Παγκόσμια τηλεφωνική απάτη – Μεγάλη προσοχή μην πέσετε θύματα

Κοινοποίηση:
apath-xania

Δείτε μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να αποφύγετε να πέσετε θύμα της απάτης

Στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα» του STAR εμφανίστηκε ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρώην αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρέτησε ως προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ, και μίλησε για μια νέα παγκόσμια ηλεκτρονική απάτη που έφτασε και στην Ελλάδα.

Ο ίδιος είπε ότι στη νέα αυτή τάση των απατεώνων σε παίρνουν τηλέφωνο και υποδύονται υπάλληλο τράπεζας: «Ήρθε και στη χώρα μας μια πολύ καλοστημένη απάτη που παίζει διεθνώς, όπως στην Αμερική, στην Βραζιλία, στην Αγγλία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Κι συνέχισε: «Σε αυτήν, ο δέκτης της κλήσης βλέπει να τον παίρνει τηλέφωνο η τράπεζα του, οπότε και απαντάει. Προηγουμένως όμως ο δέκτης έχει δεχτει μια απατηλή κλήση που του λέει ότι κάποιοι προσπαθούν να τον κλέψουν, οπότε σου κάνουν εμφανή αυτήν την κλοπή. Ύστερα θα τον πάρει τηλεφωνο ο «υπάλληλος της τράπεζας» και θα του πει: «Κάποιοι προσπάθησαν να σε υποκλέψουν πριν λίγα λεπτά. Σε παρακαλώ πολύ κάνε αυτά που σου λέω τώρα εγώ»».

Ο δέκτης θα τον πιστέψει, καθώς έλαβε και την κλήση προηγουμένως αλλά και επειδή βλέπει τον αριθμό της τράπεζας να τον καλεί, οπότε θα κάνει και ό,τι του πουν.

Όπως είπε ο κ. Σφακιανάκης: «Ο δέκτης της κλήσης θα αρχίσει να κάνει ό,τι κινήσεις του πουν, δηλαδή «Δώσε τον αριθμό της κάρτας σου ή μπες στον τραπεζικό λογαριασμό, δώσε μου το username και το password για να μπούμε μαζί, να δούμε τι έχει γίνει για να αλλάξουμε το σύστημα ή για να κάνουμε αναθεωρήσεις»».

Έτσι, αποκαλύπτοντας αυτά τα στοιχεία στον απατεώνα, ο χρήστης δίνει πλήρη έλεγχο του λογαριασμού του σε αυτόν.

Σημαντικό να τονιστεί, ότι είναι πολύ εύκολο να κάνει κάποιος αυτήν την απάτη, καθώς κυκλοφορούν πολλές απλές εφαρμογές, όπου μπορούν να κάνουν μια κλήση να φαίνεται ότι προέρχεται από κάπου αλλού, π.χ. να σας παίρνει ένας απατεώνας με τον αριθμό της τράπεζας.

Πολλές φορές, επίσης, χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθούν φωνές.

Πώς να αποφύγουμε να πέσουμε θύμα τέτοιας απάτης;

Σύμφωνα με πάγιες και διαχρονικές συστάσεις τραπεζών οι πολίτες θα πρέπει:

  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα που τους ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking τους.
  • Εάν υποψιάζονται ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες τους, να μεταβαίνουν οι ίδιοι απευθείας στο e-Banking ή το m-Banking.
  • Να τερματίζουν αμέσως την κλήση ή όποια άλλη επικοινωνία και να καλούν οι ίδιοι τον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς τους.
  • Όταν τους επικοινωνούν, να μην αποκαλύπτουν ποτέ κωδικούς ή προσωπικά και οικονομικά στοιχεία τους, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα τους καταθέσουν χρήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με διαφημίσεις στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις.
  • Να ενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνονται μόλις έχει πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή την κάρτα τους.

Οι πολίτες θα πρέπει πάντα να θυμούνται ότι οι τράπεζες δεν θα καλέσουν ούτε θα αποστείλουν μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να:

  • Σας ζητήσουν να αποκαλύψετε τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Mobile Banking.
  • Σας ενημερώσουν ότι έχει κλειδωθεί ή έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός ή κάρτα σας και ταυτόχρονα να σας οδηγήσουν σε ιστοσελίδα για να συμπληρώσετε κωδικούς σύνδεσης για το e-Banking, στοιχεία κάρτας σας ή Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.
ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response