Οι ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως η πτώση της θερμοκρασίας, ή ιδιαίτερα αυξημένη θερμοκρασία, επηρεάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σημείο ακόμα και ακινητοποίησης. Αυτό συμβαίνει ξεκάθαρα εξαιτίας προβλημάτων που σχετίζονται με την απόδοση της μπαταρίας και τις αυξημένες ανάγκες ενέργειας των οχημάτων. Είναι σαφές λοιπόν πως οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που προκάλεσαν το μεγάλο χριστουγεννιάτικο μποτιλιάρισμα, δεν είχαν επαρκή ενέργεια στις μπαταρίες τους, όχι γιατί αμέλησαν αλλά γιατί προορισμοί σαν την Αράχωβα, δεν έχουν υψηλής τάσης φορτιστές. Άλλωστε τέτοιες καιρικές συνθήκες αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οδηγοί στην βόρεια Ευρώπη, χώρες που οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά στο 50%. Εχουν ομωσ επαρκέστατο δίκτυο με φορτιστές μεγάλης τάσης.
Πιθανές αιτίες ακινητοποίησης στις χαμηλές θερμοκρασίες
Πλήρης αποφόρτιση της μπαταρίας
Σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, η αυτονομία της μπαταρίας μειώνεται δραστικά. Αν δεν υπάρχει επαρκής φόρτιση ή αν η διαδρομή είναι μεγαλύτερη από την προσαρμοσμένη αυτονομία, το όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί πριν φτάσει στον προορισμό του. Σημειώστε πως η ανάγκη θέρμανσης της καμπίνας και των μπαταριών αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας, μειώνοντας την αυτονομία έως και 40%.
Αδυναμία ενεργοποίησης της μπαταρίας
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου λειτουργούν καλύτερα σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών. Αν η θερμοκρασία πέσει πολύ χαμηλά, μπορεί να αδυνατούν να παρέχουν την απαιτούμενη τάση για να ενεργοποιηθεί το όχημα.
“Πάγωμα” του συστήματος διαχείρισης ενέργειας
Το Battery Management System (BMS) είναι υπεύθυνο για την προστασία της μπαταρίας από φθορά. Σε ακραίο ψύχος, το σύστημα μπορεί να περιορίσει ή να μπλοκάρει την παροχή ενέργειας προς το όχημα για την αποφυγή βλαβών, αφήνοντας το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο.
Εν κατακλείδι, η βασική αιτία που έμειναν τα τρία (σύμφωνα με πληροφορίες) ηλεκτρικά στη διαδρομή Αράχωβα – Λιβάδι, είναι ο μη σωστός υπολογισμός της αυτονομίας της μπαταρίας τους, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών…
τα προβληματα με τα ηλεκτρικα σε χαμηλες και υψηλες θερμοκρασιες καθως και αλλα ειναι γνωστα. Οποιος παιρνεις ηλεκτρικο αυτοκινητο ειναι μακακας σπανιου ειδους
Μα φυσικά! Δεν φταίνε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ξεμένουν από ενέργεια στις έντονες καιρικές συνθήκες! Φταίει που στη βλάχο-χώρα αμελήσαμε να βάλουμε φορτιστές κάτω από κάθε δέντρο σε αραιοκατοικημένες ορεινές περιοχές! Ναι αυτό είναι!!!! Βέβαια, κανείς δε λέει ότι και να υπήρχαν φορτιστές, δεν θα προλάβαιναν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα δημιουργούνταν απίστευτες ουρές αφού η φόρτιση είναι χρονοβόρα κι όχι 3 λεπτά όπως με την βενζίνη…
Εντελώς συμπτωματικά είδα ταυτόχρονα το ίδιο επεξηγηματικό-εκπαιδευτικό άρθρο υπέρ των ηλεκτρικών στο σάιτ του κυρίου Μάκη… τυχαίο και συμπτωματικό θα είναι! Όπως θα έλεγε και ο Αλέφαντος: σας το εξήγησα όμορφα; Μάθετε νεοταξίτικη μπαλίτσα…
Φορτώσανε τον κόσμο άχρηστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να κονομήσουνε πάλι!!!
Καραμήτρο, πες το με απλά λογάκια: τα ηλεκτρικά κάθα τρεις αι λίγο δέλουν φόρτιση όταν οι θερμοκρασιες είναι υψηλές ή χαμηλές για τους λόφους που αναφερες;. θέρμανση ή ψύξη καμπίνας και μπαταραριων. Ειδικά το σετ των μπαταριών για να μην διαλυθεί ¨κόβει¨ αυτόματα με τον BMS την παροχή ενέεργειας ότν το απόθεμα της ενέργειας είναι κάτω πό ένα όριο που μάλλον είναι ¨άγωνστο¨ στον οδηγό!
Στις Βόρειες χώρες δεν μας έχουν πει κάθε πότε τα φορτίζουν και κάθε πότε αλλάζουν σετακι των >10.000 ευρω, δηλαδή Καραμήτρο οι φορτιστές δεν είναι η πάνακεια, αλλά αντίθετα κρύβουν το πρόβλημα!
Θα έχουν δουλειά οι SOS και θα τους τα πάρουν χοντρά και καλά θα κάνουν με τον κάθε Καραμήρο …
Ξεχάσατε τα βίντεο πέρυσι τέτοια εποχή στην Αμερική που ξέμειναν όλα τα ηλεκτρικά και δεν φόρτιζαν λόγο του χιονιά σε 5 πολιτείες; Ξεχάσατε τα χιλιόμετρα ουράς στο Σικάγο από ηλεκτρικά που έσβησαν λόγο του πάγου;