Εικοσιτετράωρη απεργία στη ΣΤΑ.ΣΥ (ηλεκτρικός, μετρό, τραμ) την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου εξήγγειλαν τα σωματεία εργαζομένων της εταιρείας, με θέμα την λήψη μέτρων ασφαλείας στους εργασιακούς χώρους, έπειτα από το πρόσφατο δυστύχημα στη γραμμή 1.
Την ίδια ημέρα, στάση εργασίας θα κάνουν τα λεωφορεία από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9 το πρωί και από τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας και τα τρόλεϊ από την 1 έως τις 3 το μεσημέρι.
Οι εργαζόμενοι θέτουν ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται από την ΣΤΑΣΥ αλλά και από την εργολαβική εταιρεία που ανέλαβε τη συντήρηση των γραμμών.
Ζητούν να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση του θανάτου του εργαζόμενου και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Δείτε την ανακοίνωση των εργαζομένων
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Το χρονικό για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 04:05 της Τρίτης στη γραμμή 1 του Μετρό, όταν η ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε πρόβλημα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, λόγω και της κατηφορικής κλίσης της γραμμής και να συγκρουστεί με συρμό στην περιοχή της Αττικής που είχε τοποθετηθεί, για να σταματήσει την πορεία της.
Αποτέλεσμα ο θανάσιμος τραυματισμός του 41χρονου εργοδηγού του ΗΣΑΠ, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, καθώς και ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.
Ο άτυχος εργάτης Πέτρος Γιάμαλης, μαζί με δυο συναδέρφους του, προκειμένου να σωθούν από τη σφοδρή σύγκρουση, πήδηξαν από το μηχάνημα που επέβαιναν. Τραγικό αποτέλεσμα ο άτυχος 41χρονος να χάσει τη ζωή του. Ο 41χρονος ήταν εργοδηγός επί 16 χρονια. Ήταν ανύπαντρος και όπως λένε άνθρωποι που τον γνώριζαν, του άρεσε η δουλειά του και ήταν τελειομανής.
Ο 41χρονος, προέρχεται από τον ΗΣΑΠ και από το 2007 εργάζεται στη ΣΤΑΣΥ. Ξεκίνησε ως εργάτης, μετά έγινε αρχιτεχνίτης επιδομής και η τελευταία του θέση ήταν εργοδηγός επιδομής.