Πανεπιστήμια: Επιστροφή στα εργαστήρια στις 25 Μαΐου- Καθιερώθηκαν οι διαδικτυακές παραδόσεις

Κοινοποίηση:
FITITES_IATRIKH

Στις 25 Μαΐου επιστρέφουν στα εργαστήρια οι φοιτητές των ιατρικών και των πολυτεχνικών σχολών, όπως και των τμημάτων Χημείας.

Παράλληλα, αναμένεται η εισήγηση των λοιμωξιολόγων για τα μέτρα εκείνα που θα επιτρέψουν την ασφαλή διεξαγωγή των εξτάσεων του εξαμήνου, ενώ ήδη, ομάδα ειδικών παραθέτει οδηγίες για την ασφαλή επαναλειτουργία των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

«Πάνω από το 96% των μαθημάτων διεξάγονται ηλεκτρονικά από το διαδίκτυο εξ’ αποστάσεως και θα ολοκληρωθούν με αυτόν τον τρόπο μέχρι την κάλυψη της ύλης του εξαμήνου»
γνωστοποίησε ο Βασίλης Διγαλάκης, Υφυπουργός Παιδείας, μιλώντας σε ιστοσελίδα και στους Μπάμπη Κούτρα και Νίκο Φελέκη.

Συγκεκριμένα, έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία “τα πανεπιστήμια θα ανοίξουν στις 25 Μαΐου, για να γίνουν οι εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις” γνωστοποίησε ο κ. Διγαλάκης, δηλαδή τα εργαστήρια για τις πολυτεχνικές, τις ιατρικές σχολές και τα τμήματα χημείας. Παράλληλα, “επειδή κάθε πανεπιστήμιο έχει το δικό του ημερολόγιο, όλα τελειώνουν τέλη Μαϊου – αρχές Ιουνίου τα μαθήματα και η εξεταστική θα αρχίσει μέσα Ιουνίου και θα πάει μέχρι τα μέσα Ιουλίου” εξήγησε ο κ. Διγαλάκης. Ο ίδιος τόνισε ότι η μεγαλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια διάρκεια της εξεταστικής περιόδου έχει να κάνει με τα μέτρα ασφαλείας που θα εισηγηθεί για τη διενέργεια των εξετάσεων η επιστημονική επιτροπή των λοιμωξιολόγων, όπως δηλαδή πόση διάρκεια θα έχουν οι εξετάσεις και πόση απόσταση θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ των φοιτητών.

Ο κ. Διγαλάκης επισήμανε ότι είναι “αρμοδιότητα του κάθε διδάσκοντα να αποφασίσει τον τρόπο που θα αξιολογήσει σωστά τους φοιτητές του” απαριθμώντας ως δυνατές επιλογές είτε μέσω γραπτής εργασίας που θα κάνουν οι φοιτητές στο σπίτι και θ συνδυαστεί με προφορική εξέταση εξ’ αποστάσεως, είτε μέσω γραπτής εξέτασης διά ζώσης. Σε κάθε περίπτωση, δύο πράγματα πρέπει να διασφαλίσουμε” τόνισε ο Υφυπουργός Παιδείας, “πρώτον την υγεία των φοιτητών και δεύτερον το αδιάβλητο και την εγκυρότητα των εξετάσεων”.

Αναφορικά με την σχεδόν καθολική χρήση εξ’ αποστάσεως πλατφόρμας εκπαίδευσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μολονότι ο Υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι η “φυσική επαφή με τους φοιτητές δεν μπορεί να υποκατασταθεί”, είναι, ωστόσο, ένα εργαλείο που μπήκε στα πανεπιστήμια “για να μείνει”, υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης.

“Νομίζω ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί στην μεγάλη τους πλειοψηφία αγκάλιασαν το εγχείρημα” της τηλεκπαίδευσης ανέφερε ο κ. Διγαλάκης και δεν έκρυψε ότι η συμμετοχή στη διαδικασία “στο πανεπιστήμιο ήταν πέρα από τις προσδοκίες μας”. Πάντα , όμως, “όλα αυτά γίνονται και πρέπει να γίνονται με σεβασμό στον κανονισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων” ανέφερε σχετικά ο Υφυπουργός Παιδείας.

Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη καταρτίσει κατάλογο με τον αριθμό των φοιτητών Erasmus που βρίσκονται στη χώρα και τον έχει εγχειρήσει στο υπουργείο Εξωτερικών από την αρχή της υγειονομικής κρίσης δήλωσε ο κ. Διγαλάκης, ώστε “να βοηθήσουμε στην επιστροφή τους” από την αρχή της πανδημίας, ενώ για τους Έλληνες φοιτητές που βρίσκονται στο εξωτερικό, “υπάρχει μια συζήτηση σε επίπεδο ΕΕ για το πως θα συνεχίσει με τις μεθόδους εξ αποστάσεως διδασκαλίας” περιέγραψε ο Υφυπουργός, ανάλογα και με τα δεδομένα της πανδημίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: