Η σύμβαση θα ανατεθεί υπό τη μορφή χωριστών τμημάτων και οι προσφορές είναι δυνατόν να υποβάλλονται από τον ίδιο προσφέροντα οικονομικό φορέα για το ένα ή και για τα 2 τμήματα. Το τμήμα Α «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική Αττική» είναι σύμβαση αξίας 196 εκατ. ευρώ, ενώ το τμήμα Β για «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στη Δυτική Αττική» είναι ύψους 204,3 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές έχει προγραμματιστεί να δοθούν έως τις 19 Δεκεμβρίου 2023, ενώ η αποσφράγιση θα πραγματοποιηθεί στις 22/12/2023.
Όπως επίσης σημειώνεται στην περίληψη της προκήρυξης, η συνολική διάρκεια της σύμβασης μπορεί να παρατείνεται μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Αναθέτοντος Φορέα μέχρι το 50% αυτής, ύστερα από σχετικό αίτημα του αναδόχου που υποβάλλεται εντός οκτώ (8) μηνών πριν από τη λήξη της διάρκειάς της. Σχετικά με την περιγραφή των δικαιωμάτων προαίρεσης, κατά την διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης (για αμφότερα τα τμήματα), ο Αναθέτων Φορέας διατηρεί δικαίωμα να αυξήσει μονομερώς και με τους ίδιους όρους το συγκοινωνιακό έργο έως του ποσοστού 4%.
Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από την ΟΑΣΑ Α.Ε. σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης συνολικού ποσού 402,7 εκατ. ευρώ για τα έτη 2024 μέχρι και 2032.
Τα τμήματα
Όπως αναφέρονταν στην προκαταρκτική προκήρυξη που προ εβδομάδων είχε αναδείξει το insider.gr, η σύμβαση υποδιαιρείται σε δύο τμήματα, το πρώτο αναφορικά με την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική Αττική» και το δεύτερο σε σχέση με την «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στη Δυτική Αττική». Προσφορές υποβάλλονται για το ένα ή και για τα δύο τμήματα. Η ΟΑΣΑ Α.Ε. έχει προεκτιμήσει την αμοιβή για κάθε τμήμα με βάση το Μέγιστο Μοναδιαίο Κόστος εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου (ΜΜΚ) το οποίο ανέρχεται 2,340 ευρώ / οχηματο-χιλιόμετρο.
Το Τμήμα Α περιλαμβάνει 25 Λεωφορειακές Γραμμές της Ανατολικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε 9.564.731,35. Η ΠΡΟΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΑΜΟΙΒΗ με ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ υπολογίζεται σε 196 εκατ. ευρώ.
Το Τμήμα Β περιλαμβάνει 38 Λεωφορειακές Γραμμές της Δυτικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα είναι 9.971.214,21. Η προεκτιμώμενη αμοιβή με προαίρεση υπολογίζεται σε 204,3 εκατ. ευρώ.
Το αντικείμενο του έργου
Μεταξύ άλλων, ο κάθε Ανάδοχος κάθε Τμήματος θα προβεί στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας.
Συγκεκριμένα θα διαθέσει (ανάλογα με τις απαιτήσεις του Τμήματος, όπως αναφέρονται παραπάνω):
i. κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία, μήκους περίπου 12 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 90 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τρεις πόρτες,
ii. αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία, μήκους περίπου 18 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 150 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τέσσερις πόρτες,
iii. midi λεωφορεία, μήκους περίπου 8 μέτρων, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 50 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με δύο πόρτες, στην εγκατάσταση και λειτουργία Αμαξοστασίου μέχρι την λήξη του πρώτου έτους από την υπογραφή της Σύμβασης, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων, στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας.
Τον(ους) ανάδοχο(ους) βαρύνουν όλες οι πάσης φύσεως δαπάνες και εργασίες που απαιτούνται ώστε τα λεωφορεία να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, για ασφαλή κυκλοφορία σε καθημερινή βάση, των καυσίμων, ελαστικών, καθαρισμού και απολύμανσης περιλαμβανομένων, στην Παροχή Υπηρεσιών Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με την κινητοποίηση του απαραίτητου προσωπικού με Αστικά Λεωφορεία για 8 έτη σε κάθε Τμήμα σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολόγησης που εκπονεί ο ΟΑΣΑ.
Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει αριθμό εφεδρικών λεωφορείων ίσο με το 10% των απαιτούμενων από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την διασφάλιση της διαθεσιμότητας των οχημάτων ανεξαρτήτως πιθανών βλαβών ή συντηρήσεων (συνεπώς απαιτούνται 87 + 9 για το Τμήμα Α και 105 + 10 για το Τμήμα Β).
ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑΝΚΣ ΑΠΕΙΛΗΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΑΙΝΟΥΣ ΓΥΦΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΠΑΝ ΝΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΗΚΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΚΑΛΟ ΘΑΝΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΑΣΑΑ ΝΑ ΙΔΙΩΤΗΚΟΠΟΙΗΘΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΑΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΟΠΟΥΛΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕς ΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ
Είδαμε και τα χάλια του ΟΑΣΑ και με τα λεωφορεία του και με τους μηχανικούς του και τους οδηγούς του δημόσιους υπαλλήλους που τα κάνουν κουδούνιστρες.
Και δως του δανεικα χαρακτηρισμενα σαν επιδοτησεις και “μεταρρυθμισεις”! Καποια ωραια πρωια η λαμογια θα τελειωνει ομως και θα τη πληρωσουνε και οι αθωοι!
Έβαλαν στις αστικές συγκοινωνίες τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ,τα οποία υποτίθεται ότι θα αναβάθμιζαν το συγκοινωνιακό έργο και το ποιό είναι το αποτέλεσμα?Σαπάκια λεωφορεία τα οποία μένουν από βλάβες,οδηγοί κάθε καρυδιάς καρύδι με πενιχρούς μισθούς οι οποίοι εργάζονται 8-10 ώρες και τα ΚΤΕΛ τσεπώνουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο!!Λεφτά για ημέτερους επιχειρηματίες υπάρχουν..!!