Ο Μασκ προτείνει την αντικατάσταση των παραδοσιακών μαχητικών με drones

Κοινοποίηση:
mask

Ο δισεκατομμυριούχος Ίλον Μασκ, γνωστός για τη θέση του ως επικεφαλής της SpaceX και της Tesla, εξέφρασε πρόσφατα τις απόψεις του σχετικά με τη χρήση των σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών. Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, την οποία έχει δημιουργήσει ο ίδιος, δήλωσε ότι πιστεύει πως τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) θα είναι το μέλλον των στρατιωτικών συγκρούσεων στον αέρα.

 

Ο Μασκ χαρακτήρισε τα παραδοσιακά μαχητικά αεροσκάφη με πιλότους ως “απαρχαιωμένα”, υποστηρίζοντας ότι η χρήση τους οδηγεί μόνο σε θανάτους πιλότων. Η δήλωσή του ήρθε σε μια εποχή που η τεχνολογία των drones εξελίσσεται ραγδαία και οι στρατιωτικές δυνάμεις παγκοσμίως αρχίζουν να υιοθετούν αυτές τις νέες τεχνολογίες για να μειώσουν τους κινδύνους για το ανθρώπινο δυναμικό.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο F-35, το οποίο κατασκευάζεται από την Lockheed Martin και θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο. Το F-35 έχει χρησιμοποιηθεί από τις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ από το 2015 και έχει γίνει σημείο αναφοράς για τις σύγχρονες στρατηγικές πολέμου. Ο Μασκ φαίνεται να προτείνει ότι η εξάρτηση από τέτοιου είδους αεροσκάφη μπορεί να είναι λανθασμένη καθώς οι στρατιωτικές επιχειρήσεις μετατοπίζονται προς τη χρήση drones.

“Εν τω μεταξύ, έχεις ανόητους που κατασκευάζουν ακόμη μαχητικά αεροσκάφη με πιλότους όπως το F-35“, δήλωσε την Κυριακή δημοσιεύοντας ένα βίντεο που παρουσιάζει σε σχηματισμό εκατοντάδες μη επανδρωμένα αεροσκάφη λίγες δεκάδες μέτρα ψηλά.

Το F-35, το λεγόμενο αόρατο αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, αποτέλεσε πρόσφατα το προϊόν για το οποίο υπογράφηκαν συμβόλαια πώλησης προς τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Γερμανία.

Οι επικριτές του επικαλούνται συχνά την ιδιαίτερα περίπλοκη κατασκευή του, κυρίως λόγω του σχεδιασμού των προγραμμάτων πληροφορικής, και το πολύ υψηλό λειτουργικό του κόστος.

 

“Ο σχεδιασμός του F-35 απέτυχε ως προς τα προαπαιτούμενα, καθώς του ζητήθηκε να είναι πολλά πράγματα για πολύ κόσμο”, δήλωσε σήμερα ο Ίλον Μασκ, για τον οποίο το F-35 έγινε μια “περίπλοκη και δαπανηρή” μηχανή και χωρίς καμιά ειδικότητα στη μάχη.

Ωστόσο για τον Μάουρο Τζίλι, ερευνητή της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Ζυρίχης (ETH) “αυτό που κάνει το F-35 δαπανηρό, είναι τα λογισμικά και τα ηλεκτρονικά του εξαρτήματα, όχι ο πιλότος”.

“Αυτό είναι σημαντικό καθώς ένα επαναχρησιμοποιούμενο μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα χρειαζόταν όλα τα εντυπωσιακά ηλεκτρονικά εξαρτήματα του F-35”, έγραψε ο ερευνητής στην πλατφόρμα Χ.

Υπογραμμίζει εξάλλου ότι η ύπαρξη ενός προγράμματος με τόσο προηγμένες τεχνολογίες όπως του F-35 αναγκάζει τους αντιπάλους των Ηνωμένων Πολιτειών να ξεκινούν προγράμματα για να ανταποκριθούν σε αυτό, κυρίως προηγμένα ραντάρ.

“Με την ύπαρξή τους και μόνο, το F-35 και το B-1 αναγκάζουν τη Ρωσία και την Κίνα να κάνουν στρατηγικές επιλογές που διαφορετικά δεν θα έπρεπε να κάνουν (δηλαδή να διαθέτουν δημοσιονομικούς πόρους)”, σύμφωνα με τον Τζίλι.

“Ακόμα κι αν ο Μασκ είχε δίκιο (και έχει άδικο), η κατάργηση αυτών των προγραμμάτων θα μπορούσε να χαλαρώσει τους περιορισμούς” σε αυτούς τους αντιπάλους των Ηνωμένων Πολιτειών, πρόσθεσε.

 

 ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: