Έναν πονοκέφαλο έχει να αντιμετωπίσει ο Ίλον Μασκ και αυτός δεν είναι άλλος από το πλήγμα που προκαλούν ποντίκια και αρουραίοι στα οχήματα Tesla. Παρά το γεγονός ότι οι αγοραστές δαπανούν δεκάδες χιλιάδες δολαρίων για ένα όχημα Tesla, η εταιρεία αρνείται να καλύψει τις ζημιές που εντοπίζονται και έχουν προκληθεί από αρουραίους, ποντικούς και άλλα τρωκτικά.
Συγκεκριμένα, η 41χρονη Σάρα Ουίλιαμς που ζει στο Μανχάταν και πηγαίνει με το Tesla της στην εργασία της στο Μπρονξ, είπε στην Post για ένα ανησυχητικό περιστατικό που σημειώθηκε όταν πήγε το 2018 Model 3 αυτοκίνητό της στον εμπορικό αντιπρόσωπο της εταιρείας στο Νιου Τζέρσεϊ στα μέσα Μαΐου καθώς ο κλιματισμός σταμάτησε να δουλεύει. “Άνοιξαν το καπό και ένα τρωκτικό έπεσε! Είναι τρελό!” είπε η γυναίκα. Το τρωκτικό προφανώς βρήκε τον τρόπο να μπει στο όχημα και προκάλεσε ζημιές σε διάφορα εσωτερικά καλώδια που είχαν μόνωση με σόγια και όχι με λάδι, με αποτέλεσμα να είναι πιο ελκυστικά για τα τρωκτικά. Όταν η Ουίλιαμς, που πλήρωσε 59.200 δολάρια για το αυτοκίνητό της, διαμαρτυρήθηκε, η εταιρεία δεν δέχθηκε να παρέχει βοήθεια. Η επισκευή διήρκεσε περισσότερο από έναν μήνα και το εκτιμώμενο κόστος ανήλθε στα 5.000 δολάρια, όπως είπε η ιδιοκτήτρια. Παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις ότι το ακριβό όχημα θα είναι έτοιμο σύντομα, η Ουίλιαμς δεν πήρε το Tesla της ούτε τη στιγμή που δημοσιευόταν το συγκεκριμένο άρθρο στη Post, σχεδόν δύο μήνες μετά.
Ο Service Advisor της Tesla Χοσέ Σόλις, σε email που έστειλε στη γυναίκα, της έγραψε ότι “οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν σόγια αντί λάδι στη μόνωση καλωδίων για νεότερα οχήματα, επειδή είναι πιο φθηνά και είναι καλύτερα για το περιβάλλον. Η χρήση αυτού του υλικού δεν θεωρείται “ελάττωμα” στο σχέδιο ή στη χρήση… Δεδομένου ότι υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες εκτός του ελέγχου της Tesla, δεν μπορούμε να το καλύψουμε αυτό με εγγύηση ή με επισκευή”. Και πράγματι, αυτό δεν είναι μόνο πρόβλημα της Tesla, καθώς πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πλήθος παραπόνων για τη χρήση των καλωδίων με επικάλυψη σόγιας που έλκει τα τρωκτικά. Και όπως και η Tesla, και οι υπόλοιποι αρνούνται να καλύψουν τη ζημιά υποστηρίζοντας ότι οι ποντικοί που μασούν το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι συνέπεια της φύσης και όχι δικό τους πρόβλημα. Ένα παρόμοιο πρόβλημα είχε αναφέρει η Honda στη Chicago Sun-Times τον Ιούνιο, όταν ένας άνδρας από το Ιλινόι προσπαθούσε να κάνει μήνυση εναντίον της.
Μέχρι στιγμής η Tesla φαίνεται πως είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν δεχθεί αγωγή από δυσαρεστημένους πελάτες, για το γεγονός ότι χρησιμοποιεί υλικά από σόγια, τα οποία είναι πολύ δημοφιλή στα τρωκτικά. Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάξει καθώς τα παράπονα για ποντίκια στα αυτοκίνητά της αυξάνονται μαζί με τη δημοφιλία της εταιρείας, που τώρα εκτιμάται στα 632 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τον Τόμπι Μπέιτσον, ένας εφευρέτης από τη Μεγάλη Βρετανία που βρήκε προϊόν το οποίο κρατά μακριά τους ποντικούς μακριά από τα οχήματα, είπε ότι η εταιρεία του έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των οδηγών Tesla. Όπως είπε, περίπου 150 ιδιοκτήτες Tesla έχουν επικοινωνήσει με την εταιρεία του, έχοντας αναφέρει προβλήματα με τρωκτικά τον περασμένο χρόνο.
Η εταιρεία του πουλά το RatMat, το οποίο περιγράφεται ως “οριζόντιος ηλεκτρικός φράχτης” που κρατά τα τρωκτικά μακριά από τα οχήματα. Το RatMat διανέμεται στη Νέα Υόρκη από μια εταιρεία που χρεώνει περίπου 1.500-1.700 δολάρια για ένα σύστημα, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας, που μίλησε στην Post.
Σύμφωνα με ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Tesla, πάντως, αναφέρθηκαν αρκετά προβλήματα με αρουραίους στα οχήματά τους ενώ άλλοι χρήστες του Διαδικτύου παραπονέθηκαν για ζημιές από ποντίκια και σκίουρους. Όλα αυτά αναφέρονται παράλληλα με την καταγραφή αύξησης ποντικιών γενικότερα. Τον Μάρτιο λέγεται ότι υπήρξε μια αύξηση 80% στη Νέα Υόρκη, μετά την επανέναρξη της οικονομίας, ενώ σύμφωνα με το Pest.co.uk, ένας λόγος μπορεί να είναι το γεγονός ότι τα ποντίκια αναγκάστηκαν να αλλάξουν συνήθειες στη διάρκεια της πανδημίας όταν εξαλείφθηκαν οι φυσικές πηγές τροφής τους, αφού μεταφέρθηκαν σε άδεια γραφεία λόγω κορονοϊού και τηλεργασίας.