Διάταξη που προβλέπει τη μείωση κατά έξι μήνες, από 24 σε 18, του χρόνου στον οποίο θα καταστρέφονται οι πινακίδες, προβληματίζει ήδη χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ οχημάτων, οι οποίοι αδυνατώντας να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας έχουν καταθέσει τις πινακίδες στις αρμόδιες ΔΟΥ.
Αν οι πινακίδες κυκλοφορίας ενός οχήματος καταστραφούν και δοθούν για ανακύκλωση από την εφορία λόγω της παρέλευσης του 18μήνου και ο ιδιοκτήτης του οχήματος επιθυμεί να το θέσει εκ νέου σε κυκλοφορίας τότε θα πρέπει να λάβει μια σχετική βεβαίωση από την εφορία και να την υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών.
Σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλλουν και παράβολο έκδοσης νέων πινακίδων ύψους 30 ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ έχουν τη δυνατότητα να ανανεώσουν και να παρατείνουν την προθεσμία των 18 μηνών. Μπορούν να το κάνουν με άρση της ακινησίας του οχήματός τους για ένα μήνα, για τρεις μήνες ή μέχρι το τέλος του έτους.
Τι χρειάζεται για άρση ακινησίας
1. Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας για 2 μήνες.
2. Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για τους 3 μήνες θα πρέπει να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε 4 μήνες.
3. Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του έτους (31.12.2018), καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών. Δηλαδή καταβάλλεται η αναλογία των τελών για κάθε μήνα, συν τα τέλη δύο μηνών ακόμη.
Ποιοι εξαιρούνται
Εξαιρούνται από όλο αυτό οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία καταστράφηκαν εξαιτίας φυσικών καταστροφών σε περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2017 καθώς και την πυρκαγιά της 11ης Σεπτεμβρίου 2017 στη Δυτική Αχαΐα, στις τέως κοινότητες Σαντομέρι, Χαραυγή, Άρλα, Φώσταινα, Ελαιοχώριο και Πετροχώριο.
Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων πρέπει να υποβάλλουν, εντός ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ, δηλαδή έως τις 30.4.2018, αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση Πιστοποιητικού καταστροφής και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους διαγραφής.
Η αίτηση, συνοδευομένη από βεβαίωση του οικείου Δήμου στον οποίο ο αιτών δηλώνει την κατοικία του ή πιστοποιείται ότι εκεί αποδεδειγμένα ασκεί εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας.
Στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση διαγραφής, με ημερομηνία τις παραπάνω αναφερόμενες ημερομηνίες φυσικής καταστροφής ανά τόπο όπου συνέβη αυτή και εξαιτίας της οποίας καταστράφηκε/αχρηστεύθηκε το όχημα. Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και από κληρονόμους για κληρονομηθέντα οχήματα μετά την δήλωση αποδοχής κληρονομιάς, καθώς και από συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.