Τα «Φοιτητικά Νέα» εντόπισαν τον «πρώτο των πρώτων» των Πανελλαδικών 2020 – Ο Ραφαήλ Βλάχος άγγιξε τα 19.820 μόρια! Πρώτοι των Πρώτων Πανελληνίων 2020: Ο Ραφαήλ-Γιώργος Βλάχος, μαθητής του 2ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ιωαννίνων, συγκέντρωσε 19.820 μόρια και μιλά αποκλειστικά στα «Φοιτητικά Νέα» για την πορεία και την επιτυχία του.
Ο Ραφαήλ είναι λάτρης των τεχνών, όπως η ζωγραφική, η ποίηση και το θέατρο, ενώ του αρέσει και ο χορός. Εξηγεί στα «Φοιτητικά Νέα» πως, ενώ γνώριζε από νωρίς πως θέλει να ασχοληθεί με ένα επάγγελμα που να του επιτρέπει να προσφέρει βοήθεια στους συνανθρώπους του και να δείχνει το ενδιαφέρον του γι’ αυτούς, δεν έχει κατασταλάξει σίγουρα για το ποια είναι η Σχολή ή το Τμήμα που θα δηλώσει στο Μηχανογραφικό Δελτίο.
Είναι, όμως, αποφασισμένος να μείνει στον κλάδο της Υγείας και χαρακτηριστικά, μας λέει: «Η προσφορά και η αλτρουιστική διάθεση ήταν δύο από τα χαρακτηριστικά που με προέτρεψαν στο να ακολουθήσω τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας.» Συνεχίζει, τονίζοντας: «Συνειδητοποίησα πως χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και κόπος ώστε να κατακτήσω μια Σχολή η οποία ασχολείται με την φροντίδα, αλλά και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.»
Ο Ραφαήλ έδωσε στα «Φοιτητικά Νέα», επίσης, κάποιες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη και το πρόγραμμά του: «Το πρόγραμμα μελέτης σε καθημερινή βάση δεν ξεπερνούσε τις 3-4 ώρες, καθώς προτιμούσα να έχω ένα ποιοτικό και αποτελεσματικό διάβασμα λιγότερων ωρών, παρά ένα ποσοτικό και κουραστικό διάβασμα. Τον χρόνο που περίσσευε, τον χρησιμοποιούσα ανάλογα με τις ανάγκες μου.
Άλλες φορές είτε χαλάρωνα και ξεκουραζόμουν βλέποντας μια ταινία είτε έβγαινα έξω με την παρέα μου για να εκτονωθώ. Πολλές φορές ένιωθα την ανάγκη να κάνω προπονήσεις στο άθλημα που μου αρέσει, κάτι το οποίο με βοηθούσε να έχω έπειτα καλύτερη απόδοση στο διάβασμα.» Ακόμη, αναφέρεται στην διαδικασία απομνημόνευσης: «Το πρόβλημα της μνήμης ήταν κάτι που με απασχολούσε σαν μαθητή! Όμως, με συνεχείς επαναλήψεις και επιμονή, κατάφερα να περάσω την θεωρία των μαθημάτων στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Το να βρίσκομαι σε ένα ήρεμο περιβάλλον με καλό φωτισμό και οργάνωση στον χώρο, θεωρώ πως με βοηθούσε στο να συγκεντρωθώ για εποικοδομητική μελέτη.
Για να μπορέσω να αποστηθίσω κάτι ευκολότερα προσπαθούσα να συνδυάζω μια κίνηση, ταυτόχρονα με το διάβασμα (περπάτημα ή τσίχλα). Επίσης, με βοήθησε αρκετά στην απομνημόνευση το γεγονός ότι διάβαζα δυνατά αυτά που ήθελα να μάθω, ώστε να ακούω αυτά που λέω.» Για τη στιγμή που ο Ραφαήλ έμαθε τα αποτελέσματα, ο ίδιος αναφέρει στα «Φοιτητικά Νέα»: «Η ανακούφιση και η χαρά ήταν απερίγραπτη, καθώς ένιωσα λύτρωση, αφού οι κόποι και οι προσπάθειές μου ανταμείφθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.» Ενώ, συνεχίζει για τους γονείς του: «Η συγκίνηση και τα δάκρυα χαράς δεν άργησαν να εμφανιστούν στα πρόσωπα των γονιών μου, μετά τα αποτελέσματα!
Η στήριξη που έλαβα από την οικογένεια μου ήταν σε καθημερινή βάση, με πολλές μορφές. Άκουγαν τους προβληματισμούς μου και με βοηθούσαν όταν απογοητευόμουν να σηκωθώ ξανά στα πόδια μου για να συνεχίσω αυτό το μακρινό ταξίδι των Πανελληνίων.» Ακόμη, απευθύνεται στους μαθητές και μελλοντικούς υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021: «Η πίστη στον εαυτό τους, αλλά και το συστηματικό διάβασμα είναι δύο από τις παραμέτρους που δίνουν το εισιτήριο για την επιτυχία! Η προσπάθεια πάντα ανταμείβεται!» Τέλος, θεωρεί πως για την απόδοσή του πρωταρχικό ρόλο έπαιξε η δική του προσωπική μελέτη, βέβαια σε συνδυασμό με την βοήθεια του φροντιστηρίου και του Σχολείου.
1. Μόνο στην Ελλάδα υπήρχε(ει) το φαινόμενο να θεωρείται κατώτερο το πτυχίο του ΤΕΙ από ένα ανάλογο πτυχίο πανεπιστημίου ιδιων εξαμήνων. Τα πτυχία στην Ευρώπη έχουν αξία ανάλογη των διδακτικών μονάδων που πήρε ο φοιτητής. Δηλαδή υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα τα πόσα μαθήματα πέρασε ο φοιτητής. Το ανάλογο με το ότι το πτυχίο του ΙΕΚ είναι ανώτερο σε κλίμακα από το ΕΠΑΛ.
Επειδή λοιπόν οι συντεχνίες των μηχανικών πανεπιστημίου, θέλουν να έχουν ανωτερο πτυχίο από τον απόφοιτο του ΤΕΙ, άσχετα εάν έχουν πάρει και οι δύο πτυχίο με 300 μονάδες, δημιούργησαν αυτήν την κατώτερη κατηγορία…. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση όμως το πτυχίο του τειτζη των 300 μονάδων, είναι ισάξιο με τον πανεπιστημιακό των 300 μονάδων.
2. Στην σχολή πχ. Πληροφορικής (ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) εισάγονται ετησίως περίπου 200 άτομα. Από αυτά τα 160 περίπου είναι από Γενικά Λύκεια, τα υπόλοιπα παιδιά από ΕΠΑΛ( πρωινο-εσπερινο).
Το παιδί που θα εισαχθεί από τα ΕΠΑΛ μπορεί να είναι από ειδικότητα ηλεκτρονικού τομέα ή πληροφορικής . Τα παιδιά αυτά θα συναγωνιστούν μεταξύ τους και όχι με τα παιδιά από τα γενικά λύκεια. Εάν δεις τι γίνεται μετά την εισαγωγή στην σχολή, θα διαπιστώσεις ότι τα παιδιά από τα γενικά λύκεια θα υπερτερούν σε γνώσεις μαθηματικών και πιθανόν στον προγραμματισμό,ενώ τα παιδιά από το ΕΠΑΛ θα υπερτερούν σε γνώσεις τις ειδικότητας τους, δηλαδή στον προγραμματισμό οι της πληροφορικής και στα ηλεκτρονικά οι ηλεκτρονικοί. Οι του γενικού λυκείου θα ακούν για Άλγεβρα BOOLE και θα νομίζουν ότι είναι …κέικ.
Εν κατακλείδι:μην μπερδεύουμε τα σωβρακα με την γραβάτα. Για να μπεις σε σχολή συναγωνίζεται όμοιους σου, εάν μπεις στη σχολή έχεις πλεονεκτήματα σε κάποια μαθήματα και μειονεκτήματα σε κάποια άλλα, και η καραμέλα ότι τα ΤΕΙ ήταν (είναι ) κατώτερα από τα πανεπιστήμια δεν ισχύει στους κουτούς Ευρωπαίους….
Με τις πανελλήνιες ασχολείστε ακόμα? Ξέρετε πόσοι από αυτούς που θα εισαχθούν τώρα θα εγκαταλείψουν τις σπουδές τους και δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο? Και στο κάτω κάτω δεν βλέπετε ότι τα πτυχία σήμερα δεν έχουν καμιά αξία?
Για ΕΠΑΛ μιλάμε ρε άσχετοι;
το αποτέλεσμα μετράει…
Να υποθέσω εκεί στο μακελειό ξέρετε ότι δεν υπάρχει καμμία σύγκριση στο επίπεδο δυσκολίας μεταξύ εξετάσεων ΕΠΑλ και εξετάσεων γενικών λυκείων;
Όταν πας στον γιατρό τον ρωτάς από που πήρε το πτυχίο απο Ελλάδα ή Βουλγαρία; Ένα μπράβο στο παλικάρι δεν νομίζω να είναι δύσκολο να πεις και οχι να ρίχνεις φαρμάκι. Γιατί δεν πήγες και εσύ ΕΠΑΛ να περάσεις πρώτος εφόσον είναι τόσο εύκολο;
TA ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΑΠΟ ΟΤΙ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ 17.000 ΑΠΟ ΓΕΛ
Εάν δεν ξέρεις πως λειτουργεί το σύστημα αδελφέ, μην κρίνεις.
Τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ έχουν έναν αριθμό θέσεων διαθέσιμο και συναγωνίζονται μεταξύ τους. Δηλαδή δεν θα πάρει την θέση κάποιου από το γενικό λύκειο το παλικάρι (στην ιατρική).
Πρέπει επίσης να γνωρίζεις ότι φέτος για τις ίδιες θέσεις εισαγωγής, υπάρχουν περίπου 2500 υποψήφιοι επιπλέον (12500 πέρσι,περίπου 15000 φέτος)., οπότε τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ θα δουν τις βάσεις να εκτινάσσονται έως και 2000 μόρια στις σχολές με περσινή βάση τα 12000 μόρια…
ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΥΤΕ ΣΕ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΔΕ ΓΙΝΟΝΤΑΙ.
ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΕΔΩΣΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΕΠΑΛ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ.
ΠΛΗΡΗΣ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
Το δ θέμα των ηλεκτρικών μηχανών φέτος ,δεν το έλυναν στο σύνολό του ούτε καθηγητές. Δες στατιστικά στοιχεία πόσοι γράψανε πάνω από 18,5 φέτος… Ακόμα και σήμερα νομίζω ότι κανένα φροντηστηριο δεν ανάρτησε τις απαντήσεις….