμέτωποι με διαρροή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων τους.
Η Toyota δήλωσε και επίσημα ότι τα δεδομένα 2,15 εκατ. χρηστών αφέθηκαν να είναι δημόσιθα διαθέσιμα στην Ιαπωνία για σχεδόν μία δεκαετία, από το Νοέμβριο του 2013 έως και τα μέσα Απριλίου του 2023.
Η διαρροή, η οποία αποδίδεται σε σφάλμα ρύθμισης στο περιβάλλον του cloud, το οποίο από λάθος είχε κατατάξει αυτές τις πληροφορίες όχι ως ιδιωτικές αλλά δημόσιες.
Όποιος είχε πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να γνωρίζει την τοποθεσία που βρισκόταν το κάθε όχημα, τον αριθμό πλαισίου, αλλά και πληροφορίες που ανταλλάσσει με το cloud ο οδηγός και τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για κακόβουλη χρήση.
Στους πελάτες που επηρεάστηκαν περιλαμβάνονταν όσοι εγγράφηκαν στην υπηρεσία δικτύου T-Connect από τις αρχές του 2012 έως τις 17 Απριλίου, δήλωσε η Toyota, ζητώντας συγγνώμη για την πρόκληση ανησυχίας.
Επηρεάστηκαν επίσης οι χρήστες του G-Link, μιας παρόμοιας υπηρεσίας για τους ιδιοκτήτες των Lexus, η οποία παρέχει λειτουργίες όπως η υποστήριξη έκτακτης ανάγκης.
Η ιαπωνική εταιρία αναγνώρισε το λάθος της και ζήτησε δημόσια συγνώμη. Και υποσχέθηκε ότι από εδώ και στο εξής θα αλλάξει όλες τις διαδικασίες ώστε να μην υπάρξει το παραμικρό ενδεχόμενο να επαναληφθεί κάτι τέτοιο.
Πάντως όλα αυτά δημιουργούν σκεπτικισμό για τις παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες και την συνδεσιμότητα, με τους κατασκευαστές να είναι υποχρεωμένοι πλέον να ελέγχουν πιο αυστηρά την ασφάλεια που προσφέρουν.
Το 18 αγορασα ενα χοντα με προγραμμα δωρεαν για 1 χρονο της εταιριας.
Μόλις περασε ο χρονος δεν ξανακαν ανανεωση και το κατηργησαν.