ΠΑΡΑΕΓΙΝΕ ΤΟ ΚΑΚΟ! Αλλάζουν όλα με τα ηλεκτρικά πατίνια -Κράνη, ταχύτητα, ηλικία οδηγού

Κοινοποίηση:
1

Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους.

Μετά τα τροχαία με πατίνια, το υπουργείο Μεταφορών σε εισήγησή του προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών αναφέρει τα εξής:

Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.
Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.
Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α’) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.
Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ’ ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.
Οι συμάνσεις

Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.

Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Προς την θετική κατεύθυνση! Το θέμα είναι επειδή εδώ είναι Ελλάδα, εάν θα υπάρχουν συστηματικοί ελεγχοι για παραβάσεις ή οχι! Γιατί στην Ελλάδα υστερούμε στην εφαρμογή των ΝΟΜΩΝ …..

Comments are closed.