Πριν από μήνες, μέσω μηνύματος του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είχε ανακοινωθεί το τέλος των κινητήρων βενζίνης και ντίσελ από το 2030. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση σκέφτεται παράταση επιβολής του μέτρου έως το 2035.
Αλλαγές στην Κλιματικό Νόμο που έρχεται με μετάθεση των μέτρων περιορισμού χρήσης οχημάτων εσωτερικής καύσης και των καυστήρων πετρελαίου.
Οι εν λόγω περιορισμοί περιλαμβάνονται στα άρθρα 12 του Κλιματικού Νόμου («Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών») και 14 («Μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από τα κτίρια»), ενώ συγκαταλέγονται στις ρυθμίσεις για τις οποίες έχουν υποβληθεί τα περισσότερα σχόλια.
Καυστήρες πετρελαίου θέρμανσης
Έτσι, στην περίπτωση των καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης, προβλέπεται η διετής μετάθεση των σχετικών ημερομηνιών. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως μελετά να μην τεθεί σε ισχύ από το 2023 η απαγόρευση εγκατάστασης καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης όπου υπάρχει επαρκώς διαθέσιμο δίκτυο φυσικού αερίου, αλλά από το 2025.
Οχήματα εσωτερικής καύσης
Όσον αφορά τα οχήματα εσωτερικής καύσης, μία υπό εξέταση σημαντική αλλαγή αφορά την πρόβλεψη για πώληση αποκλειστικά μοντέλων μηδενικών εκπομπών από την 1η.1.2030, για τα καινούρια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Αυτό που διερευνάται είναι η ημερομηνία αυτή να εναρμονιστεί με το χρονικό ορόσημο που θα αποφασισθεί σε πανευρωπαϊκή κλίμακα από την Κομισιόν. Στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55», η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι οι πωλήσεις αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών εκπομπών να ξεκινήσουν από το 2035.
Διετής μετάθεση εξετάζεται επίσης και στην πρόβλεψη ότι από την 1η.1.2025, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς μίσθωσης και εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Επομένως, η σχετική ημερομηνία είναι πιθανό να «μεταφερθεί» στις 1.1.2027.
Το ίδιο διερευνάται να γίνει και στην υποχρέωση τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται να είναι κατ’ ελάχιστον το ένα τέταρτο (1/4) αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Έτσι, αντί η υποχρέωση αυτή να τεθεί σε ισχύ από την 1η.1.2023, είναι πιθανόν να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την 1η.1.2025.
ΤΟ 2035 ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΤΩΜΑΤΑ ….
ηλιθιοι.μετι λεφτα θα αγορασει ο κοσμος ηλεκτρικα,ΚΑΙ ΔΗ σε μια χωρα χωρις υποδομες?
Στατιστική.1 Οκτωμβρίου 2021.Σέ όλη τή Γερμανία κυκλοφορούν 517.000 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα.Συνολικά αυτοκίνητα μέ βενζίνα καί ντίζελ 31,44 εκατομμύρια αυτοκίνητα.Κυρίαρχο καύσιμο ντίζελ.
Γιάννης Λάκων
Προς το παρόν.
Όλ αυτά γι’αυτό γίνονται.
Για ν αλλάξει το κυρίαρχο καύσιμο.
Θα λεγα να “βουλωσουνε” τις τσιμινιερες τα αμερικανικα και κινεζικα εργοστασια και θα μαστε ενταξει ! Επισης να σταματησουμε να πηγαινουμε με τ αμαξι στο περιπτερο της γειτονιας! Μετα γιατι αυξανονται τα καρδιακα! Γιατι εχουμε ξεχασει οτι εχουμε και δυο ποδια! Τα υπολοιπα μετρα ειναι για κονομα!
Και επειδή το ξέρουν θα φάνε τα μούτρα τους και οι της ΝΔ, αλλά και αυτοί του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν χρήματα στα χέρια των Ελλήνων για να γίνουν αυτά τα πράγματα που ζητάνε από τους Έλληνες. Οχι μόνο θα πάρουν παράταση τα μέτρα και θα πάνε για την καταπληκτική ημερομηνία που βάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά θα ζητήσουν να πάρουν και 4-5 χρόνια επιπλέον παράταση. Όπως έγινε και με τον λιγνητη που πήρε παράταση έως το 2028, έναντι του 2023 που ήταν αρχικά… Εαν πάει και η υπόθεση λιγνητης για την ΔΕΗ ακόμη ποιο πίσω από το 2028, μην πέσει κάνεις απο το σύννεφα! Όταν σχεδιάζεις Αρπα κόλλα χωρίς να έχεις επαφή με την πραγματικότητα, αυτά γίνονται !!!!!!