Για το περιβόητο copy-cat ίσως να έχετε ακούσει. Αφορά τις περίφημες αντιγραφές κλασικών σχημάτων ή ακόμη και νέων μοντέλων από κινεζικές εταιρείες. Οι οποίες καταφεύγουν με θράσος στη συγκεκριμένη λύση από τη στιγμή που η κινεζική νομοθεσία είναι ιδιαίτερα ελαστική σε τέτοιου είδους θέματα.
Έτσι, αν μία εταιρεία όπως η Porsche ή η Land Rover κινηθούν νομικά για πνευματικά δικαιώματα αυτό που κερδίζουν είναι να μη εξαχθούν τα μοντέλα «μαϊμούδες» και να διατίθενται αποκλειστικά στην εσωτερική αγορά της μεγάλης ασιατικής χώρας.
Πέρυσι λανσαρίστηκε το Sportster S και ο Evolution αντικαταστάθηκε από τον Revolution Max 1250T λόγω των κανονισμών του Euro. Ωστόσο, στις ΗΠΑ το Evo συνεχίζει να παλινδρομεί στις Sportster 883 και Forty-Eight.
Και ενώ η Harley διατηρεί στη ζωή τον αερόψυκτο V2 για 36 χρόνια η κινεζική Shineray τον αντιγράφει πλήρως στα 1.200 κυβικά και με 60 ίππους. Και πολλές μαϊμούδες μαζί, θα προσθέταμε…