Είναι γνωστό πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν το πόση βενζίνη καίει ένα αυτοκίνητο.
Υπάρχουν αρκετοί μύθοι που συνοδεύουν την οδήγηση. Ένας εξ αυτών πως αν οδηγείς με νεκρά ταχύτητα σε κατηφόρα, δεν καις βενζίνη. Πρόκειται για ένα τεράστιο ψέμα που όλοι έχουμε πιστέψει αλλά αποδεικνύεται «απάτη» και μόνο κακό θα κάνει στο αυτοκίνητό μας.
Η εσφαλμένη εντύπωση που επικρατεί είναι πως η νεκρά ταχύτητα σταματάει την τροφοδοσία του κινητήρα. Πρακτικά, απεμπλέκοντας το κιβώτιο ταχυτήτων, μειώνεις τον έλεγχο που έχεις στο αμάξι, κάτι που σημαίνει ότι η οδήγηση γίνεται πιο επικίνδυνη και επιβαρυντική για τα φρένα του αυτοκινήτου.
Παράλληλα απενεργοποιείς τον έλεγχο που έχει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου στους θαλάμους καύσης. Αξιοποιείται το φρενάρισμα του κινητήρα, όπως και οι νόμοι της βαρύτητας και της αδράνειας για την κίνηση του οχήματος. Βεβαίως και συνεχίζει να δουλεύει ο κινητήρας αλλά όχι εξαιτίας της βενζίνης, είναι η κίνηση των τροχών που κάνουν τα μπιστόνια να κινούνται.
Από την άλλη, στην περίπτωση της νεκράς ταχύτητας, το σύστημα αποκόπτεται από τον κινητήρα και λειτουργεί ανεξάρτητα από την κίνηση των τροχών και τη βαρύτητα που μετακινεί το αμάξι. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζει να τροφοδοτεί κανονικά τον θάλαμο καύσης, καταναλώνοντας με απόλυτη βεβαιότητα παραπάνω βενζίνη.
Το σωστό για τη βέλτιστη κατανάλωση (και όχι μόνο) είναι να επιλέγεις τη μεγαλύτερη σχέση ταχυτήτων στην κατηφόρα και όχι τη νεκρά.
Ευχαριστώ ψηφοφόρος για την ανάλυση!!!
Αγαπητέ φίλε “Νικόλαος Ζ” αποδεικνύεται.
1. Όταν το όχημα κινείται π.χ. με 50 χαω, δεν αγγίζουμε το πεντάλ και στο κιβώτιο δεν υπάρχει σχέση, ο κινητήρας λειτουργεί περιστρεφόμενος στο ρελαντί, επειδή αναρροφάται αέρας που αναμιγνύεται με την καυσιγόνο ύλη, καίγεται και παράγει χημική ενέργεια που, μετατρέπεται σε κινητική μέσω κινούμενων μερών (εμβόλου, διωστήρα, στροφαλοφόρου άξονα) και η οποία δαπανάται για την λειτουργία του.
2. Όταν το όχημα κινείται π.χ. με 50 χαω, δεν αγγίζουμε το πεντάλ και στο κιβώτιο υπάρχει σχέση, ο κινητήρας περιστρέφεται λόγω της κινητικής ενέργειας που παράγεται από την βεβιασμένη περιστροφή των τροχών, η οποία μεταφέρεται μέσω των γραναζιών του κιβωτίου στον κινητήρα, δίχως να χρειάζεται η δαπάνη ενέργειας της προηγούμενης παραγράφου.
3. Παράλληλα, με την λειτουργία της 2η παραγράφου, χρησιμοποιείς την αδράνεια του κινητήρα για την επιβράδυνση, επιμηκύνοντας την διάρκεια ζωής των υλικών τριβής των φρένων, από 5 έως 10%.
Οι παρατηρήσεις σου είναι σωστές.
Με το ίδιο αυτοκίνητο, σύζυγός μου καταναλώνει 7,5 l/100 ενώ εγώ μόλις 5,3 l/100.
Δηλαδη οταν ειναι σε νεκρα ο κινητήρας δουλεύει ρελαντί. Δεν αποδεικνύετε όμως πως ξοδευει περισσότερο καύσιμο ???? Εξηγήστε το….. Πιστεύω αν οχι σε πολύ κατήφορο σίγουρα η νεκρα είναι λαθος αλλά υπάρχουν αποστάσεις οπως π.χ οταν πλησιάζεις ενα σηματοδοτεί η εχει ελαφρά κατηφόρα μπορείς να είσαι με νεκρά, εμπειρία χρειάζεται και αντίληψη…..
Ακόμα αντίκα οδηγείς χειροκίνητη ΜΟΥΛΕ; ΤΡΑΒΑ βγάλε κάνα φράγκο μπας και πάρεις ΑΥΤΟΜΑΤΟ.
Δε σε γνωρίζω αλλά από το ύφος που απαντάς πιο πολύ μου κάνεις για Ρωσοπόντιος. Οι πραγματικοί Έλληνες δεν μειώνουν έτσι κάποιον που έχει διαφορετική νοοτροπία ή/και οικονομικό υπόβαθρο. Στο προτεκτοράτο που δυστυχώς ζούμε το αυτόματο αυτοκίνητο είναι για ένα κλάσμα του πληθυσμού. Η κατάντια είναι που ακούς ότι αφήνονται τα Ι.Χ. στα συνεργεία “της γειτονιάς” λόγω ανέχειας. ‘Αλλοι σκοτώνονται στους δρόμους γιατί έπρεπε να οδηγάνε ένα σαράβαλο κ.λ.π. κ.λ.π. Σχεδόν για τα πάντα πρέπει να αφαιρείται και κάτι από τη τσέπη σου. Αφού λοιπόν σαν λαός δεν ακολουθούμε το παράδειγμα Γαλλίας / Αργεντινής ας μη μιλάμε παραπάνω. Όποιος είναι τυχερός πάει και δουλεύει σε μια σοβαρή χώρα του εξωτερικού και αποχερετά μια για πάντα αυτό το χώρο – θίασο.