Οι γονείς «γυρνούν τη πλάτη» στο καλάθι του μαθητή και κάνουν λόγο για ψύλλους στα άχυρα

Κοινοποίηση:
ascacascascas

Πρεμιέρα σήμερα για το «καλάθι του μαθητή», την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης με στόχο την διατήρηση των τιμών στα βασικά σχολικά είδη σε ανεκτά επίπεδα με φόντο την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-24. Το πρώτο κουδούνι στα σχολεία θα ηχήσει στις 11 Σεπτεμβρίου όμως ήδη γονείς και μαθητές επιδίδονται στο κυνήγι των προσφορών για τις αγορές της σχολικής λίστας που όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος είναι ιδιαιτέρως απαιτητική.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του μαθητή» καταγράφεται μεσοσταθμική μείωση του κόστους των σχολικών ειδών  μεγαλύτερης του 5%. Επισημαίνεται πως οι μειώσεις τιμών κατά μέσο όρο φτάνουν και στο 10% σε μεγάλες αλυσίδες, ενώ υπάρχουν και προϊόντα που πωλούνται με πολύ μεγαλύτερη μείωση από πέρυσι. Η πρωτοβουλία για το «καλάθι του μαθητή» θα διαρκέσει έως τις 15 Οκτωβρίου, ενώ σε αυτό εντάσσονται:

Σχολικές τσάντες
Κασετίνες
Τετράδια / μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)
Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά
Χρωματιστοί μαρκαδόροι / ξυλομπογιές
Στυλό
Γόμες
Ξύστρες
Διαβήτες
Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)
Φωτοτυπικό χαρτί

Οι καταναλωτές θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis (https://e-katanalotis.gov.gr/) και να συγκρίνουν τις τιμές των σχολικών ειδών στα καλάθια που έχουν δημιουργήσει οι αλυσίδες και τα καταστήματα που συμμετέχουν στο μέτρο, ώστε να αποφασίζουν στη συνέχεια ποιες είναι οι πιο συμφέρουσες αγορές για εκείνους.

«Ψύλλοι στα άχυρα το σχολικό καλάθι για εμάς τους γονείς»

Οι γονείς που είναι και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν φαίνεται να είδαν θεαματικές προσφορές και συμφέρουσες τιμές στα είδη του «καλαθιού του μαθητή» καθώς όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής «Ψύλλοι στα άχυρα το σχολικό καλάθι για εμάς τους γονείς». Όπως τονίζουν «Αλήθεια τι διαφορά θα έχει το «καλάθι» της κυβέρνησης, αυτή τη φορά του «μαθητή», σε σχέση με τα υπόλοιπα καλάθια και pass, που στην ουσία αυτό που έκαναν ήταν να «νομιμοποιήσουν» τις τεράστιες αυξήσεις στις τιμές! Εξάλλου εμείς οι γονείς σε κάθε περίπτωση ήμασταν αναγκασμένοι να αναζητούμε τις προσφορές που ήδη υπήρχαν.»

Σε δεύτερο επίπεδο οι γονείς ψέγουν την κυβέρνηση για το γεγονός ότι παρά την κατά τα άλλα δημόσια δωρεάν παιδεία πληρώνουν διαρκώς από την τσέπη τους παροχές για να μπορέσουν οι μαθητές να ανταποκριθούν στο αναφαίρετο δικαίωμα της εκπαίδευσης. Όπως καταγγέλουν «Βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα φροντιστήρια, την εκμάθηση ξένων γλωσσών, τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας, την λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, παράλληλη στήριξη, την μεταφορά προς το σχολείο όταν δεν υπάρχει η σχολική μεταφορά, την επαφή τους με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, στο πλαίσιο της γύμνιας των κρατικών δωρεάν υποδομών…Πληρώνουμε από την τσέπη μας ακόμη και τις σχολικές δράσεις και τις εκδρομές, που πραγματοποιούνται στο ωράριο λειτουργίας του Σχολείου… Σήμερα οι οικογένειες δυσκολεύονται πάρα πολύ να ανταπεξέλθουν σε όλα αυτά, και αυτό έχει σοβαρές συνέπειες και στην ψυχολογία των παιδιών, ειδικά όταν βλέπουν γύρω τους έναν τεράστιο πλούτο που τα ίδια και οι οικογένειες τους δεν μπορούν καν να προσεγγίσουν.»

Τονίζοντας ότι «Το 2024 δεν κάνουμε καμία έκπτωση για τις ανάγκες και το μέλλον των παιδιών μας» καλούν μεταξύ τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συνασπιστούν για να διεκδικήσουν από κοινού:

· Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη, χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών για αγορά αναλώσιμων, γραφικής ύλης, υλικών χειροτεχνίας, μαρκαδόρους κλπ, προκειμένου να εφοδιαστούν όλα τα Σχολεία με τα απαραίτητα είδη για να ασκήσουν οι εκπαιδευτικοί το παιδαγωγικό τους έργο, χωρίς να επιβαρύνονται οι γονείς.

· Χρηματοδότηση Σχολικών Δράσεων & Σχολικών Εκδρομών από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μεταφοράς Μαθητών, προκειμένου να διεκπεραιώνει ολοκληρωμένα και με ασφάλεια κάθε είδους μεταφορά μαθητών, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των γονέων.

· Να εκπονηθούν απογευματινά προγράμματα για την χειμερινή περίοδο, με τους ίδιους όρους που περιγράφουμε παραπάνω, χωρίς κόστος συμμετοχής, για να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών μας για αθλητικές & πολιτιστικές δραστηριότητες.

· Ουσιαστική επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα», με προοπτική καθολικής εφαρμογής του, ξεκινώντας από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση/ Ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων γευμάτων.

· Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στελεχωμένα με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και εξασφαλισμένη λειτουργία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με τους αναγκαίους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο (για τα Γυμνάσια/πλήρης έλλειψη στα Λύκεια) δεν καλύπτει τις ανάγκες και ωθεί τους μαθητές στα φροντιστήρια. Κατάργηση τράπεζας θεμάτων/Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Αντίστοιχα δημιουργία Τμημάτων Ένταξης εξασφαλισμένη λειτουργία τους από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

· Ενίσχυση/επέκταση των μαθημάτων ξένων γλωσσών στο πλαίσιο του Δημόσιου Σχολείου, γενναίες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, αύξηση ωρών διδασκαλίας από τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, προκειμένου οι μαθητές τελειώνοντας τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να αποκτούνκρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, με ευθύνη και χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας. Αντίστοιχη πιστοποίηση να λαμβάνουν οι μαθητές στην Πληροφορική/Γνώση Χρήσης Υπολογιστών.

Η χρηματοδότηση των μέτρων αυτών, πέραν της ανακούφισης που θα προσφέρει στον προϋπολογισμό της κάθε οικογένειας, θα συμβάλλει συνολικότερα στην αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, στο μορφωτικό αποτέλεσμα της παιδαγωγικής διαδικασίας, καθώς και στην κοινωνικοποίηση και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας, δίνοντας διεξόδους σε χιλιάδες νέους που βλέπουν τα όνειρα τους να ματαιώνονται, θα προσφέρει εναλλακτικές δημιουργικές μορφές έκφρασης απέναντι σε αντικοινωνικές συμπεριφορές…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: