Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζήτησαν επισήμως σήμερα, Πέμπτη 19/09 από τις Βρυξέλλες «επείγοντα μέτρα αρωγής» για να αντιμετωπίσουν την αυστηροποίηση, το 2025, των προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στις οποίες θεωρούν πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, ιδιαίτερα εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «καλεί τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να προτείνουν επείγοντα μέτρα αρωγής πριν τεθούν σε ισχύ το 2025 οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.
Χάρη στην αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη βελτίωση των θερμικών κινητήρων, οι κατασκευαστές έχουν σεβαστεί μέχρι τώρα τη λεγόμενη προδιαγραφή CAFE (Corporate Average Fuel Economy), η οποία τους επιβάλλει, υπό την απειλή μεγάλων προστίμων, να σέβονται έναν ετήσιο μέσο όρο εκπομπών ανά όχημα που πωλούν.
Όμως η συνεχής μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τα τέλη του 2023 (12,6% των πωλήσεων στην Ευρώπη τους 12 τελευταίους μήνες, έναντι 13,6% ένα χρόνο νωρίτερα) περιπλέκει τα δεδομένα.
«Αυτό δημιουργεί την αποθαρρυντική προοπτική να επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσαν να επενδυθούν καλύτερα στη μετάβαση προς την ουδετερότητα άνθρακα, ή την προοπτική να υπάρξουν αχρείαστες μειώσεις παραγωγής, απώλειες θέσεων εργασίας και εξασθένηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της ευρωπαϊκής αξίας», προειδοποιούν οι κατασκευαστές.
Κρατώντας αποστάσεις από τους ανταγωνιστές της, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Stelantis, υπεραμύνθηκε την Κυριακή της επιβολής της νέας προδιαγραφής με δηλώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Όλοι γνωρίζουν από καιρό τους κανόνες, όλοι είχαν το χρόνο για να προετοιμασθούν και συνεπώς τώρα είμαστε στην κούρσα», δήλωσε ο επικεφαλής της Stelantis Κάρλος Ταβάρες.
Η ACEA, σε ανεπίσημη διακοίνωσή της την οποία επικαλούνται το Bloomberg και η Le Monde και η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευσθεί, πρότεινε στις 13 Σεπτεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενεργοποιήσει μια σπάνια κατεπείγουσα διαδικασία και να αναβάλλει για δύο χρόνια την επιβολή των ενισχυμένων προδιαγραφών.
Σε 13 δισ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος των προστίμων
Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το ποσό των ενδεχόμενων προστίμων σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. Ή διαφορετικά θα είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την παραγωγή τους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια μονάδες, «δηλαδή το ισοδύναμο άνω των οκτώ εργοστασίων», με τις συνεπαγόμενες απώλειες θέσεων εργασίας.
Οι κατασκευαστές θα μπορούσαν επίσης να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από λιγότερο ρυπογόνους κατασκευαστές, αλλά έτσι θα επιδοτούσαν ουσιαστικά τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εξαιτίας διαφόρων παραγόντων: η Γερμανία, πρώτη ευρωπαϊκή αγορά, κατάργησε τα μπόνους για την αγορά τους, τα μικρότερα μοντέλα μόλις που αρχίζουν να βγαίνουν στην αγορά και οι αγοραστές ανησυχούν για την περιορισμένη αυτονομία τους και για τα ακόμη ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης.
Όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι το 2025 στην Ευρώπη και να φθάσουν από 20% ως 24% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα από την ομάδα σκέψης Transport & Environment (Μεταφορά και Περιβάλλον).
Μην αγοράζετε ηλεκτρικά ρε όρνια τηγανοκέφαλα!!!
Θα κάνετε πάλι πλούσιους τους πολιτικούς που ετοιμάζουν μπίζνες, οπως κονόμησαν κ από τα εμβόλια κ η αυτονομία του αυτ/του σας θα μειώνεται κάθε χρόνο.
ΟΡΝΙΑ ΞΥΠΝΗΣΤΕ.