ΟΣΕ: Άμεσες πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων

Κοινοποίηση:
35135211-treno

Η διοίκηση του Οργανισμού ανακοίνωσε πρόσφατα μέτρα ασφαλείας μετά από ένα σοβαρό περιστατικό που συνέβη στη Σφενδάλη. Συγκεκριμένα, μια αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε ένα δέντρο το οποίο είχε πέσει πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές και στα καλώδια ηλεκτροδότησης. Το γεγονός αυτό προκάλεσε ζημιές στην καμπίνα του μηχανοδηγού και οδήγησε στη διακοπή της κυκλοφορίας των τρένων.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), κ. Γιάννος Γραμματίδης, ανακοίνωσε την ίδρυση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου και Περιβάλλοντος. Αυτή η νέα διεύθυνση θα έχει ως κύριο στόχο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων που αφορούν τον καθαρισμό της αυτοφυούς βλάστησης καθώς και την κοπή δέντρων κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Η νέα Διεύθυνση θα είναι υπεύθυνη για τη συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ΟΣΕ. Αυτό περιλαμβάνει διαδικασίες που θα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στη βιωσιμότητα των σιδηροδρομικών υποδομών.

Σημειώνεται, ότι μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης. Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».

 

Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».

«Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος» κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response