Όταν το 2001 ξεκίνησε η σταδιακή παράδοση της Αττικής Οδού, υπό του κλίματος έντονης αμφισβήτησης – αφού ήταν η πρώτη φορά στην Ελλάδα που αυτοκινητόδρομος θα διαχειριζόταν από ιδιώτες- φάνταζε σαν μία όαση για τη μονίμως μποτιλιαρισμένη Αττική.
Και έτσι ήταν! Αν και κλήθηκαν οι Αθηναίοι να πληρώσουν διόδια μέσα στην Αθήνα, δίπλα στο σπίτι τους, κάτι που ακόμα και σήμερα αποτελεί ευρωπαϊκή (ίσως και παγκόσμια) πρωτοτυπία, το έργο έδωσε ανάσα στην Αττική! Τα πρώτα χρόνια, την εποχή της ευμάρειας και των πιο καλών μισθών στη χώρα μας, όλα έδειχναν υπέροχα. Σήμερα όμως σε τι κατάσταση είναι αυτός ο αυτοκινητόδρομος και πόσο βοηθάει πλέον την καθημερινότητα των οδηγών. Έναν δρόμο που πληρώνουν πολύ ακριβότερα από τις «καλές εποχές» και με τους μισθούς σχεδόν 30% κάτω;
Καθημερινά, λοιπόν, οι επισκέπτες του αυτοκινητοδρόμου βιώνουν τεράστια μποτιλιαρίσματα τις ώρες αιχμής. Η εικόνα μάλιστα είναι -αν μη τι άλλο αποκαρδιωτική- το να είσαι ακίνητος μποτιλιαρισμένος ακόμα και μέσα στα διόδια ενώ έχει ήδη έχει πληρώσεις τα 2,8€. Το βιώνουμε πλέον καθημερινά: η Αττική Οδός είναι πλέον ένας κορεσμένος αυτοκινητόδρομος τον οποίο πληρώνουμε αδρά για να κινούμαστε όπως στους υπολοίπους μποτιλιαρισμένους δημόσιους δρόμους. Στην Κηφισιάς και στην Μεσογείων τουλάχιστον δεν υπάρχουν διόδια…
Τι μπορεί να γίνει; Οι λύσεις αυτή τη στιγμή είναι συγκεκριμένες:
1. Να μειωθεί άμεσα η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Και πως μπορεί να γίνει αυτό (…);
Μήπως η αύξηση της τιμής των διοδίων που είχε ανακοινωθεί από τη διαχειρίστρια εταιρεία το Καλοκαίρι, σ’ αυτό αποσκοπούσε, βλέποντας το προϊόν της ήδη κορεσμένο; Ομως είναι λύση αυτή; ΟΧΙ
2. Την ενίσχυση του αυτοκινητοδρόμου με άμεσα έργα στα σημεία που έχουν εντοπιστεί τα προβλήματα. Για παράδειγμα τη διάνοιξη ή τη δημιουργία γέφυρας στην έξοδο προς Εθνική Αθηνών Λαμίας κλπ. Παράλληλα την ανανέωση της παραχώρησης και την επέκταση του αυτοκινητοδρόμου.
3. Την παράδοση του έργου στο Κράτος το οποίο θα προχωρήσει στα έργα ενίσχυσης, με παράλληλη κατάργηση των διοδίων…
Όπως και να έχει, πρέπει κάτι να γίνει άμεσα και δραστικά, ώστε ένας από τους πιο σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, να γίνει και πάλι χρηστικός για τον κόσμο, ανακουφίζοντας παράλληλα το λεκανοπέδιο από την κυκλοφοριακή φόρτιση…
Τάκης Τρακουσέλλης
πηγή: www.newsauto.gr
Υπάρχει πάντα βέβαια η λύση να την κοπανήσετε από τη χαβούζα της πρωτεύουσας μη χέσω.
Άχρηστο επί της ουσίας έργο, για να δουλέψουν για μία ακόμη φορά οι κατασκευαστικές και να έχουν φυσικά δουλειά και οι αλλοδαποί εργάτες. Έργο ΠΑΣΟΚ… Αν ρυθμιζόντουσαν, ΣΩΣΤΑ οι σηματοδότες και δημιουργούσαμε ΔΩΡΕΑΝ κοινόχρηστους χώρους στάθμευσης στις περιοχές της Αθήνας, μάλλον θα βλέπατε ότι ΟΥΔΕΝ κυκλοφοριακό πρόβλημα υπήρχε και ίσως ούτε ακόμη υπάρχει! Θέλετε και άλλο; Αν καταργούσαμε το αναχρονιστικό και άκρως αντι-οικολογικό μέτρο του δακτυλίου, πάλι θα λυνόταν πολύ μεγάλο μέρος του προβλήματος… και εξηγώ: σχεδόν όλοι έχουν και μονά και ζυγά αυτοκίνητα, οι περιφερειακοί εκτός δακτυλίου οδοί, που φυσικά αυξάνουν και τις αποστάσεις γιά όσους ΔΕΝ κυκλοφορούν, ΔΕΝ είναι φυσικά σχεδιασμένες γιά τέτοιες αυξημένες ροές οχημάτων, με συνέπεια τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα… Μήπως, να πω και για τις λεωφορειολωρίδες, που ορίστηκαν πάνω στις ήδη υπάρχουσες διαθέσιμες λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς διαπλατύνσεις των οδών;;; Κοινώς, στενέψαμε τους υπάρχοντες δρόμους! Έτσι φυσικά δημιουργούμε εντονότατα κυκλοφοριακά προβλήματα, παρά τις επεκτάσεις του μετρό… έτσι ακριβώς, κρίνουμε και αναγκαία την ύπαρξη Αττικών Οδών και μάλιστα με διόδια!!! Και κάπως έτσι, θα κρίνουμε, ότι θέλουμε και νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού!!! Έργα καθαρά απατεωνίστηκα, όπως και τα περιβόητα, παντελώς ΑΧΡΕΙΑΣΤΑ τούνελ του δαχτυλιδιού της Αττικής Οδού, στον Υμηττό… Τούνελ, που είναι πασιφανές, ότι ουδεμία οικολογική έννοια είχαν!!!!!!! Απλούστατα λοιπόν, οι εκάστοτε έξυπνοι κυβερνώντες, δημιουργούν τεχνητή ζητήση έργων, ώστε να δουλεύουν οι Μπόμπολες, κλπ, κλπ, κλπ… ΕΛΛΑΣ, το μεγαλείο σου! Και σου παρουσιάζουν ότι έκαναν και έργα γιά το καλό μας! Μήπως θυμάτε κανείς, όταν πριν την ολοκλήρωση του τμήματος της Αττικής Οδού προς το αεροδρόμιο των Σπάτων, πως έγινε το μαγικό και αποσυμφορήθηκε η Λ.Μεσογείων, ώστε να διευκολυνθούν οι ταξιδιώτες;;;;;;; Με απλή ρύθμιση των σηματοδοτών (πράσινο κύμα), το οποίο κάποιες ώρες, ή ημέρες το ενεργοποιούν ακόμα (σπανίως) και ξαφνικά μηδέν κίνηση στη Λ.Μεσογείων!!! Επίσης, αν παρατηρήσετε, πως κάποιοι δρόμοι, ακόμη και με κυκλοφορία ελάχιστων οχημάτων, φρακάρουν από κίνηση, πιστέψτε με, στην ίδια κατηγορία είστε… ρυθμιση σηματοδότησης έργο γαρ, η οποία φυσικά είναι ελεγχόμενη από την σχετική υπηρεσία/κέντρο ελέγχου… ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ μας!!!